Announcement

Collapse
No announcement yet.

muziek software midi uitsturen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• muziek software midi uitsturen

Hoi,

ik heb een klein vraagje. Ik heb momenteel geen goed mengpaneel met een record uitgang maar ik wil toch graag mijn verlichting laten meedoen op de muziek. Mijn lichttafel (scanmaster 2MKII) beschikt over een midi ingang, dus ik kan de lichten triggeren via een midi signaal. Nou zou ik deze kabel tussen de computer en de midi ingang van mijn lichttafel willen doen. De computer moet dus een midi signaal uitsturen.

Maar, als ik gewoon muziek afspeel (bijv. met Windows media player of BPM studio), kan de computer dan een midi signaal uitsturen? Of heb ik hier aparte software voor nodig?

Nee, je kan geen MIDI uitsturen met Windows Media Player.

Comment

Zie MIDI als een soort DMX. Het stuurt alleen bepaalde kanalen met bepaalde waardes aan, grofweg gezegd.

Comment

Simpel kabeltje kopen tussen computer en scanmaster?
        Van je geluidskaart uitgang naar je muziek inpunt van je scanmaster.

Comment

Oke, Windows Media Player kan het dus niet uitsturen.

Over je link: Ja, ik snap dat midi iets anders is dan audio (ik heb je stuk tekst wel gelezen hoor ). Maar kan het niet bij een bepaalde bass-toon ofzo (op de beat) een waarde uitsturen waardoor de lichttafel naar de volgende scene overgaat (het triggeren van de lichttafel)?

Originally posted by dj nick View Post
          Simpel kabeltje kopen tussen computer en scanmaster?
          Van je geluidskaart uitgang naar je muziek inpunt van je scanmaster.
          Ik heb een externe geluidskaart. Het nadeel daarvan is dat hij een line-signaal uitstuurt en geen record signaal. Bij een line signaal staat het snel te hard of te zacht, waardoor de lichttafel het signaal niet oppakt en niets doet.
          Last edited by rick1993; Friday-14-05-2010, 22:36.

Comment

Dan mag jij mij het verschil uitleggen tussen een lijnsignaal en record-signaal. ;)

Comment

Originally posted by Handleiding JB Beat 6 USB
              RECORD UITGANG: draagt hetzelfde signaal als de master uitgangen, maar wordt niet beïnvloed door het master nivau, de balans en de mono/stereo regelingen.
              (master uitgang=line uitgang)

Oftewel: Als ik met mijn computer een signaal uitstuur dan is dat beïnvloed door de master (in Windows volumeregeling in mijn geval) waardoor mijn lampen niet of juist overgevoelig reageren.

Comment

Heb je al eens geprobeerd op je lichttafel hoe hij daar op reageert dan?

Comment

Als het te zacht staat reageert hij niet en als het te hard staat overgevoelig en als het nog harder staat niet...

Nou zou ik thuis (als noodoplossing) mijn Dap stage cube SC-5 erachter kunnen hangen, om het zo een beetje bij te sturen. Maar dat is ook niet echt de bedoeling omdat een liedje soms weer iets harder gaat en je dan steeds aan dat knopje zit te draaien.

Comment

Working...
                  X