Announcement

Collapse
No announcement yet.

uitbreiding bestaande set tot +/- 500 man

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De ZX5 is een 15'' topkast, 15'' klinkt in het mid-gebied gewoon een stukje doffer. Hoe kleiner de woofer des te fijner klinkt het mid-gebied. Het ideale aan de zx1, is het formaat en de flexibiliteit die je ermee hebt. Je moet in verhouding meer kasten plaatsen, maar je kan ook meer kleinere shows tegelijkertijd aan. Daarnaast kan je met veel kasten gemakkelijk breden zalen aan en als het moet ook hele diepe. Topkasten halverwege de zaal plaatsen lijkt mij ook geen optie, je wilt snel kunnen opbouwen en snel weer vertrekken. Het OEMPH effect zal je niet echt hebben, maar het zal ook zeker niet tegenvallen. Je hebt in totaal best een oppervlakte aan speakers dat beweegt, dus druk bouw je wel op. Ondanks dat ik me toch regelmatig verbaas in de diepgang van deze slechts 8'' speakers.

Comment

Wat misschien een mooie top voor jou situati is is de concert flex f212 van db technologie. Is actief ( niet dat dat iets uitmaakt ) maar is wel semi hoorn geladen. Je hebt hiermee zowel dichtbij als verder weg een mooi geluid. Je spreiding over de zaal is dan dus stukken makkelijker te regelen en je loopt niet met allerlei kabels en statieven die om kunnen donderen te zuilen.

We hebben nu een ad-system spectra sp12 set die ook semi hoorngeladen is en hier zijn we super over te spreken ( het concept van de speaker dan vooral voor dit voorbeeld dan he ). We zijn bezig om deze set te gaan vernieuwen maar dan komen er ook zeker weer semi hoorngeladen kasten in omdat dit gewoon het beste geeft van de 2 verschillende consepten. Verder is db een betrouwbaar en goed merk. Misschien een idee om er een keer naar te kijken / luisteren / nadenken.

Het is maar een suggestie.

Comment

Working...
      X