Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset aansluiten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset aansluiten.

Hee,

Ik heb een dringende vraag. Ik moet 27 juni draaien bij een tennis vereniging, waar ik eerder ook al gedraait heb, en dit keer komen er 2 passieve boxen bij. Alleen mijn vraag is: hoe sluit ik 2 actieve en 2 passieve boxen (passief met versterker)?? Mijn mengpaneel is een: Reloop RMX-40 DSP, en ik wil het liefste heel de set aansluiten via XLR kabels, of kan dit gewoon met rood/wit tulp kabels?? Zou je eventueel het plaatje van de mixer kunnen bewerken zodat ik kan zien hoe het aangesloten moet worden??
    Mijn volgende vraag is: Hoe kan ik de set neerzetten? Er moet genoeg geluid buiten staan, en genoeg binnen. ik dacht zelf aan de 2 passieve toppen opelkaar buiten, en een actieve erboven, en 1 actieve box binnen. Is dit een goede opstelling, want het is een groot terrein met allerlei sportvelden. De actieve boxen hebben een wattage van 400watt per stuk, en de passieve 800watt per stuk.

Heeft iemand een idee?

Ik heb net een e-mail naar je gestuurd omdat je me per mail gecontacteerd had, maar blijkbaar ging dit dus niet snel genoeg..

vind ik een beetje jammer.

Kopie van de mail hier dan maar:
    Je kunt kijken of de losse 19 inch versterker XLR signaaluitgangen heeft, dan kun je daar je actieve luidsprekers op aansluiten. Zoniet, neem dan de record/booth/master2 uitgang van je mengpaneel met tulp.

Overigens is de opstelling die je voorstelt erg krom. Zet de twee passieve luidsprekers buiten (ook mocht het niet zo'n goed weer zijn, dan kan er geen elektronica sneuvelen) en zet ze op statief om het geluid te verspreiden. Je eigen luidsprekers kun je dan binnen houden.

Comment

@ Rick,

Mijn hotmail ligt er de hele dag hier al uit, dus ik kon niet kijken of je had gereageerd, mijn excuses.

Ik heb net even gekeken op mijn mengpaneel, en nou kom ik met de vraag waar sluit ik het op aan?
      - Master 1/2
      - Rec L & R
      - Jack Send of Return
      - Xlr

Heb ik eventueel een speciale verloop kabel nodig voor naar de versterker?

Comment

Zoals ik al heb vermeld in mijn e-mail, sluit je versterker aan op je master 1 XLR-uitgangen, sluit je actieve luidsprekers aan op de signaaluitgangen (XLR/jack) van de versterker als die er op zitten.
        Aangezien ik niet weet wat voor versterker er komt, zul je daar zelf even achteraan moeten gaan en eventueel de juiste kabels moeten bestellen.

Comment

Dit topic mag dicht. Bedankt voor de hulp en ruimte.

Het blijkt een powermixer te zijn, met een ingebouwde versterker, alleen het aansluiten wordt dan veel te duur. (nieuwe aanschaf van kabels ect.).

Comment

Eh.. kun je dan niet gewoon je passieve boxen aansluiten op de versterkte uitgangen van de powermixer en de active boxen op een of ander aux kanaal?

Comment

Dat kan wel, maar dan moet ik nieuwe kabels kopen voor m'n cd spelers naar het mengpaneel/versterker. En ik kreeg toenet een mailtje dat er in de kantine zelfs 2 speakers hangen (skytec), die een losse 19 inch versterker hebben, die makkelijk aan te sluiten is.

Comment

Kabels kun je niet genoeg hebben,
                het is goed om te investeren in kabels, ik had er gisteren ook last van, dus die ga ik ook bij bestellen.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                  Het blijkt een powermixer te zijn, met een ingebouwde versterker, alleen het aansluiten wordt dan veel te duur. (nieuwe aanschaf van kabels ect.).
                  Dan trek je toch gewoon een tulplijntje vanuit je master1/master2/booth/record naar een willekeurige line-in van die powermixer??

Comment

Ik heb zojuist contact gehad met Kevin van bax-shop. Hij heeft alles netjes uitgelegd. Ik snap nou hoe ik het goedkoopste alles kan aansluiten, en vanavond doe ik bij de bestelling de kabels die ik nodig heb.

Bedankt iedereen!

Comment

Je had contact met mij, maar ik zat ingelogd op de naam van Kevin;) Maar goed, het gaat erom dat het lukt! Laat het even weten als alles goed aangesloten is!

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                        Je had contact met mij, maar ik zat ingelogd op de naam van Kevin;) Maar goed, het gaat erom dat het lukt! Laat het even weten als alles goed aangesloten is!
                        Identiteitsdiefstal!!!

(wij part-timers ook weer hé :p )

Comment

Haha, ook goed.

Comment

Working...
                          X