Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve subwoofer aansluiten via high level input

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve subwoofer aansluiten via high level input

Klein vraagje, neem nu een actieve sub, zoals deze:

Daar is dus een high level input, via speakerdraad. Dus logischerwijze vanaf je amp naar de subwoofer en dan doorgelust naar de topjes.

Maar wat ik mij nu afvroeg, als ik hem op die manier aansluit, verliest hij dan de functie van "actieve" sub? Daarmee wil ik zeggen, gaat dan nog wel de amp van de sub zelf de watts leveren voor de sub of doet je amp die je daarop aansluit dat dan?

Zo te zien is het een 5.1. En het lijkt zo dat er een versterker is zit. Je hebt dan drie uitgangen uit je pc die je aansluit op de 3 tulp ingangen. en je 'topjes of sateliet luidsprekers die sluit je aan via schroefdraad. En de subwoofer werkt gewoon mee met de ingang van de tulp.

Comment

Wat bedoel je met een 5.1? Enja er zit zeker een versterker in, het is dan ook een actieve.
      Het is niet direct een antwoord op mijn vraag, eigenlijk vrij verwarrend. Mijn vraag is als ik vanuit mijn receiver mijn Left en Right output met de sub verbind, en dan doorlus naar mijn topjes, of de versterker van de sub dan nog het vermogen levert voor de sub. Het vermogen voor de topjes wordt zowiezo geleverd door de receiver die ik voor de sub heb hangen, aangezien de sub zelf het laag erafkapt en dan het mid en hoog laat doorlopen naar mijn topjes.

Maw, wordt deze sub een passieve sub als ik hem met draad aansluit? Wordt de woofer dan gevoed met watts van de receiver of nog altijd van de ingebouwde versterker?

Comment

Hij wordt altijd gevoed met de ingebouwde versterker.

Comment

Hoe dit principe precies in zijn werk gaat weet ik niet precies, maar je zou een HiFi versterker kunnen aansluiten op de subwoofer, vervolgens wordt het laag er uitgefilterd en extra versterkt en gaat het overige naar je sattelieten. Ga anders eens langs bij de lokale serieuze HiFi zaak, die kunnen je daar meer over vertellen.

Comment

Zoals Walter zei, denk ik ook dat hij altijd gevoed wordt door interne amp, maar ik ga het inderdaad eens navragen, maar ik vergeet het telkens weer en nu blijf ik maar mijn hoofd erover breken en vele manuals downloaden. Daar wordt nooit iets gezegd dat de interne amp niet instaat voor de voeding, dusja.

Comment

Ok, succses nog met zoeken :)

Comment

Working...
              X