Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig aanschaf speakerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies nodig aanschaf speakerset

Heeey,

Ik ben bezig met het aanschaffen van een mooi DJ-setje voor eigen gebruik in de woon-/slaapkamer. Gewoon om thuis setjes te draaien en een beetje te oefenen.

Wat ik nog zoek zijn speakers (niet geheel onbelangrijk) en omdat ik op het gebied van speakers een leek ben zou k graag hier om advies vragen :)

- ik ben op zoek naar een set actieve speakers (denk ik, waarom zou ik passief nodig moeten hebben?)
    - voor gebruik in huis
    - ze moeten een beetje bass aan kunnen (draai voornamelijk bassy stuff zoals drum and bass, dubstep)
    - met een budget van max 250 het liefst >200

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html zou zoiets voldoen aan mijn specificaties?

ik heb alleen gezocht op prijs en op het feit of ze actief zijn omdat verdere specificaties mij weinig zeggen ;) en zo niet, wat is mij dan aan te raden?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
    alvast bedankt.

EDIT:
    dees http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html ziet er ook wel gelikt uit, en Mackie is wel goed dacht ik. Ze gaan echter wel per stuk, moet je er 2 hebben voor een degelijk geluid binnenshuis?
    Last edited by DeckHengst; Thursday-27-05-2010, 11:36.

Misschien is een setje KRK'tjes wat voor je, die kan je goed uitbreiden met een extra subje erbij, en wat betreft de mixer, wil je er 2 cd spelers, of digitaal muziek thuis draaien?

Comment

Allereerst, welkom op het forum:D Over je vraag: je moet eigenlijk altijd wel twee luidsprekers hebben, bij één speaker heb je namelijk geen stereogeluid. En dat is echt een gemis kan ik je vertellen!

KRK'tjes zijn inderdaad een geweldige keus, ze zijn alleen te duur voor jou. Wat ik je persoonlijk aan zou raden zou de M-Audio BX5A zijn. Deze monitoren heb ik zelf gehoord, en ik viel bijna achterover van het geluid wat eruit komt. De speakers hebben een frequentiebereik van 45Hz tot vrij ver boven de 25kHz, wat wil zeggen dat het geluid wat eruit komt lekker laag is. Als referentie: het menselijk gehoor beslaat zo'n 30Hz tot 20kHz, alles onder de 30Hz en boven de 20kHz hoor je niet meer. De bas zal dus zeker goed uitkomen voor jouw gebruik!

En de Mackie's zijn inderdaad goed, alleen zou ik in dat geval voor de KRK's gaan, omdat hier helemaal een goede bas uit komt. Van de Mackie weet ik dat niet, die heb ik nog nooit gehoord! Blijft wel, het valt buiten je budget!

EDIT: linkje aangepast, dank je Funkey!
      Last edited by LaRoche; Thursday-27-05-2010, 11:47.

Comment

Je link doet het niet.

Comment

haha ja ik dacht al, beetje domme vraag eigenlijk.

tussentijds kunnen we nu dus concluderen dat ik op zoek ben naar een setje actieve speakers, de Mackie en KRK (die er overigens wel vet uitzien) vallen dus af. De suggestie van jou is dus een goede optie, zeker met jouw ervaringen erbij.

Maar ik hoor graag nog meer sugesties en ervaringen van andere mensen over een setje rond de 200 euro!

wat betreft de eerste reactie, voor de overige benodigheden heb ik de numark mixdeck op het oog. komt volgende week bij Bax binnen (is mij via de mail verteld) en is precies wat ik zoek! koptelefoon en andere toebehoren zijn al in mijn bezit.

de speakers zijn de laatste dingen die ik zoek :)

alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe, hoor graag meer :D
          Last edited by DeckHengst; Thursday-27-05-2010, 11:55.

Comment

is iets uit de behringer THRUTH series niet wat?

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Comment

Ik weet niet waar je precies vandaan komt, maar in de showroom staan ook nog een rijtje monitoren opgesteld in verschillende prijsklassen. Misschien de moeite om eens te komen luisteren als het niet te ver weg is, het blijft natuurlijk wel iets persoonlijks dat moet aansluiten naar je eigen smaak en voorkeuren. ;) Dan kun je ook gelijk de verschillen tussen de verschillende setjes direct horen.

Comment

Zuid-holland, jullie showroom ligt in Goes toch?

Ik kan wellicht een keertje langskomen ja, dat zal ik dan telefonisch moeten regelen eerst?

Dan heb ik meteen nog een vraagje: als ik mijn Numark Mixdeck vandaag bestel, welke dan hopelijk in de loop van volgende week komt, kan ik deze dan op komen halen wanneer die binnen is? Dan zou ik gelijk kunnen luisteren naar verschillende setjes en wanneer er 1 naar behoren wordt gevonden deze ook meteen meenemen? :D Is zoiets mogelijk?

Comment

Het is inderdaad verstandig om eventjes te bellen mocht je nog specifieke wensen hebben om bepaalde monitoren te beluisteren die in je budget vallen. Als ze bij ons op voorraad staan is het geen probleem om ze te komen beluisteren, maar dat zou ik wel even per telefoon (laten) bevestigen. :)

[edit]
                  Over het tweede deel van je post, is vast te regelen, maak daar eventjes een afspraak voor. :)

Comment

bestelling voor de mixdeck is geplaatst :D

een bezoek aan de showroom wordt echter wat krap, had goes hemelsbreed op zo'n 30 minuten rijden van Leiden geschat.. niet dus :P

dus ik zal het toch moeten doen met digitaal advies.

tot nu toe is de M-audio BX5A een goede optie

meer gebruikerservaringen en sugesties zijn welkom (prijsklasse rond de 200 eu)

EDIT: wat voor kabels heb ik bij de M-audios btw nog nodig? deze worden er namelijk niet bijgeleverd, als ik ze wil aan sluiten op een gewone mixer over kleine afstand.
                    Last edited by DeckHengst; Thursday-27-05-2010, 13:31.

Comment

Je kunt de mixdeck en je monitoren koppelen door middel van gewone XLR-kabels. ;)
                      Bijvoorbeeld deze Cab901 van 3 meter. Let wel op dat je er daar dan twee van nodig hebt.

Comment

De BX5A's van M-Audio zijn momenteel op voorraad, en staan misschien zelfs opgesteld in de showroom, maar van dat laatste ben ik niet helemaal zeker. Je hoeft in principe niet te bellen trouwens, al is het wel makkelijk zodat je samen met de helpdeskmedewerker kunt kijken of de producten die je eventueel wilt beluisteren op voorraad zijn;)

Comment

Ik verkoop eigenlijk een setje van rond die prijs.
                          Passief, maar als het gewoon voor op de slaapkamer of zoiets is maakt dat niets uit.
                          Dus als je geïnteresseerd bent..
                          1 klein nadeel: ik woon wel in België :)

Comment

Voor verkoop? Daar hebben we een apart topic voor.

Comment

Yoo even schamteloos het topic omhoog bumpen met wat nieuwe info,

Me Mixdeck is vandaag op de post gegaan en komt hopelijk morgen binnen! :D
                              De geluidsset moet er dus gauw komen, het liefst bestel ik deze dus ook morgen zodat ik het weekend aan de slag kan!

Mijn ogen zijn nu nog gericht op de BX5A van M-Audio, na de suggestie van LaRoche, de goede recensies eronder en suggesties van mijn vrienden.

Maar als er nog mensen zijn die alternatieven weten in deze prijsklasse (rond de 200 eu) hoor ik ze nog steeds heel erg graag! ik wil een goede keuze maken dus alle info is welkom!

nogmaals, prijsklasse rond de 200 eu. voor in de slaapkamer/huiskamer DJ-booth.

iedere hulp is welkom!

Comment

Working...
                              X