Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanaf welke frequentie belasten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vanaf welke frequentie belasten

Hallo Allemaal,

Ben nieuw hier, 1e post:

Ik heb een Bell VPS4 set en vroeg mij af of ik de topkasten, Bell VPS4MH, ook fullrange mag belasten.

Het gaat om een 2x12"/2" kast.
    De 12" speakers die erin zitten zijn de volgende: Klik.

Misschien kijk ik ergens overheen maar ik kan het niet direct vinden, en googlen hielp ook niet.

Alvast bedankt!

Welkom op het forum!

Dat kan. Alles kan :) Bij mij werkt het in iedergeval wel. In mijn vorige boxen zat hij ook gewoon zonder iets er tussen aangesloten. Dus aangesloten als fullrange.

Comment

Ik denk dat je ze wel fullrange kunt belasten, maar het is dan wel de vraag hoe het klinkt omdat de set normaal met subs gebruikt wordt. Voor de wat kleinere toepassing zal het prima voldoen. Je kunt het altijd eens met beleid uitproberen, gebruik je gehoor goed.

Comment

Oke bedankt voor de snelle reacties.
        Ik heb ze al eens fullrange gebruikt thuis om uit te testen en dat ging eigenlijk gewoon goed. Maar liever doe ik het zeker weten want een luidspreker laagfrequenties geven die dat niet mag hebben brengt schade op naar mijn weten.

Comment

Een 12 inch woofer zal redelijk om kunnen gaan met laag (en dus niet SUB, hou daar rekening mee). Wel moet je opletten dat hij hier niet 100% geschikt voor is omdat hij ontworpen is als topkast.
          Let dus goed op je belasting en hou alles heel goed in de gaten met je oren.

Comment

Ik heb gegoogled en kwam de volgende informatie tegen:

Beneden zijn eigen resonantie-frequentie gaat de speaker min of meer ongecontroleerde uitslagen maken.
            Dit is (erg) nadelig voor de belastbaarheid van de speaker en de kwaliteit van het geluid.
            Belangrijk is dus dat een speaker nooit frequenties hoeft weer te geven die beneden zijn resonantie-frequentie liggen (Fs).
            Niet belasten met frequenties lager dan resonantie frequentie dus! En deze is 40Hz van de speakers.

Comment

Working...
            X