Announcement

Collapse
No announcement yet.

versterker luidspreker.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• versterker luidspreker.

hallo,

ik heb zelf van de http://www.bax-shop.nl/componenten/j...t-details.html een subwoofer gemaakt. deze is gewoon voor mijn stereo niks met dj set ofzu gewoon zoon stereo die je ouders of iemand die je kent vast wel heeft. nu heb ik een versterker er bij van 50 watt en die jb systeem sp15 is 250 watt wat kan er gebeuren? want ik heb hem al aangesloten en hij doet het goed maar ik weet niet ofdat ik op deze manier iets opblaas of kapot maak?.. want volgens mij is het enige dat je nog meer volume uit je subwoofer kan krijgen als je een versterker koopt van 250 watt?

alvast bedankt.:D

Je maakt op deze manier niets kapot. Heb je de subwoofer wel gefilterd? Om er het maximale vermogen uit te halen zal je echter wel een zwaardere versterker moeten nemen.

Comment

gefliterd? ja dat met dat maximale vormogen is logies maarja het is voor op me kamer en niet voor feestjes dus.:d

Comment

Je kan wel degelijk iets kapot maken want als je je versterker te ver open draaid en je speakers te veel vermogen gaan trekken kan je gelijkstroom krijgen en daarmee je speakers opblazen.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
          Je kan wel degelijk iets kapot maken want als je je versterker te ver open draaid en je speakers te veel vermogen gaan trekken kan je gelijkstroom krijgen en daarmee je speakers opblazen.
          Je hebt te weinig vermogen, en de juiste impedantie. Dus kan je niets opblazen, puur omdat je versterker geen vermogen genoeg heeft.
          Je speaker kan gewoon niet meer dan 80W krijgen, en meer "trekken" kan hij gewoon niet.

Comment

Maar je kan wel degelijk je versterker gaan clippen. 80 Watt is gewoon veel te weinig voor een dergelijke subwoofer. Dus ik raad aan om gewoon een 300 W amp te halen, zodat je 50 W headroom hebt.

Comment

Zorg er overigens ook voor dat je een filter als deze er in monteert. Je subwoofer kan namelijk geen hoog weergeven, wat dus afbreuk doet aan de klank.

Het meest optimale zou zijn als je een crossover kunt aanschaffen als je een losse versterker gaat kopen. Ga je dat niet doen, dan is bovenstaand een leuke oplossing.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                Maar je kan wel degelijk je versterker gaan clippen. 80 Watt is gewoon veel te weinig voor een dergelijke subwoofer. Dus ik raad aan om gewoon een 300 W amp te halen, zodat je 50 W headroom hebt.
                Oh ja? dat is kunstig!

80Watt is te weinig om deze woofer rendabel te krijgen, maar je versterker clippen door een te zware woofer? hahaha, 1 april is een maand geleden hoor!

Comment

Je versterker gaat toch clippen als hij te veel vermogen moet leveren? Als dit zo is heeft Patrick gelijk...

Comment

Originally posted by john View Post
                    Oh ja? dat is kunstig!

80Watt is te weinig om deze woofer rendabel te krijgen, maar je versterker clippen door een te zware woofer? hahaha, 1 april is een maand geleden hoor!
                    Ik denk dat er bedoeld wordt dat het aantrekkelijk is om die versterker helemaal open te gooien en er zoveel mogelijk uit te krijgen om die woofer te laten presteren. En dan komt het clippen wel erg dichtbij.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Ik denk dat er bedoeld wordt dat het aantrekkelijk is om die versterker helemaal open te gooien en er zoveel mogelijk uit te krijgen om die woofer te laten presteren. En dan komt het clippen wel erg dichtbij.
                      Dat dus.

"Hoi, ik ben een DJ. Ik zet mijn versterker open op 10, want anders hoor ik mijn subwoofer niet goed genoeg. Maar ik wil het helemaal lekker hard hebben, dus zet ik mijn bass ook nog vol open, en die gain kan er ook nog wel bij. Want die rode LEDjes zijn toch een lichteffect?!!?"

Comment

Working...
                      X