Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset Informatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset Informatie

Goedemorgen,

Ik ben al een enige tijd een beetje aan het draaien/oefenen op mijn kamer. Deze zitten aangesloten op mijn boxen van mijn radio..
    Nu heb ik afgelopen zaterdag gedraaid met boxen van een kennis. Waar echt een supergeluid uit kwam. En nu ben ik toch wel een beetje jaloers geworden hehe ;) en zou ik toch ook eens voor boxen willen gaan kijken en eventueel kopen..

Wat ik graag zou willen:
    -Actieve boxen het liefst met subs ( of in ieder geval dat ik kan uitbreiden in de toekomst.)
    -Ik wil het ook gebruiken voor feestjes.
    -ik wil er 75-100 man mee aankunnen
    Met een budget van 1000 euro..(tot nu toe :p)
    Maar als er 2 mooie top speakers voor 600 euro ofzo zijn en later nog uitbreidbaar is is het ook mooi voor nu ;)

Uiteraard heb ik al eens op het forum rondgesnuffeld maar ik kon niet echt bepaald iets vinden wat op mijn verzoek leek. Ook al eens gekeken bij de producten maar het is toch moeilijk wat goed is en wat iets minder is..

En voordat ik iets koop ga ik natuurlijk naar bax om het eens te gaan beluisteren want zonder luisteren iets kopen is denk ik niets.
    Maar ik zou graag eerst jullie meningen en ideeën willen horen.

Met vriendelijke groet,

1000 euro voor een serieuze sub/top combinatie (al dan niet actief) kan je vergeten. ;)

Wat wel een mogelijkheid is, om twee serieuze fullrange/topkasten aan te schaffen die je later uitbreidt met goede subwoofers.

Heb je misschien nog voorkeuren voor grootte van de luidsprekers? (8/10/12 inch topkasten, 12/15/18 inch subs?)

Comment

Jah eigenlijk had ik dat ook al een beetje gezien.
      Ik keek voornamelijk naar db technologies en daar zijn de prijzen redelijk dus een sub zou er niet inzitten :p

Oke en de topkasten zitten ook een lekker bass in ? of dan zou ik toch mijn budget moeten vergroten?
      En passief? (maar hier zit ik weer met een versterker natuurlijk)
      Ik bekijk nu maar even alle opties :d

Nee ik heb niet echt een voorkeur voor de grootte. Het gaat mij meer om het geluid eigenlijk. Ze moeten niet overdreven lomp en groot zijn natuurlijk :D Maar echt veel weet ik er ook weer niet over hehe

Comment

dB Technologies zou perfect aan je eisen voldoen. Als je het geheel later wilt uitbreiden met 15 inch subjes zou ik er voor kiezen om nu een 12 inch setje te nemen, die kun je dan ook nog eens fullrange inzetten als je geen subwoofers (nodig) hebt.

Over een paar maanden komt de Cromo-reeks van dB Technologies uit, ziet er veelbelovend uit en is naar mijn weten de opvolger van de succesvolle Basic-reeks. Hier een link naar de Cromo 12.
        Dit setje kan je altijd nog uitbreiden met een setje Sub 15D subwoofers.

Comment

Oke ik heb dus weer een klein beetje zitten kijken in de webshop.
          En heb een beetje naar jouw advies gekeken.

En de cromo-reeks duurt nog ongeveer 4 maanden staat er in de webshop ik denk zoals ik eens gekeken heb dat het wel de moeite waard is om daarop te wachten..

Maar ik zag de DB Basic 200 en 400. En ik denk dat daar ook redelijk wat geluid uitkomt?
          Maar zou het genoeg zijn voor nu en voldoen mijn eisen daar een klein beetje aan of mis ik dan toch echt de subs?

En zijn er misschien nog andere mogelijkheden?

Comment

De basic 400 is een erg leuke luidspreker en de voorloper van de Cromo-reeks. Het is een erg populaire reeks geweest, omdat het vrij veel biedt voor een mooie prijs. Of je wat bass gaat missen, dat ligt er aan wat je gewend bent. Verwacht niet het geluid van een subwoofer, maar een acceptabele fullrange klank. Het blijft immers een 12 inch woofer. Mocht je er wat laag bij willen dan kan je altijd nog Sub12's of Sub15's er onder zetten.

Comment

oke bedankt voor je snelle reacties en je goede raad ;)

ik denk dat ik binnenkort maar eens naar bax moet gaan om het te beluisteren...
              Even de tunnel door en voila:D

Comment

Als je precies weet wat je wil beluisteren, doe dan even een belletje voor een afspraak. :) Dan weet je zeker dat het aanwezig is als je komt.

Comment

Haha

Wat een toeval dat hij nu ook in de vollop voordeel actie zit:p

Wel verleidelijk om goedkoper er alvast 1 te kopen ofja erop te bieden ;)
                  Alleen nog niet beluisterd hehe hmmmm

Comment

Een goedemiddag,

Nu zat ik eens met een klasgenoot te praten en hij is ook een dj en we hadden wat gekeken en kwamen op het volgende uit:

DAP Audio RX-12 230W luidspreker(2x)
                    Voor mobiele werkzaamheden moet het altijd zo licht en toch zo zwaar mogelijk zijn. Licht in gewicht, maar zwaar in mogelijkheden! Deze DAP RX-12 is hier een goed voorbeeld van!

OF

DAP Audio RX-15 240W luidspreker(2x)
                    Met de RX-serie heeft DAP wederom een topper in lijn, met deze 15 inch variant aan het roer. Met een frequentiebereik van 45Hz tot 22kHz met een laag vermogen van 240W kunt u alles uit uw geluid halen zonder veel vermogen.

Versterker:
                    Dap paladium p-? ofzo :$

en dan later of gelijk:p

DAP MCB-15 bass luidspreker
                    Deze MCB-15 is perfect geschikt als aanvulling op de MC-12 of MC-15 luidsprekers. Zorg voor wat extra basstonen met deze basskasten!

Het lijkt mij ook een mooie set en het is goedkoper als actief...
                    Het is zomaar een mooie optie ;)

Comment

Ik denk dat de db basic 400 in ieder geval in een hogere klasse speelt en meer decibels zal kunnen leveren, aan jou om te bepalen of je daar nood aan hebt of niet.

Een Palladium-versterker zal zeker voldoen, zie wel dat je nog wat headroom over hebt en dat je je versterker niet te licht kiest.

In het algemeen wordt er aangeraden om de mc-reeks van dap over te slaan en meteen door te sparen voor iets beters. Prijs/kwaliteit zijn ze wel in orde maar je krijgt zeker niet veel voor een prijs van 100euro per sub. Houd er ook rekening mee dat je voor je sub(s) best ook nog een aparte versterker koopt, dus dat je deze kosten ook nog incalculeert.

De topjes die je aanhaalt zijn 12" of 15". 15" is meer geschikt om de kasten fullrange te laten spelen. Maar aangezien je in de toekomst gaat uitbreiden met subs, is het meer aangewezen om 12" te pakken, deze zullen het mid beter weergeven als een 15".
                      Last edited by joris1; Thursday-03-06-2010, 15:55.

Comment

MCB-subjes zou ik niet doen, dan moet je er zeker twee per kant neer gaan zetten om er echt iets uit te krijgen. Ook 15 inch top boven 15 inch sub is niet aan te raden. Ben benieuwd naar de klank van de RX, want die is er nog niet zo gek lang volgens mij.

Comment

Ik ben zelf niet zo'n fan van de budget reeksen van dap, ik denk dat je beter kan denken aan: 2x DB basic 400;actieve boxjes, of 2 x JB systems Vibe 12; passieve boxjes.
                          Ook zou ik sowieso altijd kijken voor een equalizer, die doet wonderen..

Als je later uit wilt breiden kan dat ook; voor beide setjes zijn er ook subs te koop.

Comment

Originally posted by J&W drive-in View Post
                            Ik ben zelf niet zo'n fan van de budget reeksen van dap, ik denk dat je beter kan denken aan: 2x DB basic 400;actieve boxjes, of 2 x JB systems Vibe 12; passieve boxjes.
                            Ook zou ik sowieso altijd kijken voor een equalizer, die doet wonderen..

Als je later uit wilt breiden kan dat ook; voor beide setjes zijn er ook subs te koop.
                            Ik heb eens jouw reactie bekeken.

Maar welke set is beter voor nu. en als totaal plaatje met subs?

2 x DB basic 400
                            of
                            2 x Vibe 12 met dap p.1200 versterker erbij?

Comment

Beide systemen zijn uit te breiden met subs. Je zult dus de afweging moeten maken of je actief of passief wilt gaan werken. Hiernaast is het ook altijd de moeite om zelf even te gaan luisteren naar de luidsprekers om een indruk te krijgen, niet alleen klank maar ook geluidsdruk, grootte, etc.

Comment

Working...
                              X