Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even advies nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even advies nodig

Hallo allemaal.

Ik ben opzoek naar een paar PA speakers, alleen ik heb een gewone versterker (daar deze in een hele HiFi set zit) die ik graag wil gebruiken om ze aan te sturen.

Versterker is 2x 75Watt RMS @ 8Ohm / 2x 185 Max

De speakers moeten toch wel tegen de 100db aan zitten en een frequentiebereik hebben van 30-20000 Hz. (een goede bas is voor mij een voorwaarde).

Welke PA Speakers zou ik kunnen gebruiken (budget ongeveer 400 euro)

Als het om HiFi toepassingen gaat, zou ik liever kijken naar een degelijk setje HiFi speakers dan PA. Zeker in jouw prijsklasse kan je geen frequentiebereik van 30 tot 20.000Hz bereiken zonder een top/sub combinatie, omdat een fullrange luidspreker dit niet aankan.

Wat wil je er precies mee gaan doen?

Comment

Uiteraard gewoon voor muziek te luisteren, maar het gebeurd af en toe dat ik een feestje heb van een man of 30 en daar zijn mij hifi speakers niet tegen opgewassen.

Ik heb ook al zitten kijken naar een kleine PA mixer met actieve speakers, daar ik nog een extra uitgang heb op mijn equalizer zodat ik mijn versterker kan omzeilen.

Comment

Voor 400 euro voor twee luidsprekers die het beste voldoen aan je eisen zou ik gaan voor de Skytec SP1500A, twee stuks. Deze bieden naar mijn mening erg veel voor het geld, waaronder een acceptabele klank, een vrij netjes frequentiebereik en kunnen redelijk wat geluid produceren.

Deze staan nu op 'uit assortiment' wegens het faillissement van leverancier Skytronic, maar dit is overgenomen door Tronios. Deze gaan als het goed is binnenkort weer starten met levering van producten. De prijs staat er nu niet bij, maar de luidsprekers kosten onder de 200 euro per stuk en zijn dan ook voorzien van een ingebouwde versterkermodule.

Het klinkt cliché, maar ik heb ze zelf ook, onder een ander merknaampje. Voor drive-in show toepassingen waar niet zoveel eisen worden gesteld zijn ze ideaal en als je kan leven met de kleine minpuntjes (zoals tulp-aansluitingen in plaats van XLR) is het een ideale luidspreker.
        Er staat zelfs nog van mij een review op het forum over deze luidsprekers in de review-sectie van "Geluid&PA".

Comment

ok, een mogelijkheid, zeker om te onthouden.

Hoeveel Watt RMS @ 8Ohm. speakers kan ik eigenlijk aan mijn versterker hangen ?

Comment

Ik zou aanraden om 50 tot 100W luidsprekers aan de versterker te hangen.

Comment

Working...
            X