Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jbl

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jbl

Hallo,

Wat vinden jullie van JBL?
    En wat is de beste serie van JBL?

Alvast bedankt.

JBL is in mijn optiek een goed merk met goede en degelijke producten echter zitten er wel verschillen de de serie's Zo heb je het instap model de JRX en heb je hun Line array systeem de VRX.
    Persoonlijk vindt ik (zo hoor ik dat wel vaker van mensen) dat de JRX schel klinkt en de balance mist tussen hoog en laag.

Ik zelf gebruik/verhuur de EON series actief zowel in de G2 serie als de nieuwste generatie en ben hier erg over te spreken.

Ze zijn makkelijk aan te sluiten en eenvoudig in gebruik precies waar een verhuurklant naar op zoek is.

wel vindt ik dat ze de nieuwste generatie wat meer handzamer hebben gemaakt in de vorm en gewichtsverdeling.
    Last edited by dsound Audio Solutions; Sunday-13-06-2010, 10:47.

Comment

Harstikke bedankt voor je snelle reactie!

Wat is dan een mooi setje?

Comment

waar ben je naar opzoek actief of passief ? en wat is je budget?

Comment

Originally posted by dsound Audio Solutions View Post
          waar ben je naar opzoek actief of passief ? en wat is je budget?
          Passief of actief maakt eigenlijk niet uit.

Budget is 2000-3000 euro. (iets er boven maakt niet uit)
          Als het meer moet zijn, graag suggesties.

Comment

Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar 2x 515 top en 2x 518S sub

Deze set licht iets boven je budget maar klinkt vindt ik als een dijk.

Mooie van deze set is dat hij actief is en je je vrij flexibel bent je kunt er altijd nog een actief subje of topje bij huren als dat nodig is. zonder dat je meteen een heel systeem moet huren.

Zie voor de specificaties de webshop.

Nog een kleine tip kijk een rond op marktplaats of bij geluids verhuurders bij jou in de buurt.

Er wordt de laatste tijd nog wel het een en ander opgeruimt uit de vorige generaties voor mooie prijzen.

Comment

Ik gebruik 2x515 en 1x518s
              Vind het zelf een uitstekende set. Inderdaad goed handelbaar, je tilt de 515 makkelijk op een statief. Vind ook dat de speakers er mooi en netjes uit zien voor de wat nettere feesten. Helder geluid, kan hard genoeg.
              Ik kom meestal uit met alleen de 515's, zeker als de ruimte wat kleiner is.

Comment

@ BCDRivein,

Maak je openingsposts bij het aanmaken van topics wat uitgebreider. Je hebt in de loop der tijd kunnen zien hoe uitgebreid de meesten hun topic maken (of uitbreiden wanneer informatie ontbreekt en hier naar gevraagd wordt), maak daar gebruik van.

Als je alleen zegt "hoi wat vind je van JBL en wat is het beste" komt er niet veel zinnigs van.
                Hiernaast is dat sowieso niet de instelling die je moet hebben als je echt serieus op zoek wilt gaan naar een geluidsset. Een merk is een merk, je moet de producten hebben die ze maken, niet het merkje wat er op staat.
                Verder is de beste reeks van JBL waarschijnlijk de duurste. Maar je geeft al aan dat je maar 3000 euro te besteden hebt, en niet een kapitaal voor de beste set. Daardoor kan je openingspost ook al weggestreept worden, omdat dat niet is waar je naderhand om vraagt.

Wat heb je zélf reeds ondernomen qua zoektochten?

Comment

Interesse in Jbschel?

Uit die g2's komt een bak herrie en dat is het dan ook.

Ik stond laatste met mijn baas op locatie, waarbij ook een zangertje langs kwam. De geluidsman kwam met de SRX serie aanzetten, maar is uiteindelijk niet gebruikt omdat de EV tour-x serie die wij hadden staan gewoon beter klonk. SRX is dubbel de prijs;)

Comment

Originally posted by Bob View Post
                    Interesse in Jbschel?
                    Agree!
                    Ook SRX toppen zijn behoorlijk schel op een redelijk volume.
                    Maarrrrr, ik vind het SRX712 topje wel errug leuk als monitor, hij prikt lekker door de podiumherrie heen.

Maar als je echt een mooie cleane, egale en rustige sound wilt, moet je wel even aan JBL draaien... :p

Comment

ahumm ev kan ook erg schel zijn met grote sets daarom moet je naar mijn mening ook altijd juiste EQ/processing gebruiken anders gaan er bepaalde tonen altijd wel mis.

Ik zelf bezit sinds kort de nieuwe generatie eons 2x515 en 2x518s die bevallen me erg goed lekker licht en compact en een dijk van een geluid.
                      Schel kan je zelf bepalen met de eq achterop en op je mengpaneel.

PRX klinkt ook er goed dat is de volgende serie die er aan gaat komen hier.

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
                        Ik zelf bezit sinds kort de nieuwe generatie eons 2x515 en 2x518s die bevallen me erg goed lekker licht en compact en een dijk van een geluid.
                        Schel kan je zelf bepalen met de eq achterop en op je mengpaneel.
                        Ik heb zelf die gister ook beluisterd, en ik vindt het een goed setje!

Comment

Heb je het ook eens opgetild?
                          Er zijn ook erg mooie draagtassen voor alleen de hoezen voor de subs is ontzettend duur maar die heb ik ergens op maar laten maken toen was die maar 45 Euro :D

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
                            Heb je het ook eens opgetild?
                            Ik heb ze allebij getild, en ze wegen echt niks.
                            Volgens mij zijn mijn huidige topjes (passief) nog wel zwaarder dan de JBL topjes.

Comment

Ja klopt ze zijn bizar licht, toen ik ze de eerste keer meekreeg van een verhuur bedrijf had ik grote twijfel over de kastjes.
                              Maar toen ze eenmaal in gebruik waren was ik overtuigd!
                              Sindskort heb ik ze zelf en eerlijk gezegd zou ik niet anders meer willen.

Comment

Working...
                              X