Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke kabel..?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dan haak ik even in op dit topic:

Zaterdag krijg ik een klein monitortje mee, deze heeft volgens hem een xlr ingang.
    Deze monitor wil ik op mn dj booth uitgang van mn djm-800 hebben.

Dus heb ik een verloopje nodig van xlr naar jack mono
    Alleen heb ik hier alleen een verloopkabeltje liggen van xlr naar jack stereo maakt dat uit?

Wel heb ik een verloopstukje liggen van xlr naar jack, als deze mono blijkt te zijn en als ik hem aan een xlr kabeltje hangt kan het toch ook?

Comment

Je booth heeft een gebalanceerde jack uitgang, dus heb je een jack stereo plug (TRS, oftewel Tip,Ring,Sleeve) nodig. Ongebalanceerd met jack mono kan, maar de kabel die je hebt zou moeten voldoen.

Comment

ja maar het is 1 monitor he, je hebt 2x jack uitgang van je dj booth op de djm zitten.
        Dus moet je 1x xlr naar 1x jack mono hebben toch?

Comment

Een gebalanceerde uitgang is altijd 3-pins, dus een 3-pins jack, dus een 3-pins stereo plug. Tel maar 'ns hoeveel contacten er op de plug zitten. Je hebt de tip, een ring en een sleeve, die elk naar één van de pinnen op je XLR-plug lopen.

Comment

Ja dat begrijp ik, maar die man waar die monitorspeaker van is die zei:

"Nee absoluut geen stereo jackplug gebruiken, want dat gaat mis!"

Maar als het goed is heb ik nog een xlr naar jack mono plug liggen ook, dus als dat mono is kan ik dat beter doen?

Comment

Je kunt allicht 'ns gaan testen of het werkt of niet. Neem aan dat je verhuurder niet te ver weg zit.

Comment

Ik krijg hem donderdagavond en zaterdag heb ik hem nodig.

Nee, hij zei dat die eruitknalde ofzoiets wanneer je een stereojackplug gebruikte, maar volgens mij is alleen het geluid anders. maar dit heeft voorderest toch geen gevolgen om te mixen?

Comment

Klinkt een beetje als een broodje aap... ik zou 'ns langsgaan om te testen.

Comment

Ja. broodje aap verhaal maakt niets uit!!! Stereo jack is eigenlijk niet de goede naam geballanceerde jack zou beter zijn in het geval van dit verloopje.

Comment

Working...
                    X