Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mono naar stereo?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mono naar stereo?

Hallo iedereen

Ik zit met een probleem op mijn mengpaneel. Ik heb pas een nieuwe mengtafel bestelt en niet gezien dat er 6 mono kanalen opzaten en alleen 2 stereo kanelen. Het gaat om de EPM6 van Soundcraft. Is er een mogelijkheid om van de mono kanalen een paar stereo te maken zodat ik wat meer stereo kanalen heb dan alleen mono?
    Link naar mengtafel: http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mix...t-details.html

Ik hoor graag van jullie en alvast hartelijk dank!
    Last edited by jochanan; Saturday-12-06-2010, 18:18.

Dit is natuurlijk de link he :cool:: http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mix...t-details.html

Je zou je stereo signaal wel kunnen splitsen naar 2 mono kanalen (je hebt dan totaal 3 + 2 stereokanalen op je mengpaneel).

Met zo'n kabel (2 RCA - 2 XLR male) kun je je CD spelers oid aansluiten op 2 mono kanalen.

Comment

Dankjewel voor je berichtje. heeft dit kwaliteitsverlies als je op een mono ingang draait of heeft dit weinig verschil

Comment

er is geen kwaliteitsverschil

Comment

Dus je krijgt het geluid net zo goed door dan als je gewoon een stereo kanaal pakt.

Comment

Originally posted by Driveindjdino View Post
            Dus je krijgt het geluid net zo goed door dan als je gewoon een stereo kanaal pakt.
            Lijkt me wel.

Comment

Tuurlijk is er verschil!
              Als je van stereo naar mono gaat zal je klankbeeld veranderen. Normaal gesproken heb je links en rechts gescheiden. Dit word bij mono op eenzelfde signaal gezet, waardoor je aan beide kanten het zelfde krijgt.
              Bij een kleine drive-in geen grote ramp. Ga je echter kijken naar een grotere feestzaal/tent dan offer ik nog liever een 2e mono kanaal op zodat je links en rechts op elk een ander kanaal krijgt.

Comment

Het ging ook over een stereo signaal op 2 monokanalen

Comment

nee hoor erg is geen verschil als je bij de ene ingang de balance naar rechts en en bij de andere naar links :)

Comment

't was al laat.. :P

Comment

Mono naar stereo?

Bedankt voor jullie tips en suggesties. Ik denk dat ik een andere mixer ga aanschaffen wand anders moet ik gewoon te veel kanalen inleveren om er één apparaat op aan te sluiten.

Comment

Working...
                      X