Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gehoorbescherming

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gehoorbescherming

Wuzzah, een vraagtopique van mij, dát is lang geleden.

Helaas, na 1,5 jaar trouwe dienst blijk ik toch nog in de groei te zijn, en passen mijn huidige zachte plastieken van Hans Anders niet meer. Tijd voor nieuwe dus.

Gezien ik nu weer 1,5 jaar verder ben, en gelukkig ook weer meer te besteden heb, wil ik het gelijk goed doen en gaan voor Exinore/Elacin. Maar.. de hamvraag, waar kan ik deze in omgeving Zeeland aan laten meten? Google is niet echt behulpzaam helaas.

En dan nog de keuze voor attenuatie. De toepassing is vooral wanneer ik ga draaien of bandjes af moet mixen. Ook voor het uitgaan wil ik ze in hebben, zowel in café's als met Sensation en Clubbin binnenkort. Welke attenuatie zou hiervoor het beste geschikt zijn om alsnog een goede, vlakke demping te houden? De keuze ligt tussen -25dB / -15 dB / -9 dB.

He Patrick,

Doppen van Exinore worden verkocht door oa. Schonenberg Hoorcomfort.
    Maar ook BeterHoren levert dezelfde soort doppen. Deze zaken zijn vast in je omgeving te vinden.

Verder zou ik gaan voor de -15 demping. De -9 is gewoon te weinig en -25 is veel te veel. Die laatsten zijn echt alleen handig bij extreem hoge volumes. Maar als je een band eenmaal ingemixed hebt, kun je met -15 de rest van de avond prima blijven doen. Ook is de -15 demping het meest linear, als ik het boekje bij mijn Exinore doppen mag geloven. ;)

Comment

Sluit me volledig aan bij bovenstaande.
      Exinore hebben vrij vlakke demping. Niet mijn persoonlijke keuze aangezien ik tijdens het (af)mixen ik gewoon zonder doppen werk. Als ik op FOH merk dat het te hard staat, wil ik niet weten hoe hard het staat direct voor de box. Op zo'n moment weet ik dus van mezelf dat ik te hard ga en zal altijd minderen.
      -15 dB is een prima demping. Zoals gezegd, 9 dB is bijna niet de moeite waard en bij 25 hoor je vrijwel niks meer (extreem gezien).

Comment

Wacht maar tot je bij qlimax ofzo bent geweest, dan piep je wel anders.

Comment

Hardstyle, ervaring met oordoppen?
          Zelf al op qlimax geweest?

15 dB scheelt een hele hoop! 25 dB is té veel voor een DJ/technicus.

Comment

Originally posted by hardstyle View Post
            Wacht maar tot je bij qlimax ofzo bent geweest, dan piep je wel anders.
            Ik snap hem niet, ik hoef geen dopjes bij Qlimax omdat de muziek daar zo zacht staat ofzo?

Overigens ga ik toch alleen naar Trance events ;)

Comment

Ik heb inmiddels 2 jaar lang Exinore oordoppen met -15 db. Met die -15 db ben ik in staat om zelf te draaien en om te genieten op iets als trance energy. Neem je een hogere demping dan zul je ze iig niet meer kunnen gebruiken tijdens het draaien (of je koptelefoon ga je achterlijk hard zetten) en feestjes klinken dan wat passief. Mijn mening is dat die -15 gewoon right on the money is. (net als meerdere hierboven).

ter info ik heb deze: http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/er/

Super doppen en voor een paar euro meer had ik er een "verzekering" bij voor het geval ik ze kwijt zou raken of dat ze gestolen zouden worden.

PS: http://www.exinore.nl/gehoorbescherm...kooppunten/#ze (ik zie dat ze in Goes een dealer hebben).

Wat ook leuk is om te doen, een (gratis?) gehoortest voor het meten van die doppen en wellicht over 2 jaar nog eens. Ik ga binnenkort voor de check.

Comment

Working...
              X