Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goed Geluidsset ±200 a 300 man

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goed Geluidsset ±200 a 300 man

Beste Collega's

Ik had afgelopen weekend een drive in show voor ongeveer 100 man
    de locatie was ruim (een loods weinig weerkaatsing tot mijn verbazing)
    mijn geluid stond vol aan open maar nog kwam er niet voldoende geluid/power uit de mensen kwamen vragen of het niet harder kon maar mijn boxen stonden al in het rood,

ik heb nu:
    1x 12 inch sub dB technologies actief
    2x dB Technologies basic 200 topjes actief

Die avond had ik een extra subje van patrick dus scheelde al iets aan geluid/power maar ik wil toch eens informeren naar een set met meer vermogen.

nu ben ik zelf blij met de dB Technolgies super qualiteit al hoor ik dat HK en RCF ook super boxen zijn.

wat zouden jullie mij aanraden om eens naar te kijken?
    budget laten we even op 3000 euro houden (mogen niet overdreven grote boxen zijn gezien het vervoer) en het liefste actieve boxen

wie kan mij helpen

We kunnen met zijn alle aan de RCF gaan, kunnen we nog eens boxen ruilen.

Ik blijf vinden dat dit (of misschien dan de 10 of 12 versie) super lief uitziende boksjes zijn die in je caddy passen. :p

Als je echt 300 man wilt kunnen bespelen zit je al tegen een stevige sub-sub-top combinatie te hikken.
    Last edited by Citybeatz; Tuesday-25-05-2010, 09:55.

Comment

ja RCF lijkt me super boxjes en dan zowiezo om te beginnen 1 sub of misschien gelijk 2

naja mag eerst gaan sparen.
      maar ik wacht nog op andere reacties

Comment

Uitwijken naar RCF met je budget is mogelijk, dan kijk je tegen zoiets aan. ;)
        Echter, 300 man gaat wel heel lastig worden dan.

Overigens hebben we ook altijd nog de Musicson Supreme set staan, is iets lomper qua transport uiteraard. Voor een prijsje kan je altijd de helpdesk even mailen.

Comment

Ja ik zit ook met vervoer dat is beetje nadelig de auto ligt al vol maar met wat aanpassingen moet het erin passen 2 subjes + 2 topjes

mochten er meer mensen tips of ideën hebben hoor ik het graag;)

Comment

wat dacht je van 4 van deze http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html

en 2 van deze http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html

dat komt op +/-€2220 dus je hebt nog wat over voor bekabelingen andere spullen

Comment

tja dat kan alleen ik ben totaal niet bekend met dit merk dus zou ik het toch eerst een keer willen horen en zowieso 4 subs passen niet in me auto dus moet compact blijven helaas

Comment

Tja Evert, als je echt een serieuze speakerstack wil hebben die tot een man of 300 gaat, moet je toch een flink systeem gaan neerzetten.

En is dat geen optie, dan moet je óf je eisen bijstellen, óf je transportmogelijkheden uitbreiden.

Comment

een tip als je echt grote evenementen hebt huur dan ofwel een aanhangwagen meschien van de familly of huur een geluids set

Comment

Meschien is dat nog niet zo gek (even inkoppertje, de juiste spelling is 'misschien')

Hoevaak heb je nou feesten tot 300 personen Evert, beetje allround drive-in show kan met een compact setje tot 150 personen prima uit de voeten. Dan ben je met twee serieuze toppen van RCF, QSC of dB Technologies al klaar. Alle merken bieden uitbreiding met subben.

Zelfs als je je Basic 200's omruilt voor een Basic 400 of Cromo 12 of Opera topkasten ben je er ook.

Een 300 personen stack, enig idee hoe groot je ruimte moet zijn?!? Dan moet je echt denken aan zoiets of liever nog een line array want je moet vooral ver je zaal in blazen.
                    Last edited by Citybeatz; Tuesday-25-05-2010, 14:45.

Comment

sorry van de spelling ik wist het niet goed want ik doe altijd mss dus
                      maar goed terug on topic

Comment

Download een Google toolbar, daar zit spellingscontrole in.

Comment

bij firefox zit het ook,tenminster hier(?), maar verder ontopic:
                          Ik raad je aan nog even te wachten en eerst bij te huren, want pas als je écht zeker bent dat je vaak feesten krijgt waar zo'n installatie nodig is, dan kun je het altijd nog aanschaffen. Kijk eerst naar je verdere boekingen.
                          En als het een probleem met vervoer wordt dan kun je zoals eerder gezegt altijd nog klein aanhangwagentje huren ( als je iemand kent die ermee mag rijden). Misschien kan het verhuurbedrijf het zelfs wel afleveren..

Comment

Originally posted by malstrommusic View Post
                            een tip als je echt grote evenementen hebt huur dan ofwel een aanhangwagen meschien van de familly of huur een geluids set
                            ik heb een grote trailer met huik van 4 bij 2,50 meter maar heb geen behoefte om deze elke keer mee te nemen (ik heb ook mijn trailer rijbewijs)

Comment

Originally posted by free energy View Post
                              ik heb een grote trailer met huik van 4 bij 2,50 meter maar heb geen behoefte om deze elke keer mee te nemen (ik heb ook mijn trailer rijbewijs)
                              dan alleen de set huren als het moet..
                              300 man = veel, vergis je daar niet in.
                              Dan zijn minimale systemen toch al wel boven de 5000 wil je een mooi geluid voor 300 man.
                              Maak ook een begroting, hoelang duurt het voordat je het terugverdient hebt? Of krijg je veel van zulke feesten?
                              dan zou het het overwegen mogelijk zijn.

Comment

Working...
                              X