Ik weet niet of dit veel mensen interesseert? Er is in ieder geval erg veel discussie over het al dan niet horen van een verschil tussen bv 128kb of 320kb. En welk formaat klinkt nu het beste? Niet onbelangrijk als je als dj apparatuur koopt van vele duizenden euro's maar crappy mp3'tjes zit af te spelen. Naar mijn mening is de opnamekwaliteit van de song van erg groot belang. Deze opnamekwaliteit komt sneller tot uiting bij duurdere apparatuur.
Sommigen zweren dat 128kb en 320kb geen merkbaar verschil uitmaakt, deze mensen spreek ik zowiezo al ten volle tegen. Ik stelde mij dan de vraag of 320kb kan wedijveren met cd-kwaliteit?
Ik heb hier een erg interessante link gevonden die alle formaten uitzet in grafieken.
FLAC komt hier als beste uit en heeft een voorsprong op mp3 files in 320kb/s en behaalt cd-kwaliteit.
Misschien iemand die het niet eens is met dit artikel of beter argumenten kan opbrengen?
Sommigen zweren dat 128kb en 320kb geen merkbaar verschil uitmaakt, deze mensen spreek ik zowiezo al ten volle tegen. Ik stelde mij dan de vraag of 320kb kan wedijveren met cd-kwaliteit?
Ik heb hier een erg interessante link gevonden die alle formaten uitzet in grafieken.
FLAC komt hier als beste uit en heeft een voorsprong op mp3 files in 320kb/s en behaalt cd-kwaliteit.
Misschien iemand die het niet eens is met dit artikel of beter argumenten kan opbrengen?
Comment