Announcement

Collapse
No announcement yet.

subs onder mijn Samson 10inch topkasten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• subs onder mijn Samson 10inch topkasten

beste mensen,

Ik ben opzoek naar een of twee subs onder mijn Samson remsound HD 10inch topkasten deze kasten zijn 150 Watt RMS. Mijn versterker is een Jb-systems Vx 700. Ik zou graag subs willen die samen met mijn toppen op een versterker draaien passive gefilterd. Ik zat zelf te denken vanwege ruimte en gewicht aan 1 omnitronic bx-1550 of twee omnitronic bx-1250 wat is beter en voor hoeveel man kan je dan ongeveer draaien?

alvast bedankt,
    Dj Deef
    Last edited by Djdeef; Monday-17-05-2010, 11:52.

De Omnitronic reeks zou ik overslaan. Voor het geld zijn het leuke kasten, maar het zal niet de toevoeging aan je topkasten geven die je zoekt. Ik heb ooit eens met een setje gewerkt met 15 inch topkasten en een 18 inch subwoofer, maar ik kon er naar mijn mening niks leuks uit krijgen qua klank.

Wat is je budget en wat ga je er precies mee doen? Wil je er echt een zware bass uit hebben (18 inch) of moet het een ondersteuning zijn in het laag en een flinke kick geven (15 inch)?

Comment

Ik ben Dj op mijn school en doe soms ook wel wat feestjes en daar wil ik het voor gebruiken. Maar ik wil het ook graag compact houden want het staat in me kamer. Dus ik zat zelf te denken aan 15inch inverband met de groote van de kast. Ik wil max 150euro voor een kast uitgeven had ookzitten kijken naar de Dap mc sub maar daar zit geen filter in toch?
      Last edited by Djdeef; Sunday-16-05-2010, 13:39.

Comment

150 euro voor 1 sub??? welke versterker wil je eronder zetten??

Comment

ja 150euro voor 1sub ik wil de sub samen met mijn 10inch samson remsound Hd toppen op mijn Jbsystems Vx-700 laten draaien

Comment

maar je kan niet meer dan 2 speakers op 1 versterker laten draaien.... lees anders ff de topic over ohm.....

Comment

Dat kan wel je moet alleen nooit onder de ohms komen tot waar de versterker het aankan. Zie het topic: doorlussen van speakerkasten voor verdere informatie.

Comment

oke mijn toppen zijn gewoon 8ohm
                en dit is mijn versterker
                Technische Informatie:
                vx-700
                Power stereo 4 ohm: 2 x 350 Watt RMS
                Power stereo 8 ohm: 2 x 200 Watt RMS
                Power bridge 8 ohm: 1 x 700 Watt RMS
                Power parallel 2 ohm: ***
                Frequentie Respons (+/-1.5dB): 10 - 50000Hz
                Input Gevoeligheid: 0,77V
                Input impedantie: 20 kohm
                S/R ratio: >85dB
                Damping factor: >200
                Slew Rate: 60V/uS
                Koeling: Geforceerde Ventilator koeling
                Inputs: Gebalanceerd XLR/Jack
                Outputs: Speakon/binding post
                Voeding: AC230V / 50Hz
                Afmetingen (mm): 88 x 483 x 260 (19"/2U
                maar welke sub is een beetje leuk voor max 150euro ik zelf had ookzitten kijken naar de dap mc sub maar zit hier een crosover in?
                Last edited by Djdeef; Sunday-16-05-2010, 14:42.

Comment

Originally posted by djwildfox View Post
                  maar je kan niet meer dan 2 speakers op 1 versterker laten draaien.... lees anders ff de topic over ohm.....
                  Onzin. Als ik een beetje creatief ben in aansluitingen, kan ik 8 luidsprekers van 8 ohm moeiteloos aansluiten op een flinke versterker als ik wil, zonder in de knoei te komen met impendanties. Ik denk dat het verstandig is om zelf nog het een en ander aan informatie op te zoeken.

Comment

ik zat zelf te denken aan 1 goede 15inch subwoofer als ondersteuning voor laag met een flinke kick. want 18inch wordt mij ook te groot

Comment

Aan de topicstarter, 150 euro voor een leuke subwoofer die echt iets toevoegt aan je topkasten wordt erg lastig. Ik raad je aan om je budget iets te verhogen of eventueel subwoofers bij te huren tot je voldoende budget hebt en er vraag is naar een groter setje.

Overigens zou ik persoonlijk ook de MC-reeks overslaan, dit is nogal een instapmodel en de kans is groot dat je er gauw op bent uitgekeken. Het staat je natuurlijk helemaal vrij om eens te gaan luisteren, wellicht is je eigen oordeel hier anders over.

Een subwoofer die wat serieuzer is, is de JB Systems Vibe 15 subwoofer. Kost meer, maar heb je ook veel meer plezier aan en zal een betere toevoeging geven aan je systeem.

Ook zou ik aanraden om wel een aparte versterker hiervoor te gebruiken, omdat een subwoofer flink wat vermogen mag hebben om leuk te presteren. De VX700 levert slechts 2x200W op 8 ohm en 2x 350 op 4 ohm, dan krijgen je topkastjes niet veel vermogen en je sub ook niet.

Comment

ja oke maar ik ben ook 15 en met mijn toppen kan ik mijn versterker maar max 3/4 openzetten anders blazen mijn toppen eruit dus mijn toppen krijgen zoizo genoeg vermogen en het is maar voor kleine feestjes vandaar dat ik 1versterker wil houden en voor het gewicht maar zit dr wel een filter in de dap mc sub?

Comment

Een low-pass filter zal er sowieso wel inzitten om er voor te zorgen dat de hoge tonen worden weggefilterd, maar naar mijn weten zit er geen crossover in om de hoge tonen door te sturen naar eventuele topkasten.

Het probleem met subwoofers waar wel een passieve crossover in zit, is dat je de tops daar beide op zou moeten aansluiten. Dan zou je de versterker in bridge-mode moeten zetten en daar je sub op aansluiten, daarna je toppen parallel op de subwoofer.

Het werkt dus niet ideaal en daarom is het verstandiger om misschien een extra VX700 aan te schaffen voor die extra subwoofer. Dan heb je in ieder geval voldoende vermogen en wat headroom, zodat je versterker niet zo hard hoeft te werken om het nodige vermogen er uit te krijgen. (Wat nu hetzelfde geval is met je topkasten).

[edit]
                          Wat ook nog kan, is één kanaal van je versterker gebruiken voor je topkasten, het andere kanaal voor een subwoofer. Echter, let wel op met impendanties en zorg dat beide kanalen dezelfde impendantie hebben!
                          Last edited by Rick; Sunday-16-05-2010, 15:18.

Comment

ja dat lijkt me wel een goed idee maar dam komt mijn ene kanaal met 1 sub volluit op 8ohm te draaien en mijn toppen op 4ohm voor iets minder dan 3/4 opengedraaid op een kanaal kan dat wel? want daar had ik ook al aanzitten denken

Comment

Nee, zoals ik al zei, dan ga je werken met verschillende impendanties en dat kan funest zijn voor je versterker. Dan moet je zoeken naar een 4 ohm subwoofer, maar die zijn er niet zo veel.

Comment

Working...
                              X