Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer in een club draaien.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste keer in een club draaien.

Hallo,

Ik mag waarschijnlijk volgende week voor het eerst in een kleine club draaien alleen had ik daar een paar vraagjes over...

Ik zou eigelijk binnenkort langs een kennis gaan die pioneer cdj 1000's heeft staan met een djm 800 ( zelfde als in de club ) om er een beetje aan te wennen want ik had er nog een paar vraagjes over. Maar aangezien hij op vakantie is en hij te laat terug komt word dat niet wat. En aangezien ik toen ik mijn nieuwe ddm 4000 van behringer kreeg ook al zat te zoeken hoe je het geluid in de koptelefoon goed kon instellen had ik er een vraag over.

Zou iemand misch (dmv een plaatje ofzow) kunnen uitleggen of dit heel anders is als bij de ddm 4000? ( of is het de normaalste zaak van de wereld dat je het daar ff vantevoren vraagt.... ? )

Is de pitch bij elke cd speler gelijk ?? Ik bedoel stel ik mix 2 nummers door elkaar thuis en het ene nummer staat op 0,0 en de ander op 1,6% is dat op elke cd speler dan hetzelfde of kan dit afwijken??

Mischien heeft iemand nog andere tips voor het draaien in een club, bijv dingen die je thuis normaal niet doet ofzow? Of waar je op moet letten als je met pioneers gaat draaien ipv numark spelers en een behringer mixer?

Alvast bedankt !

Bij een DJM-800 werkt dit met de CUE knop (geel) boven elk kanaal.
    Linksonder heb je een paneel waarmee je de instellingen van de koptelefoon kunt aanpassen.
    Neem voor het draaien de handleiding even door, kun je nog veel van leren.

Pitchhoeveelheid is normaal hetzelfde. 1,6% blijft 1,6%. Een verschil kan 'm wel zitten in het punt waar je op 1,6% komt en hoe precies CD speler deze aangeeft.

Overigens is het wanneer je een hele avond in dezelfde club staat te draaien misschien geen slecht idee om met je eigen apparatuur te draaien? Als jij aangeeft dat je dat gewend bent en je eerst wat meer wilt oefenen op een pioneer set, zal er niet snel iemand zijn die zegt dat dat niet kan. Word wel een ander verhaal als er dezelfde avond andere DJ's staan die WEL over een pioneer set willen/moeten draaien.

Grootste verschil tussen numark/behringer en pioneer? Denk de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Comment

dus heel simpel gezegt... het kanaal waar je de cue knop van aanzet is het kanaal die je door je koptelefoon hoort...
      en het volume zal dan denk ik linksonderaan geregeld worden?
      en er draaien wel andere djs ja. zat ook te denken om deze keer over te slaan totdat ik wel geoefend heb maar van de andere kant laat ik dan mischienn een mooie kans liggen:D

Comment

Helemaal gelijk, en er zit ook nog is een knopje op of je master of cue door je koptelefoon wilt horen (of allebei), daaronder zit het knopje van hoe hard het geluid uit je hoofdtelefoon komt.

Comment

een djm 700 is trouwens toch relatief hetzelfde als de 800 in basisfuncties toch?
          heb vandaag even mogen spelen met een cdj 900 en een djm 700.... leuk spul :-)

edit: vind trouwens wel de besturing voor het geluid van je hoofdtelefoon van de behringer ddm 4000 wel fijner dan die van de djm 700 maar dat zal wel gewoon gewenning zijn ..

edit2: hoe verander je de cue point bij een cdj-1000 mk3??
          Last edited by jasper1985; Monday-05-07-2010, 21:56.

Comment

weet iemand dat van het cue punt??
            moet vnaaf al draaien namelijk...

Comment

Als de cd speler draait, zet je hem met het jogwheel voor het gewenste startpunt en druk op cue.

Of bedoelde je die cue knopjes rechtsbovenin, die kan je gewoon indrukken tijdens het draaien (moet je wel eerst rec drukken) dan neemt die het op, en kan je het op elk gewenst tijdstip weer afspelen :)

Comment

die eerste bedoel ik:)
                werkt namelijk net wat anders als bij mijn numarks:p
                iig bedankt!!!

Comment

ga naders even spelen ermee bij een verkooppunt onder het mom van: ik ben aan het kijken of het wat voor me is....

Comment

Anders mag je ook wel bij mij langskomen hoor :P hahaha
                    Alleen heb ik:
                    2x cdj-800 mk2 en een djm-800

Comment

heb laatst ergens de cdj 900 met een djm 700 getest.
                      alleen cue ff vergeten te testen:p

Comment

Nou eerste keer draaien was redelijk succesvol :) Mag vaker terugkomen haha.
                        Alleen even een vraagje over de djm 800....
                        Ik kreeg ten eerste alleen maar aan de rechterkant van mn koptelefoon geluid en nix uit de linker. Plus ik vond dat het volume van beide platen lastig te regelen was vergeleken met mijn ddm 4000. Als je de master cue en de cue van de channel die er in moet komen aanhebt vind ik dat het geluid van de "nu draaiende" plaat veels te zacht is en dat kreeg ik ook niet harder linksonder. En als je dan ook de cue van de "nu draaiende" plaat aandoet tegelijk dan hoor de beide cds weer evenhard.
                        Is hier een tussenweg in de creëren?

Comment

Wat ik vermoed is dat je je crosfader aan had staan,
                          dat van je koptelefoon kan volgens mij niks anders zijn dan dat hij op mono staat ofdat hij gewoon stuk is.

Comment

niet kapot ... voor en na de tijd nog gebruikt :)
                            waar verander ik dat mono iets ??

Comment

Over dat mono iets weet ik weinig, maar het kan misschien ook aan de balans of de verloopplug liggen?
                              (Ik neem aan dat je een mini->grote jack gebruikt? ( inches vergeten ).
                              Zit er dus misschien een balans knopje/potmeter op het mengpaneel?

veel succes!

Comment

Working...
                              X