Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zone Mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zone Mixer

Ik ben op zoek naar een audio systeem voor 2 ruimtes in een kroeg, we hebben al vrij veel spul aanwezig en heb ook al eea aan informatie gekregen maar begrijp het nog niet helemaal.

Toekomstige situatie:
    1e ruimte "dance gedeelte" (40m2)
    2e ruimte "kroeg gedeelte" *40m2) hier zal ook een muziek computer komen te staan

Huidige apperatuur:
    - 2 top boxen met 2 laag kasten
    - 2 versterkers (1 voor top en een voor laag)
    - 1 crossover
    - 1 limmiter

Hier hebben we momenteel een mengpaneel en 2 cd spelers op aangesloten.
    Naast deze set hebben we nog 4 losse top kasten.

Ben je in principe alleen op zoek naar een mengpaneel, of moet het volledige systeem worden omgegooid voor een nieuwe setup? ;)

Verder is het handig je budget te weten. Ik weet in ieder geval dat JB-Systems een handige zone-mixer heeft, namelijk de JB Systems Control 5.2. Die kan zelfs twee verschillende signalen in de beide ruimtes produceren, dus bijvoorbeeld stevige dance in de ene ruimte en kroegmuziek in de andere. ;)

Comment

We willen ons huidige systeem zo aanpassen dat het past in de nieuwe ruimte. Budget is er opzich wel maar moet niet te gek worden en is natuurlijk ook afhankelijk van wat je er mee kan.
      Is er een soort van schema waarin je kan zien hoe zo'n zone mixer precies werkt want dit is mijn nog steeds niet duidelijk.

Comment

Ik kan het je denk ik zonder schema ook uitleggen. :)

Elke input (elk kanaal) van de mixer is te koppelen aan de A-uitgang, B-uitgang of A+B-uitgang middels een schakelaar per kanaal, waardoor je er dus voor kunt kiezen om in beide zalen een apart signaal en/of volume, of hetzelfde signaal en/of volume wilt hebben.

Wat wil dit nu zeggen in de praktijk:
        Laten we voor het gemak aanhouden dat zone A voor de Dance-zaal bestemd is en zone B voor de kroeg.

Stel dat we op het eerste kanaal een algemene muziekcomputer hebben die normaal voor de kroeg wordt gebruikt. Die kunnen we toewijzen aan zone B, zodat deze alleen in het kroeg-deel draait. Misschien wordt de ruimte ook wel eens overdag gebruikt en is er dan nog een muziekje nodig. Dan kan er gekozen worden om de A+B-modus te gebruiken, waardoor het signaal naar zowel output/zone A als naar output/zone B gaat.

Ik kan me voorstellen dat er in het Dance-gedeelte een DJ-set komt te staan. Wat dan aan te raden is, is om de DJ-set uit het Dance-gedeelte terug te koppelen aan de zone-mixer, door de uitgang van de DJ-set te koppelen aan bijv. de tweede ingang van de zone-mixer.
        Zo is het mogelijk om het volume van de DJ-set te bepalen en te monitoren mocht de DJ te hard gaan of overduidelijk zwaar in het rood spelen. Dit kanaal kan dan gekoppeld worden aan zone A (de Dance-zaal).

Zone A wordt geleid naar het geluidssysteem in de Dance-zaal, zone B wordt geleid naar het geluidssysteem in de B-zaal.

Comment

Is er wellicht iemand in de omgeving Arnhem die wil helpen (voor eventueel kleine vergoeding) met het aansluiten van dit geheel. Inclusief het trekken van kabels (met eventueel solderen) testen enz enz..........

Comment

Wellicht dat ik iemand heb die er eventueel morgen al tijd voor heeft. Is ongeveer wekelijks in Arnhem.. Stuur me anders even een mailtje.

Comment

Working...
            X