Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luidspreken statief bij Behringer Eurolive B1520Pro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Luidspreken statief bij Behringer Eurolive B1520Pro

Hallo, wat is de goedkoopste oplossing voor statieven bij de Behringer Eurolive B 1520 Pro.

Ik heb wat rondgekeken maar kan niet echt veel vinden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Bax IVA-03. Zelfs inclusief draagtas. ;)

Comment

niet de duur 2 stuks voor 55 euro , ik ga deze zo snel mogelijk bestellen denk ik!

Comment

@ Rick en RowanS

Zou ik NIET doen.. deze statieven kunnen maximaal 15 kilo dragen volgens de keuring.. de behringer weegt 27 kilo volgens de specificaties van behringer http://www.behringer.com/EN/download...P0104_M_NL.pdf.

Dus zou toch voor iets steviger gaan

Sowieso zou ik nooit gaan voor goedkope statieven. vaak is goedkoop duurkoop... het laatste dat je wilt is dat je statieven t begeven en je spullen kapot vallen. Of erger: op iemand terecht komt.
        Zeker bij en overbeladen statief ben je dan goed de sjaak...
        Last edited by zassie; Tuesday-06-07-2010, 16:15. Reason: aanvulling.

Comment

Ik heb deze statieven ook, en toen waren ze nog niet gekeurd. Ik hang er soms een kilotje of 20 à 25 aan. Geen problemen mee gehad.

Comment

Dat het goed gaat betekend niet dat het goed is. Die keuring is er niet voor niets.

Mocht er ooit een probleem mee zijn dan heb JIJ een probleem. Dan is het namelijk verkeerd gebruik van de statieven en ben jij aansprakelijk te stellen voor alle schade en gevolgen.

Zie het als met zijn 6en in een fiat panda zitten... t kan misschien wel net... maar als het fout gaat ben je goed de pineut
            Last edited by zassie; Tuesday-06-07-2010, 19:07. Reason: toevoeging

Comment

TÜV is natuurlijk wel gericht op strenge eisen om die statieven door de keuring te krijgen, maar je hebt inderdaad wel gelijk als het gaat om veiligheid. Ik weet in ieder geval wel dat deze statieven regelmatig bij ons wel eens aangeraden worden bij sommige luidsprekers omdat ze nogal goedkoop zijn, dus zodoende. Van het zware gewicht van de B1250 was ik me niet zozeer bewust, excuus. ;)

Comment

Maar ik vind het vreemd, zelfde type als eerst, mocht je destijds 30 kg aan hangen. En nu is ie tüv gekeurd, en maar 15 kg?

Comment

http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html hier op staat mijn b215D behringer's zijn erg stevig en ze zijn van metaal niet van hardt plastic.

Comment

Dat komt omdat de TÜV waarschijnlijk een veiligheidsfactor aanhoudt zodat de statieven niet tot het uiterste belast worden.
                    Je kunt het zien als het tillen van een zak zand. Misschien kun jij als je je erg inspant een zak zand van 30 kg tillen, maar je rug gaat langer mee en wordt minder belast als je maar zakken van 15 kg mag tillen van je baas, zodat de kans op ongevallen en blessures kleiner wordt.

Comment

Originally posted by Dj-Walter View Post
                      http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html hier op staat mijn b215D behringer's zijn erg stevig en ze zijn van metaal niet van hardt plastic.
                      Ik heb nog nooit luidsprekerstatieven gezien die volledig gemaakt zijn van hard plastic, voorbeeldje?

Comment

op onze vorige school hebben we die gehad. Stonden twee kleine boxjes op. Niks waard heb geen idee waar die van af kwamen. De draai knoppen was in het plastic kapot gegaan. Ik heb toen twee aangeschaft van die link.

Comment

ik doe al meer dan tien jaar met mijn K&M Statieven... kost wat meer, maar is zijn geld meer dan waard!

Comment

Working...
                          X