Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jb systems pa940 mkll

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jb systems pa940 mkll

Beste forumleden, ik heb de opdracht van mijn medekotgenoten gekregen om een 2dehands versterker van max 100euro te zoeken. Dit is inderdaad helemaal niet veel. Geluidskwaliteit maakt niet zoveel uit, dit zal in de lagere klassen ook niet echt verschillen vermoed ik. Het moet vooral een erg betrouwbare versterker zijn die voorzien is van een wat ruimere voeding.

Ik kwam bij de jb pa940 terecht, 2x100w op 8ohm. De versterker is ook geupgrade met grotere elco's en is in een nieuwstaat. Ik dacht ooit gehoord te hebben dat deze bakken echte werkpaarden zijn? Tot slot is de gevraagde prijs 80euro, wat me niet veel lijkt.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze versterker of iets soortgelijks?

Of zou iemand een beter alternatief kunnen aanreiken?

Wat moet hij kunnen leveren en voor welke luidsprekers is het?

Comment

Hij moet eigenlijk voor de prijs zoveel mogelijk power kunnen leveren, maar dat valt dus niet mee om voor 100euro iets acceptabel te vinden.

Het is voor zwaardere luidsprekers van 250watt rms, er wordt wel erg netjes voor gezorgd dat er niet boven 0 wordt uitgezonden en dat de versterker nooit vol openstaat. De speakers zijn zelfbouw met JBL en Stageline componenten.

Comment

Ik denk dat je voor 100 euro nog wel wat beters tweedehands kunt vinden. Ook een versterker (van 600 wat) voor 80 euro gekocht tweedehands.

Comment

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/ad...php?id=3086683 Kijk even gezocht voor je. Deze is wel al krachtiger 150 watt en bieden vanaf 75 euro. Beetje onderhandelen en je weet nooit. en deze is ook bij bax gekocht.

Comment

Er staat niet expliciet bij dat hij bij ons vandaan komt, er staat alleen dat hij bij ons zoveel kost. Da's iets anders. ;)
            Overigens schijnt de VLP-reeks best netjes te zijn, alleen levert deze misschien niet voldoende vermogen.

Comment

En daarnaast had hij beter een andere shop kunnen noemen, daar ligt de nieuwwaarde veel hoger :D

Comment

Een versterker van 600watt voor zo een lage prijs? Dat lijkt me heel sterk, misschien het wattage opgegeven in maximum vermogen?
                Hier in België heb ik in ieder geval nog niets beters gevonden, in Nederland is het aanbod groter..

Overigens heb ik in de voorbije maanden ervaren dat het aantal watts wat een versterker uitgeeft, wel een richtlijn is van de power, maar zeker geen uitsluitsel geeft. Daarom ben ik meer te vinden voor het voedings-en het koelingsgedeelte van de amp.

Comment

Maar ik denk niet dat je met een dergelijk gering budget heel veel eisen mag stellen aan de componenten. No offence, maar misschien iets te hoog gegrepen. ;)

Comment

Ja tweedehands en goed onderhandelen kom je ver hoor. Goed zoeken. op veiling sites zoals bva. kan je ook redelijk goedkoop af en toe een versterker scoren. Let wel op er word nog btw en veilingskosten in rekening gebracht daar!

Comment

Ik stel dan ook helemaal niet veel eisen, ik vermeld meerdere malen dat ik zoveel mogelijk power voor het geld zoek, en als dat niet veel is (wat ik ook wel besef), dan is dat zo.
                      Het deel van koeling en voeding vermeldde ik maar even. Want het scheen ook dat de jb een vrij grote voeding had

Ik heb goede dingen gehoord over het aangehaalde model van jb, ik hoopte dat iemand dat hier kon confirmeren.

Comment

Ik heb geen ervaring met de PA940, wel met verschillende andere series van JB Systems. Mijn algemene ervaring met de versterkers van JB is daardoor dat het ongelooflijke krachtverstokertjes zijn, en je ze flink op hun donder kan geven zolang je maar zorgt dat hij zijn componenten goed kan blijven koelen. Overigens zou ik zelf een grotere versterker achter de luidsprekers hangen, maar dat is mijn opinie!

Comment

Originally posted by Dj-Walter View Post
                          Ja tweedehands en goed onderhandelen kom je ver hoor. Goed zoeken. op veiling sites zoals bva. kan je ook redelijk goedkoop af en toe een versterker scoren.
                          Als er geen bots zijn die automatisch een hoger bod plaatsen..
                          Let wel op er word nog btw en veilingskosten in rekening gebracht daar!
                          En daar moet je echt goed op letten, want dat maakt het duur.

Comment

Ik heb geen ervaring met de PA940, wel met verschillende andere series van JB Systems. Mijn algemene ervaring met de versterkers van JB is daardoor dat het ongelooflijke krachtverstokertjes zijn, en je ze flink op hun donder kan geven zolang je maar zorgt dat hij zijn componenten goed kan blijven koelen. Overigens zou ik zelf een grotere versterker achter de luidsprekers hangen, maar dat is mijn opinie!
                            Dit had ik ook gehoord ja. Natuurlijk is het beter om er een grotere versterker achter te hangen, maar ze willen echt niet meer dan 100euro uitgeven. Het zijn immigranten die met niet al te veel naar België zijn gekomen, dit geheel terzijde.

Comment

Citaat:
                              Let wel op er word nog btw en veilingskosten in rekening gebracht daar!

En daar moet je echt goed op letten, want dat maakt het duur.

En de bezorgkosten(als je niet in de gelegenheid bent om het af te halen) zijn ook niet mis.

Comment

Working...
                              X