Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

125 personen met frontloaded toppen?
    Laat me niet lachen... Heb je enig idee hoeveel 125 personen zijn?
    6 complete voetbalclubs! Dat lukt je niet op een acceptabel volume.

Comment

Nu doe ik met mijn 15 inch kasten kindercarnaval in een flinke zaal met +/- 100 man, maar daar heb ik de mazzel dat het niet moet knallen en dreunen. 125 man voor een feest waar iedereen op de dansvloer staat, onbegonnen, zeker met 12 inch kasten.

Comment

Het was een hele kleine ruimte als ik eerlijk mag zijn. Maar iedereen was tevree, en heb veel visite kaartjes uit kunnen delen.

Comment

Oke bedankt
          Heb ze al bestelt heb al statieven.
          Ik heb ze vorige week ook op een feest zien staan van ongeveer 80+/-90 man
          Dat ging redelijk goed hoor en die dj zei dat de versterker in de speakers 3/4 open stond en op zijn mengpaneel ging het main level net in oranje. Dat was in een redelijk grote tent.

Comment

3/4 'open' zegt helemaal niks. De kans is groot dat je de luidspreker om zeep helpt als je de potmeter voor de gain op de speaker helemaal open zet. Deze zorgt er namelijk voor dat het ingangsvolume van je speaker wordt geregeld.

Comment

Zou je eerst niet eerst naar speakers gaan luisteren voordat je een (mis)koop doet?

Comment

Als ze al besteld zijn is dat een beetje laat.

Comment

De Behringer B215D heeft kees het over hoor. die zijn 15 ich die staat ook op mijn verlanglijstje. voor ong 90 a 100 mensen mee aan te komen.

Comment

ik ben al naar iemand bij mij in het dorp geweest die heeft ze ook even geluisterd en prijzen vergeleken toen maar besteld hopelijk morgen binnen.
                    Rick wat je zegt 3/4 open ook meteen even gevraagt voor er hier discussie komen, de speaker heeft een knop op de achter kant zitten (heb je waarschijndelijk al gezien in de shop maar voor iedereen die dat nog niet wist) die moet half open als je hem op een mengtafel aansluit anders gaat ie ruisen de andere helft is bestemd voor microfoon dus hij heeft de mengtafel helfd om het zo maar even te noemen 3/4 open staan als hij die helemaal open zet en hij laat zijn mengpaneel tot de oranje draaien dan kan hij tot
                    100+/- pers. aan dat was wat ik bedoelde maar rick en djdave toch bedankt dat jullie mij toch nog adviseerden om eerst te gaan luisteren alleen dat had ik al gedaan maar nog niet verteld.

mvg DJ FR

Comment

Ik geef je 1 tip mee, als je de boxen binnen hebt, eerst de volume knop op de box naar beneden draaien!!! Anders word je doof dan een hele harde piep.. Helaas meegemaakt, en ging maar net goed.

Comment

Hey DJ Scratch daar had die jongen bij mij uit het dorp het ook over dat heeft temaken met de microfoon wat ik al had verteld maar toch bedankt ik ga er op letten.

Comment

dat fenomeen heet feedback en ik ben er als de dood voor !!
                          tip heel handig!! FEEDBACK DESTROYER!!!

Comment

Microfoonrondzingen kun je weghalen met een goede EQ. Gewoon die piep lekker zelf maken, inderdaad even gehoorbescherming in, en kijken op welke frequenties deze rondzingt. Die kun je dan wegfilteren.

Comment

Originally posted by malstrommusic View Post
                              dat fenomeen heet feedback en ik ben er als de dood voor !!
                              tip heel handig!! FEEDBACK DESTROYER!!!
                              Feedback destroyer is helaas vaak te laat met ingrijpen.

Originally posted by Patrick View Post
                              Microfoonrondzingen kun je weghalen met een goede EQ. Gewoon die piep lekker zelf maken, inderdaad even gehoorbescherming in, en kijken op welke frequenties deze rondzingt. Die kun je dan wegfilteren.
                              Inderdaad met de EQ weghalen, word overigens wel lastig met oordoppen. Probeer met oordoppen in maar eens de juiste frequentie te bepalen.
                              Zonder oordoppen kun je met een beetje ervaring al vrij snel zeggen in welke range je moet kijken voor rondzingen.

Overigens is rondzingen bij een drive-in show nog vrij eenvoudig op te lossen door op je mic kanaal de bas en de hoge tonen ver dicht te draaien. Bij het omroepen dat het buffet klaar is, maakt het niet zoveel uit dat er wat minder bas in de stem aanwezig is.

Daarnaast is plaatsing ook belangrijk. Zelfs bij een simpele drive-in show zet ik de installatie zó neer, dat ik nooit zelf of een spreker voor de speaker heb staan.

Voorkomen is beter dan genezen!

Comment

Hey Heb de speakers gisteren binnen gekregen echt super eerst aangesloten en afgesteld toen heb ik m`n EQ ertussen gezet toen was het nog beter echt niks over te zeggen. super boxen !! Een aanrader dus. Hoorde gisteren nog iets over het uitbreiden van een grotere set als je hem wil uitbrijden koop je nog de 2 15`speakers en 2 subs en je hebt een set voor max 160 pers. weet niet of het waar is maar zeker het proberen waard.

Comment

Working...
                                X