Announcement

Collapse
No announcement yet.

afkorting ASL???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afkorting ASL???

Hoi,

We hebben een rider gekregen van memphis maniacs en nu kwamen wij daar een afkorting tegen die ik niet zo 1 2 3 kon plaatsen. Na wat onderzoek op internet ( google ) kwam ik eigenlijk nog niet tot een duidelijk antwoord.

Het gaat om de afkorting A.S.L en stond in de zin: *ASL tussen FOH en podium*

Ik hoop dat iemand me kan zeggen wat deze afkorting betekend.

Alvast bedankt.

Gr Ronny

Dit vind ik op internet ASL - Age, sex, location - leeftijd, geslacht, woonplaats Weet niet of het klopt.

Comment

Klopt.

Meerdere afkortingen kun je hier vinden.

Comment

AfStandsLengte tot podium wellicht?

Waarom niet gewoon een berichtje terugdoen dat je niet bekend bent met die term en of ze die even kort kunnen verklaren?

Comment

Dat van age sex location was ik ook al

Maar ik geloof niet dat een extern geluids bedrijf daar voor hoeft te zorgen.

Het verhaal is zo. In het 2de weekend van september is er een feest weekend van kpj moergestel in zoals je al dacht juist ja moergestel. In dit feestweekend komen verschillende bands / acts. Nu hebben we van memphis maniacs dus een raider gehad waar in staat dat wij ( het geluidsbedrijf wat heel het weekend van licht en geluid verzorgt ) zorg moet dragen voor *ASL tussen FOH en podium*

Ik hoop dat met deze extra info jullie me misschien een antwoord kunnen geven op mijn vraag. Toch bedankt voor de moeite

gr ronny

Comment

Ik weet voor 99% zeker dat er een ASL intercomsysteem bedoeld wordt ;) dat is de meest gebruikte intercom bij PA toepassingen. Dit houdt dus in dat er een communicatiesysteem van het merk ASL moet liggen tussen de podiumcrew en de Front-of-House technicus.

Comment

Oke,

helemaal super bedankt,

Klinkt misschien raar maar wij werken eigenlijk nooit met dat soort communicatie middelen als asl ( maar nu je het zegt ja ik ken het wel het lampje met het de headset als in een helicopter )

Maar goed nu weet ik teminste weer waar het over gaat, Helaas zullen we ze nog wel met wat meer dingen teleur moeten stellen want ze hebben daar ff eisen alsof u2 komt spelen,

Nogmaals bedankt, en super zoon snelle reactie op een vrije zondag avond ;)

Comment

Nouja, als het een monitor en foh tafel betreft is een ASL systeem helemaal niet verkeerd.
                Zeker een wat grotere tent/zaal word ASL als prettig ervaren. Zelfs bij kleinere klusjes is het al enorm handig.

Comment

Als het om grotere evenementen gaat en wij voorzien daar het licht ( in de tent / zaal niet echt op het podium ) en geluid dan is dit meer de algemene voorziening. Kort door de bocht wij draaien daar en draaien heel het weekend / week noem maar wat en zette dan dus onze eigen set neer. Nu hebben wij er geen enkel probleem mee als een ander collega bedrijf wat daar ook moet zijn bij ons wil inprikken. Wij stellen dus wel onze installatie beschikbaar maar hebben dus eigenlijk niet echt met een F.O.H te maken. wij regelen onze set 1x in en dan is het grootste werk voor ons eigenlijk wel weer gedaan aangezien we toch alleen maar hoeven te draaien ( tuurlijk nog wel ff chekke en bijstellen maar goed ). Maar ik kan me de voordelen er wel van inzien. Als we een bandje doen dan is dat meestal voor zeg een max 200 man meestal ( zijn wel uitzonderingen ). en dan hebben we natuurlijk ook wel monitoren en zo maar met onze allen&heath zed 420 is dat meestal meer dan afdoende. en jah dan is er dus ook geen communicatie tussen f.o.h en het podium nodig het enigste om eventueel te comuniceren gebruiken we gewoon een talkback functie van de tafel naar auxilery 1 tm 4 en dan horen ze ook wat er van ze verwacht word.

Jah weet het is misschien niet helemaal zoals het hoort maar voor ons is het dj werk en voorzieningen treffe voor algemeen effect licht en pauze's opvullen onze hoofdtaak en hebben we live als naast functie om een compleet pakket aan te kunnen bieden. Voor die paar keer is het voor ons dus niet intresant om zoon systeem te nemen.

wie weet in de toekomst ;)

als je wil weten wat we doen moet je maar eens op youtube ronennieshow intype dan staan er wel filmpjes

Comment

En daarom is het misschien juist belangrijk om toch aan de eisen van de band te voldoen.
                    Op deze manier is het eenvoudiger om grotere klussen erbij te nemen.

ASL is overigens niet echt hetzelfde als talk-back. Talk-back word door de tech gebruikt om tegen de band te praten. ASL word door de tech gebruikt om met stage-hands te praten.

Overigens is ASL enorm duur in aanschaf, ook in de verhuur. Maar dat kun je gewoon doorrekenen aan de klant. Gewoon erbij vermelden dat het een eis van de band is.

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
                      Overigens is ASL enorm duur in aanschaf,
                      Nouja, dat valt ook wel weer mee! Zo'n €550 voor een basisstation en zo'n €150 voor een beltpackje, valt opzich wel mee!

Een bedrijf hier in de buurt heeft ze standaard in de FOH sideracks zitten, en ook de spinners bij de mengtafels zijn standaard voorzien van een ASL lijn, dus je komt ze nog wel eens tegen! En natuurlijk werken ze perfect! :cool:

Comment

Dan is de prijs behoorlijk gedaald. Heb veel hogere prijzen gezien..

Comment

jah klopt zou het mooist zijn als we aan de eisen van de band zouden voldoen maar het vervelende is dat we meestal al geboekt zijn nog ver voordat alle acts bekend zijn. Onze offerte is dan dus al lang bevestigd en voor ons bekend. Ook is dit eigenlijk voor het eerst dat ze eissen aan ons gaan stellen wij draaien nu een jaar of 2 3 mee in grotere evenementen ( zeg 2500 man per avond ). We hebben nu 1 keer zelf al het podium licht en alles geregeld en toen kwam 30 euro live en wat denk je wham zetten zo hun licht show voor de onze en de band die de dag erna kwam ook.

Voor ons is het dus meestal zo dat we rechts van het podium ( of links wat hun willen ) staan met een dj meubeltje van een meter of 3 met wat truss parren en scans de rest van ons hangt in de zaal.

Hier gaat het ook om zoon offerte en nu vragen ze opeens:

*14x Martin Mac 250 wash
                          *7x Martin Mac 700 Profile
                          *24x ACL parcans verdeeld over 3 sets
                          *6x fourbars par 64
                          *5x Martin Atomic Strobes
                          *Voldoende front voorkeur voor bewegend Martin Mac 600
                          *4x 8 light blinders

je snapt al dat staat apsoluut niet in onze offerte wij hebben er iets van 8 movingheads in staan en die hangen dan ook nog in de tent niet eens in de buurt van het podium.

dus vandaar dat dit wel ff uit een onverwachte hoek kwam en totaal niet in onze offerte pasten want daar is gewoon weg nooit om gevragen en ik denk dat als ik aan al hun eisen moet voldoen ik me offerte x4 of zo moet doen want ze hebben nog wel een lijstje. Terwijl wij lekker scherp ingeschreven hebben.

dus om op je punt terug te komen gewoon bijhuren zal er helaas niet inzitten.

maar goed de organisatie is ook van dit probleem ( lees hier uitdaging ) op de hoogt en we zien het wel weer gebeuren misschien dat ze dan volgende keer wel nadenken als ze zeen band boeken dat ze dan ook hun eigen lichtshow mee moeten brengen.

en wat je zegt kan ik me eigen ook wel in vinden dat talkback geen asl is maar zoals ik ookal aangaf is dat voor ons eigenlijk toch nooit van toepassing.

Comment

[Off]

@ Beckers:

Dat zijn de prijzen voor de Basic serie van ASL.
                            De Pro series zitten iets hoger in prijs, prijs voor een basisstation is dan zo'n €850, beltpack zo'n €220 ;)

[/Off]

Comment

ASL is inderdaad gewoon intercom, ASL opzich is een merk.. Maar voor sommige bands is ASL ook gewoon de benaming voor intercom :p

Comment

Working...
                              X