Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Terugkomend op de MC en RW dubbel 12/15 inch uitgevoerde kasten, deze kennen eigenlijk grofweg twee toepassingsmogelijkheden:
    1. als een beer van een topkast fungeren in een (mobiele) setup met een dubbel 15/18 inch subwoofer er onder, wegens hoogte.
    2. (al dan niet gevlogen) in een vaste installatie fullrange presteren, veelal in discotheken zie je dat terug.
    Ik hoorde dat de mc-reeks niet goed was dus ik dacht dat de rw misschien beter was, maar ik ga voor de berhingers gaan :)

Comment

Nog iets: mijn mede-dj heeft ook nog 2 (passieve) boxen dus met versterker, is het mogelijk om dit alles (zijn boxen + mijn 2 actieve boxen) op hetzelfde master kanaal op mijn mengpaneel te verbinden?
      ik weet niet goed of ik met dit onderwerp hierop mag doorgaan maar als het niet mag laat je maar iets weten ;)

Comment

we zeggen niet dat hij slecht is maar je kan hem moelijk gebruiken wegens de grote. Maar mooi klank komt er ook niet uit denk ik. Uit de behringers meer.

Comment

Originally posted by db S&S View Post
          Nog iets: mijn mede-dj heeft ook nog 2 (passieve) boxen dus met versterker, is het mogelijk om dit alles (zijn boxen + mijn 2 actieve boxen) op hetzelfde master kanaal op mijn mengpaneel te verbinden?
          ik weet niet goed of ik met dit onderwerp hierop mag doorgaan maar als het niet mag laat je maar iets weten ;)
          Is mogelijk, maar is niet handig. Je gaat dan beide nadelen van zowel actieve als passieve systemen door elkaar mengen, waardoor je meer kabelwerk krijgt én nog eens een aparte versterker moet meenemen. Hiernaast ziet het er niet netjes uit als je vier luidsprekers op statief naast elkaar hebt staan, ziet er een beetje raar uit. Wat je wel kan doen, is twee subwoofers met een versterker kopen en die combineren met je mede-dj. Ligt er uiteraard wel aan waar hij over beschikt qua luidsprekers en versterker.

Originally posted by Dj-Walter View Post
          we zeggen niet dat hij slecht is maar je kan hem moelijk gebruiken wegens de grote. Maar mooi klank komt er ook niet uit denk ik. Uit de behringers meer.
          Deze zin klinkt wel heel vreemd.. De MC-reeks is het ware instapmodel van DAP en er gaan veel slechte verhalen de rondte over omdat mensen verwachten voor een érg lage prijs een fenomenaal goed systeem in huis te halen. Die vlieger gaat niet op. De prijs/kwaliteitverhouding is prima in orde, maar hou in het achterhoofd, je betaalt er niet zoveel voor, dus je kunt geen hoge eisen stellen aan klank en vermogen.

De Behringer actieve kastjes klinken best leuk, maar dat blijft uiteraard een persoonlijke ervaring. Wellicht vind je zelf iets anders veel prettiger klinken, dat kan. Daarom is het verstandig om een paar mogelijke luidsprekersystemen op een rijtje te zetten, weg te strepen wat niet van toepassing is (wegens voorkeuren, afmetingen of wat je maar kan verzinnen) en dan ga je luisteren naar de selectie die overblijft. Dan kan je ook gelijk het verschil in vermogen, klank, handelbaarheid, uiterlijk en gewicht zelf beoordelen.

Comment

Ja maar zijn luidsprekers zijn meer voor de bas (ze hebben namelijk een zeer zware bas). Dus die staan zoizo op de grond onder de tafel, en dan de mijne op statieven.
            Is dit niet op te lossen door de xlr out van de behringers te verbinden met een xlr van die versterker?

Comment

Is mogelijk, maar waarom zou je dat willen? Je moet gewoon het signaal dan vanaf de mixer al splitten, anders moet je veel teveel kabel gaan trekken.

Ik zou persoonlijk voor een volwaardige top/sub combinatie kiezen, dan heb je direct een strakke set en moet je niet actief en passief door elkaar gebruiken. Dat werkt gewoon niet makkelijk.

Comment

Heb je wat informatie over die boxen van je vriend?
                Is wel handig om er meer over te weten...
                - Als het subwoofers zijn zou ik er 2 topjes bijkopen, zoals bv. 2 keer de jb systems vibe 12
                - Als het full-range is, kan je beter een enkele sub of nog beter 2 subs erbij kopen. Dan denk ik aan 1 sub (jb systems vibe 18), aan 2 subs (Db tech. Arena sw15), en vergeet niet om er een cross-over bij te kopen

Aan een enkele 15 inch woofer zou ik niet beginnen..
                En als je niet genoeg geld hebt is het beter om door te sparen, in plaats van proberen goedkoop een jb systems TSX of dap mc te kopen..

Comment

Oké,
                  Ik heb eens gepraat met mijn mede-dj en die gaat de JBL JRX 125 set kopen.
                  Zo hebben we afgesproken dat ik de subwoofers ga betalen.
                  Ik dacht aan 2 van deze:
                  JBL JRX 118SP

Hoeveel man zou deze set ongeveer aankunnen?

Comment

Mannetje of 150 moet lukken. Let er dan wel op dat je een vrij agressieve klank hebt, omdat de tweeter van de JRX toppen erg schel is. Het is namelijk wel het instapmodel van JBL.

Comment

Ja dat had ik al een paar keer gelezen maar ja we hebben eenmaal niet zoveel budget :)
                      En gewoon de high laten staan of zelfs iets zachter zetten, helpt dat?

Comment

Zou iets kunnen helpen, maar de scherpe klank zal je toch wat blijven behouden. Als je vooral op jongerenfeesten draait is dat nog niet zo'n ramp, maar voor bruiloftjes e.d. zou ik het niet graag doen.

Comment

Nee het word gebruikt voor vaten enzo dus ik denk niet dat dat een groot probleem vormt :)
                          Bedankt voor de reactie.

Comment

Ik ga toch de passieve subwoofers nemen van JBL.
                            Maar welke crossover heb ik dan nodig?

Comment

Gebruik je twee versterkers? Dan heb je een 19 inch crossover nodig. Draai je alles op 1 versterker, dan moet je het interne filter van de sub gebruiken.

Comment

2 versterkers.
                                Is dan die khz fzoiets belangrijk?

Comment

Working...
                                X