Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is dit een koopje?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit een koopje?

Ik kan een Behringer eurolive B212A (eentje), actieve speaker, perfecte staat voor 60euro kopen.

Ik heb gezien dat ie nieuw 240euro kost?

Lijkt me dan toch wel een mooie aanbieding?

moeilijk te beoordelen zo op afstand zonder gegevens of foto's.

Misschien kun je een waarzegger raadplegen...

Het is natuurlijk de vraag wat een speaker tweedehands waard is, vooral zulke budget merken, waarvan deze ook nog eens uit de budget serie komt.
    Persoonlijk zou ik het er niet voor geven, maar ook geen 240 euro voor een nieuwe.

Comment

Hier de gegevens:

Ik zou hem gewoon soms mono willen inzetten voor op mijn kot als ik eens echt zin heb in harde muziek, anders speel ik gewoon met mijn hifi installatie.

Ik zit nogal vaak op tweedehands en ik merk dat zo een dingen voor de helft van de prijs weggaan in gewone goede staat, dus 60euro ivm 240euro lijkt me wel voordelig.
      Last edited by joris1; Thursday-03-06-2010, 12:00.

Comment

Behringer actieve kastjes presteren best leuk voor het geld, zeker als je er eentje voor deze prijs kunt scoren en je kunt hem gebruiken is het de moeite waard om even bij de verkoper langs te gaan.
        Sowieso even kijken of alles in goede staat is, even luisteren en het liefst met een CD of mp3tje waarvan je weet hoe hij ongeveer klinkt, dan hoor je gelijk of alles in orde is.

Comment

Ik snap niet dat BAX dit soort speakers durft aante bevelen, ik hem meerdere keren deze speakers gehoord, de verhouding hoog laag klopt voor geen meter, je moet behoorlijk wat hoog afknijpen wil het in verhouding staan, beovendien is het hoog heel schel.
          En daarboven is er een groot gat in het geluid tussen het hoog en laag in.

Vooral als het in een kleien ruimte gebruikt gaat worden, ga je dit heel erg merken.

Comment

Op het moment dat je A-segment luidsprekers gewend bent (of in ieder geval iets in een hoog segment, laten we het daar op houden) klinkt alles in het budget-segment slecht.

Echter, voor veel beginners is het gewoon niet te doen om bakken met geld uit te geven voor een enorme luidsprekerset en daar is dit gewoon meer dan voldoende voor om in het vak te komen en de eerste feestjes te draaien. Er zijn veel mensen die deze luidsprekers naar alle tevredenheid gebruiken, er zijn ook mensen die het niet toereikend vinden.
            Ik zou bij deze voorstellen om iedereen die eigen keuze te laten maken. Als die Behringers niet overal veel verkocht werden zou er nu ook geen witte versie en een versie met digitale versterking uitgekomen zijn.

Comment

HEt feit dat ze hun speakers constant veranderen een een serie nooit lang op de markt blijft zegt natuurlijk ook genoeg.

Er zijn speakers in dezelfde prijscatogorie die veel beter presteren. Denk dan eens aan bijvoorbeeld Audac, Cerwin Vega etc etc.

Behringer maakt best wel leukke dingen voor zeer weinig geld, alleen speakers maken kunnen ze niet.

Comment

Altijd maar dat zelfde gezeur over dat Behringer kut is, of dat het juist mogelijkheden biedt voor als je niet genoeg geld hebt voor dB of RCF. Als je geen Behringer wilt gebruiken dan koop je niet. Zal er zelf ook geen studio monitoren van kopen, maar de MDX 1600 compressor werkt gewoon prima. Maar ik ga ook geen mensen die wél die monitoren kopen afzeiken of afkraken, wellicht vinden zij het wél goed genoeg klinken voor hun toepassing.

Is gewoon een kwestie van smaak en vooral budget. Behringer heeft nou eenmaal een groot marktaandeel, deal with it.

Comment

Nuja, mij maakt het allemaal niet zoveel uit, ik verkoop de speaker toch weer door. Vrijdag ga ik hem halen, dan zal ik nog even posten of hij mij bevalt ofniet..

Comment

Hoezo doorverkopen?
                    Het maakt je niets uit? Je wilt toch geen prut verkopen een daardoor een slechte naam krijgen?

Ik zou sowieso eerst gaan luisteren en dan kopen...

Comment

Ik heb geen vaste PA-opstelling, wel veel hifi apparatuur, ik koop en verkoop constant door. En mij maakt de klankkleur niet veel uit neen aangezien ik hem niet ga gebruiken. Prut of niet, 250euro is nieuwprijs, dat betekent dat ik er nog 120euro voor kan krijgen, dus dat ik winst maak. Mensen mogen eerst zelf komen beoordelen of ze de speaker willen of niet. Dus zij moeten maar beslissen of het "prut" is of niet. Hier krijg je dus allesbehalve een slechte naam door. En ik ben ervan overtuigd dat mensen de speaker zullen willen kopen.

Dus veel slechts zie ik helemaal niet in mijn plan deze speaker voor zo een spotprijs te gaan kopen.

Comment

@ Patrick: noem het gezeur, het neemt niet weg dat het raar is dat een Bx-shop medewerker dingen beweert die hij verder niet kan onderbouwen. Daarnaast gaat het hier niet om een budget, ik gaaf namelijk ook 2 merken op die prima een alternatief bieden welke vele malen beter is.

Dat jij een MDX 1600 een prima apparaat vindt, zegt genoeg over jou eisen. (niet negatief bedoeld ofzo. Ik zou er nooit mee durven aanzetten bij mijn opdrachtgevers, maar dat heeft weer met doelgroepen te maken.

De topic starter vroeg om meningen over deze speaker, die heb ik gegeven, dat jij je daar niet in kan vinden, is jammer, maar veranderd mijn mening niet.

@ joris: waarom stel je de vraag hier dan? Als je toch al weet dat je het spul gaat kopen? In je tweede bericht beweer je immers iets heel anders, dan dat je het gaat verkopen.
                        Last edited by J.S. Coolen; Thursday-03-06-2010, 17:07.

Comment

Originally posted by J.S. Coolen View Post
                          @ Patrick: noem het gezeur, het neemt niet weg dat het raar is dat een Bx-shop medewerker dingen beweert die hij verder niet kan onderbouwen.
                          En wat moet ik dan volgens jou verder onderbouwen?

Comment

Misschien waarom je dit nou jusit zo een goede speaker vind. Maar eigenlijk is het niet meer nodig aan gezien de ts, het antwoord toch niet hoeft te weten.

Wederem weer een verspilling van tijd en energie.

Comment

Ik heb niet gezegd dat de luidspreker goed is, 'goed' is namelijk een term die voor iedereen anders kan liggen.

Wat ik wel heb gezegd is dat de luidspreker best leuk presteert voor het geld. We hebben bij een productavond van Behringer alle actieve luidsprekers uit de B-serie gehoord, stuk voor stuk, de klank was nog niet slecht voor de prijs, maar het heeft wel wat equalizing nodig.

Hiernaast zijn het compacte kastjes (naar gelang de uitvoering), vrij laag gewicht omdat het plastic kastjes zijn en er komt genoeg geluid vanaf. Voor de beginner dus ideaal naar mijn mening.

Comment

Working...
                              X