Announcement

Collapse
No announcement yet.

versterkers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• versterkers

geachte lezers

ik heb een vraag over versterkers ik heb 2 sub,s dubbel 15 1200 watt
    4 ohm

hoeveel watt moet de versterker zijn wil ik goed kunnen knallen

of moet ik 2 amps gebruiken gebrugd hoe veel watt moeten die dan zijn

bedankt alvast voor de reactie groetjes een newbie

In totaal heb je nodig als je door wilt lussen 2x4 Ohm op 1200W = 1x 2 Ohm op 2400W dus 2400 W op 2 Ohm in bridged mode. Headroom erbij is 2400W * 1.2 = 2880 W voor één versterker om beide aan te sturen.

Versterkers van dit vermogen zijn echter vrij prijzig zeker op 2 Ohm, en dan kun je beter kijken naar twee lichtere. Hiervoor heb je simpelweg twee 1200W * 1.2 = 1440 W versterkers nodig gebrugd op 4 Ohm, of een 2x1440W versterker op 4 Ohm.

Comment

Euhm, ik vermoed zomaar dat de totale belastbaarheid en totale impendantie 4 ohm is. 2 ohm en 1200W per driver is zéér onwaarschijnlijk.

Ik zou gewoon één versterker van 1500W gebrugd op 4 ohm per sub gebruiken.
      Wat is je budget, of heb je al iets in gedachten?

Comment

Ik dacht 4 Ohm per sub ;) dus doorgelust 2 Ohm.

Comment

klopt 2 drivers van elk 8 ohm dus wordt 4 ohm per speaker welke amp stel je voor budget 500/600 p stuk

Comment

Ik zou persoonlijk in de richting van Crown stappen. Dan heb je 1500W per subje en een ingebouwde crossover.
            Weegt ook nog maar eens 3.9 kilo per stuk, dus een rackje met twee van deze beestjes er in draag je nog steeds met één hand op je rug. :)

Comment

heb je dan met de xls1500 geen crossover meer nodig omdat er een is ingebouwd kan je hem ook gebruiken voor 2 toppen van 700 watt 4 0hm p stuk

Comment

Als je ze gaat gebruiken als topkasten kun je ze gewoon crossen zoals bij een normale crossover. Het enige punt is, met het andere deel (laag in jouw geval) wordt dan niks gedaan in die crossover, dus werkt het eigenlijk als filter.

Comment

bij deze zijn mijn vragen beantwoord zal overgaan tot aanschaf van de amp die u mij adviseert topic kan dus op slot

Comment

Nee, topic blijft open. ;) Wellicht komen er nog vervolgvragen in de toekomst.

Comment

Working...
                    X