Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe geluidsset

Hallo,

Ik heb zo ongeveer heel dit forum al afgezocht maar vond toch niet de juiste info.
    Ik wil namelijk een nieuwe geluidset kopen. Ik twijfel tussen:

DAP Club Mate 15
    Of
    American Audio TRI Pack System II

Maar mijn vraag hierbij was of dit volstaat voor een feestje in een vrij grote zaal voor meer dan 100 personen? (Ik heb indien nodig misschien nog 2 full range boxen van 300 watt elk) En hoe zit het met de geluidskwaliteit?

Als dit niet volstaat, welke set kunnen jullie mij aanraden (passief of actief, maakt niet uit), budget eerder aan de lage kant, kan er niet echt een prijs op plakken.

Mvg,
    Sam

Een feestje in een vrij grote zaal voor meer dan 100 personen, dan moet je toch echt gaan kijken naar een wat groter systeem. Hiernaast is de combinatie van een 2.1 set (2 tops, 1 sub) met twee fullrange kasten een beetje 'krom'. ;)

Misschien kijken naar een serieuze top/sub set? Hiernaast is 'budget aan de lage kant' vrij variabel, moeten we denken aan 500, 1000 of 1500 euro?

Comment

Eerder tussen de 500 - 1000 euro.
      Het zit namelijk zo, wij draaien met z'n 2 en de vraag is of mijn mede-dj gaat meebetalen of niet. Maar ik zie hem morgen pas om er over te praten.

En deze set? deze lijkt fel op de mc-215 set maar daar heb ik al een hoop slechte dingen over gehoord dus zou deze beter zijn dan?
      Last edited by db S&S; Sunday-30-05-2010, 17:28.

Comment

Dan zou ik eerst een concreet budget vaststellen en overleggen wat je precies wil uitgeven. Dat kan nogal een verschil maken.

Comment

Originally posted by db S&S View Post
          En deze set? deze lijkt fel op de mc-215 set maar daar heb ik al een hoop slechte dingen over gehoord dus zou deze beter zijn dan?
          Weet je hier iets over?

Comment

Mij leken deze eerst ook wel wat. Maar ik zag dan de versie met de p-1600 versterker. Maar het probleem is ze zijn ongeveer 1 meter hoog. En je kan ze moelijk op een statief zetten. en op een tafel staat stom. En als je ze op de grond zet dan gaan je hoge tonen verloren..... De versterker zijn wel goede dingen heb ik de p-700 staan. voor wat kleinere speakers of als ik er eens 1 nodig heb.

Comment

Ok, heb je dan nog een idee voor full range speakers?
              Liefst iets rond de 600 euro, liefst passief.
              Ik heb al wel deze Behringer's gevonden en die leken me wat, maar ik weet niet hoe je actieve speakers moet aansluiten op een mengpaneel en ik vind hier ook niet veel over.

Comment

Actieve speakers sluit je gewoon aan met twee van deze: http://www.bax-shop.nl/microfoon/sig...t-details.html op een PA mixer.
                Last edited by Patrick Godschalk; Sunday-30-05-2010, 18:48.

Comment

Die behringers staan deze week hier ook thuis bij mij. Mij lijken ze wel wat. Ik ga ze bruiken voor drive in en huwelijk etc. tot 100 man. en eventueel later nog een subwoofer dr bij van 18 inch.

Comment

Oke bedankt allemaal, ik ga eens naar de boxen luisteren maar dit zullen ze waarschijnlijk zijn. Patrick, ik kan je link niet openen, maar ik heb eens wat verder gezocht en ik denk dat je de boxen gewoon mono moet aansluiten?

Comment

Ja, en dat de link niet werkte komt door het forum die er een / achter plaatste.

Comment

2 kanten mono = stereo
                        Dus elke box moet inderdaad mono aangesloten worden (1 XLR of RCA)

Comment

Zou ik wel XLR-XLR pakken. Omdat gebalanceerd.

Comment

Mits je mixer over XLR-uitgangen beschikt, dan die het liefst gebruiken ja. Is dat niet het geval, dan is RCA geen ramp. (Eerder tweede keus.)

Terugkomend op de MC en RW dubbel 12/15 inch uitgevoerde kasten, deze kennen eigenlijk grofweg twee toepassingsmogelijkheden:
                            1. als een beer van een topkast fungeren in een (mobiele) setup met een dubbel 15/18 inch subwoofer er onder, wegens hoogte.
                            2. (al dan niet gevlogen) in een vaste installatie fullrange presteren, veelal in discotheken zie je dat terug.

Comment

Ja maar mijn mengpaneel heeft enkel 3 RCA outputs :)
                              Dus het zal Jack - RCA worden denk ik :)

Comment

Working...
                              X