Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jbl

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
    Heb je het ook eens opgetild?
    Er zijn ook erg mooie draagtassen voor alleen de hoezen voor de subs is ontzettend duur maar die heb ik ergens op maar laten maken toen was die maar 45 Euro :D
    Draagtassen voor de MRX serie?? Waar hen je die gevonden dan? Zelfs op de site van JBL zijn ze niet te vinden (originele JBL hoezen dan)

Comment

Hoeveel man kan ik dan ongeveer aan met dat setje? En waat voor een soort feesten? Ik heb het over de 2 subjes en topjes.

Comment

dit hangt een beetje af van welk doel je het voor gebruikt en van de ruimte maar door de bank genomen denk ik toch dat je 100á150 man zeker haalt.

@ BCDrive in:

overigs ben je van harte uitgenodigd om bij ons zo'n set te komen beluisteren.
        enigste nadeel dat we niet naast de deur liggen :)
        Last edited by dsound Audio Solutions; Tuesday-29-06-2010, 23:52.

Comment

Originally posted by dsound Audio Solutions View Post
          overigs ben je van harte uitgenodigd om bij ons zo'n set te komen beluisteren.
          enigste nadeel dat we niet naast de deur liggen :)

Haha, bedankt!
          Maar ik heb al geluisterd, en anders kan ik hier ergens om de hoek ook zijn ;)

Maar zou ik er een hockeyfeest/schoolfeest mee kunnen verzorgen?

Comment

Ligt eraan hoeveel mensen er komen..

Er is al aangegeven dat je er zo'n 100-150 man mee aan kunt. Hoeveel personen komen er op die feesten van jou?

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
              ligt eraan hoeveel mensen er komen..

Er is al aangegeven dat je er zo'n 100-150 man mee aan kunt. Hoeveel personen komen er op die feesten van jou?
              0 - 200

Comment

JBL is opzich wel okee, mits versterkt met xti's of itechs met de jbl presets erin..

De beste serie van JBL is toch echt Vertec en HLA (hla bestaat niet meer inmiddels) met crown itech erachter.

@Dsound audio solutions : VRX is geen line-array ;)

Comment

@Dsound audio solutions : VRX is geen line-array
                  Oh nee?
                  Last edited by Guest; Thursday-01-07-2010, 09:05.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                    Oh nee?
                    Link klopt niet?!

Comment

Tja er zijn speakers met een hogere SPL. Wil je echt knallen op grotere schoolfeesten met meer dan 200 leerlingen zou ik naar wat anders kijken. Maar 2x515 en 2x518s zoals je schrijft heb je volgens mij toch echt een dijk van een geluid. Zeker voor de grootte die jij beschrijft.
                      Maar als ik jou was zou ik toch proberen die setjes in het echt te beluisteren, misschien afspreken met iemand die die set gebruikt? Zegt toch meer dan meningen in de fora.

Comment

Originally posted by malcolm View Post

@Dsound audio solutions : VRX is geen line-array ;)
                        Check het maar eens in google of in een webshop de JBL VRX is wel degelijk een line-array en daarnaar komt de Vertec serie.
                        Wel is het zo dat de subs die bij de VRX serie worden geleverd moeilijker of volgens mij zelfs niet te vliegen zijn en deze dus vaker in een groundstack worden gebruikt of de er voor wordt gekozen om de subs apart op te stellen in tegenstelling tot de vertec waar het vliegen van de sub(s)gemakkelijker gaat bij de vertec serie

Comment

Originally posted by BCDrivein View Post
                          Link klopt niet?!
                          Nu werkt hij wel.

Comment

Originally posted by dsound Audio Solutions View Post
                            Check het maar eens in google of in een webshop de JBL VRX is wel degelijk een line-array en daarnaar komt de Vertec serie.
                            Wel is het zo dat de subs die bij de VRX serie worden geleverd moeilijker of volgens mij zelfs niet te vliegen zijn en deze dus vaker in een groundstack worden gebruikt of de er voor wordt gekozen om de subs apart op te stellen in tegenstelling tot de vertec waar het vliegen van de sub(s)gemakkelijker gaat bij de vertec serie
                            VRX is echt geen line-array :) VRX is een point-source-array (punt bron), dit houdt in dat het eigenlijk een array is van kasten die theoretisch geluid uit 1 punt laten komen. Dit is waarom VRX kasten een vaste hoek hebben, de benaming line-array is gewoon een verkooppraatje ;)

Ze zijn niet de enigste die dit soort kasten maken, L'acoustics ARCS, Adamson Eklipsa en Meyersound JM-1P zijn zegmaar de A-merk Point Source Array systemen in horizontale vorm. (evt verticaal)

JBL heeft ervoor gekozen om al hun systemen verticaal te showen maar ik zou een kastje als VRX liever horizontaal stacken zodat het mid/hoog symetrisch is maar das mijn idee natuurlijk:p

Snap je wat ik bedoel? :)

Comment

ik snap wat je bedoeld dankje voor de heldere uitleg.

Comment

Working...
                              X