Announcement

Collapse
No announcement yet.

gebalanceerd of ongebalanceerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mijn mixer heeft zowel tulp als XLR uitgangen, vandaar.

En ik probeer te vermijden om een DI op/onder mijn speaker te leggen, kan alleen maar stukgaan en t neemt alleen maar ruimte in beslag.

Tevens sluit ik geen kabels op mijn luidsprekers aan terwijl zij, of de mixer, aanstaan.

Comment

nouja zonder DI box kun je het signaal niet balanceren.

Dus dan wordt het een ongebalanceerd signaal, met alle risico's van dien.

Comment

Momenteel is het signaal ook niet gebalanceerd, maar heb hier nog geen problemen mee gehad. Ik denk dat ik alles maar naar Jack ga ombouwen, wanneer de garantie voorbij is.

Comment

Vandaag eens gekeken of het mogelijk was om een XLR'etje parallel te zetten aan de tulpconnectoren. Helaas is het vrijwel onmogelijk om iets te solderen aan de binnenkant van het tulp-connectorplaatje, doordat deze direct verbonden is aan een printplaat. Wordt dus heel lastig om iets door te kunnen verbinden. Ik denk dat het toch lastig gaat worden om die XLR er aan te zetten...

Comment

Kreeg via Jochanan nog een link naar een interessant artikel op internet over gebalanceerd en ongebalanceerd. Interessant om eens uit te pluizen op een regenachtige zondagmiddag ;)

Hier te vinden.

Comment

Ik ga dat artikel ook eens een keer goed bestuderen
              Last edited by aliens; Friday-23-01-2009, 23:14.

Comment

Dit kan inderdaad, maar dan is het hele idee van het gebruiken van een gebalanceerde verbinding gelijk weg. Als je een gebalanceerd signaal om wil zetten naar een ongebalanceerd signaal, zonder de voordelen te verliezen van een gebalanceerde signaal op het grootste deel van de kabel, dan moet dit signaal omgezet worden door een DI-box.

Op deze manier kan je interferentie op langere afstanden tegen gaan, bijvoorbeeld door een 230V kabel die naast een signaal kabel ligt.

Comment

dus als ik het begrijp moet je overal een di-box voor zetten
                  Voorbeeld: Ik heb een laptop aangesloten op mn mengpaneel (bij drive-in shows) moet daar dan een di-box tussen en nogmaals 2 per kant voor mn speakerset.

Mocht je geen di-boxjes hebben kan je dit probleem dan oplossten om kabels niet over elkaar heen te leggen?
                  (omdat ik las dat brommen etc. meestal komt doordat er een stroomkabel dicht in de buurt ligt?

Comment

Voor enorm kleine afstandjes neem je geen DI-box, omdat de kans op storingen te verwaarlozen is. Mocht je alsnog een groundprobleem hebben dan kun je altijd een DI gebruiken.
                    En hoe wou je precies de speakerset aan gaan sluiten met een DI er tussen?

Comment

Working...
                    X