Announcement

Collapse
No announcement yet.

JBL JRX 125 Crown XLS602D speakerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JBL JRX 125 Crown XLS602D speakerset

Hey iedereen!

Ik wil voor mijn drive-in show nieuwe boksen kopen, nu kwam ik deze tegen en die vond ik wel aardig:

Een luidsprekerset die van wanten weet, namelijk dankzij de combinatie van twee JBL beulen van kasten en een robuuste Crown versterker. Een set die bijna niet kapot te krijgen is!

Heeft iemand ervaring met deze set? Komt er een lekker geluidje uit en wat kan hij aan?
    Alle informatie is welkom! :D

Dankk :)

Even wat meer info:

Ik huur nu vaak boksen bij een kennis, maar aangezien we steeds vaker gevraagd worden wil ik zelf wat kopen.
    Eerst had ik twee topjes gevonden maar ik hou persoonlijk van een beetje bass, daarom heb ik deze gekozen. Uitbreiden lijkt me dan ook makkelijk. Maar hoe zit het met de wat hogere tonen?
    Last edited by spito; Monday-31-05-2010, 20:23. Reason: Gaat niet meer over specifieke geluidsset

Hoe bedoel je uitbreiden?

Met een sub/top combinatie kun je naar mijn mening meer uitbreiden en meer bass eruit halen. Hier ben je ook wat vrijer mee, je kunt meenemen wat je wilt. Dit zijn een beetje lompe dingen...

Comment

JBL JRX is best krachtig gezien hun prijs, zelf vind ik ze niet fijn klinken in mijn oren erg schel de verhoudingen van hoog,mid,laag is in mijn ogen dan ook zoek.
      Kunnen ze hard? Dat absoluut de bass mist wel aardig maar als je dit uit een topkast verwacht zou je eerder in de eon,prx of mrx reeks moeten kijken.
      Mijn mening, leuke beginners set wil je het vaker gebruiken en een strakke sound dan moet je deze kasten laten staan.

Je zegt trouwens dat je het makkelijk uit kan breiden? Hoe had je dat in gedachten?
      Actieve speaker zijn makkelijker uit te breiden en hebben geen vervelende versterkers nodig die meestal in een grote lompe kist moeten.

Comment

Hmm jullie hebben gelijk. Wat is volgens jullie een mooie set om mee te beginnen? Max budget is rond de 600/1100 euro.

Volgens jullie kan ik beter nu goede tops kopen (zonder subs dus) en deze later er alsnog bijkopen? Heb je misschien een voorbeeld van een leuk setje?

Comment

Originally posted by spito View Post
          Een luidsprekerset die van wanten weet, namelijk dankzij de combinatie van twee JBL beulen van kasten en een robuuste Crown versterker. Een set die bijna niet kapot te krijgen is!

Heeft iemand ervaring met deze set? Komt er een lekker geluidje uit
          De JRX-reeks is puur bedoeld om hard te gaan. Het hoog is véél te agressief naar mijn smaak en gaat op den duur echt irriteren aan je oren als je het signaal niet bewerkt met een goede equalizer. In diverse horeca-gelegenheden in de buurt hier hangen deze luidsprekers en in geen van allen vond ik het acceptabel klinken. Het is echt het instapmodel van JBL en dat kan je goed merken. Voordeel is wel dat je ze niet snel kapot kan krijgen en dat je ze redelijk goed 'op hun donder' kan geven als je wil, maar daar moet je dan wel weer iets op inleveren.

Je moet goed overwegen wat je er mee wil gaan doen. Moeten het budget-tienerfeesten worden waar vooral volume telt, dan is het nog te overwegen. Zoek je een strakke set luidsprekers om bruiloftjes mee te draaien, dan zou ik snel verder kijken.
          en wat kan hij aan?
          Ik neem aan dat je hier het publiek mee bedoelt? Beetje jongerenfeest tot 75 man moet te doen zijn, er vanuitgaande dat je dan je dansvloer redelijk vol hebt. Let wel, het is een indicatie.

Comment

Wat we nu doen is ongeveer rond de 50/80 man. Als het geluid niet top klinkt dan hoeft het van mij ook niet.
            Dan heb ik liever nu twee strakke topjes waar mooi geluid uit komt (en acceptabele bass) en deze later uitbreiden met subjes. Kan ik deze eventueel nog bij huren als dat nodig is.
            Ik wil wel graag passieve tops, mocht de versterker kapot gaan dan kan ik deze gewoon vervangen.

Welke tops raden jullie aan en wat is ongeveer het vermogen (zonder / met subs), een indicatie dan hè :)

Comment

De Opera 410 D van dB Technologies is een krachtige actieve luidspreker met 10 inch woofer en een vermogen van 400 Watt RMS. Zelfde afmetingen als de 210 D, maar twee keer zoveel vermogen en de geluidsdruk ligt 5 dB hoger!

Wellicht leuke db kasten van maar liefst 400 watt rms? met een geluidsdruk van 127 db?

Tweemaal een JBL EON 515 voor dubbele pret. Podium- of DJ-monitoring, omroepgeluid, presentaties of fullrange geluidsset, niets is deze luidsprekerset te gek!

Of een setje eon,s (wel iets boven je budget) in mijn ogen wel een aanrader.

Ook een compleet setje met een subje zou kunnen?

Comment

Misschien is het leuk om naar de nieuwe Vibe-reeks van JB Systems te kijken. Die kan je zelf actief maken door middel van verschillende aanwezige losse versterkermodules die je er eenvoudig inschroeft. Mocht je dus eens een defecte module hebben, dan kan je er altijd zelf een nieuwe inzetten.

Klik hier om de reeks te bekijken.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je er aan uit wil geven. Heb je een budget vastgesteld?

Comment

Budget ligt tussen de 600/1000 euro. Zal is even naar die reeks.
                  Weet niet wat het is, maar passief vind ik altijd prettiger werken, is dit altijd duurder? Prijs/kwaliteitverhouding ?

Edit:
                  Zoiets als:
                  Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Is dus passief maar kan actief gemaakt worden?

Comment

Het is een passieve kast, maar je kan er een passende versterkermodule in schroeven (los leverbaar), zodat je een actieve kast creëert. Mocht je module kapot gaan, kan je er altijd een vervanger in schroeven.

Qua prijs/kwaliteitverhouding zal het elkaar niet veel ontlopen, er is voor zowel actief als passief veel te zeggen en je moet zelf eigenlijk bepalen wat voor jou het beste werkt. Voordeel van actief is de ingebouwde versterker, geen lompe racks meeslepen, geen gedoe met dikke speakerkabels, eenvoudig doorlussen zonder gedoe met impendanties, versterkermodule in de meeste gevallen perfect afgestemd op de luidspreker zelf. Voordeel van passief zit hem er in dat je eenvoudig truukjes uit kan halen met versterkers, knoppen bij de hand, geen gedoe met dubbele kabels leggen, en zo kan je eigenlijk voor beiden wel doorgaan.
                    Probeer het een en ander voor jou op een rijtje te zetten en daarmee je beslissing te maken. Persoonlijk ben ik fan van actieve luidsprekers, maar er zijn ook genoeg mensen die zweren bij een passief systeem.

Comment

Working...
                    X