Announcement

Collapse
No announcement yet.

afkorting ASL???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ronennieshow View Post
    maar goed de organisatie is ook van dit probleem ( lees hier uitdaging ) op de hoogt en we zien het wel weer gebeuren misschien dat ze dan volgende keer wel nadenken als ze zeen band boeken dat ze dan ook hun eigen lichtshow mee moeten brengen.

en wat je zegt kan ik me eigen ook wel in vinden dat talkback geen asl is maar zoals ik ookal aangaf is dat voor ons eigenlijk toch nooit van toepassing.
    Verstandig om het inderdaad bij de organisatie neer te leggen, leg ook contact met de techniek verantwoordelijke van de band zou ik zeggen en leg uit hoe de omvang van het evenement is en dat de Rider niet past bij deze omvang.
    Sommige bands willen nog wel eens ontzettend vervelend doen als dingen niet kloppen, stem dus samen met de technicus af wat ze wel erg belangrijk vinden en wat niet. Als ze ASL wel ontzettend belangrijk vinden zal je hier toch zorg voor moeten dragen.

Persoonlijk ben ik van mening dat een offerte opstellen niet goed mogelijk is als niet alle eisen van de bands/acts bekend zijn, neem hiervoor dus altijd een kopje op in je offerte dat er eventueel in overleg nog kosten bij gaan komen afhankelijk van de riders van de bands/acts.

Comment

Dit is al weer een goed jaar geleden. Dus het is allemaal allang geregeld. Het is zelfs al weer afgelopen. Ben nu al weer op de 2011 editie aan het werk.

Comment

Nou, voor deze editie dan nog een extra stukje info: ASL staat voor Ampco Sound Lab.
        Vaak wordt hier hun intercom systeem mee bedoeld, maar ASL heeft ook allerlei andere apparatuur geproduceerd, zoals DI's.

Intercom te duur (huurprijs valt reuze mee!) of wordt je knettergek van het opnemen van headsets/MON-mixers die het lampje niet zien? Bouw dan een systeem met 2 kleine, actieve (en vooral goedkope) speakertjes en 2 microfoons (met switch!). FOH babbelt in z'n mic en het komt er bij MON direct uit (en vice versa).

Comment

@renevanh
          Alles leuk en aardig met actieve speakertjes en microfoons alleen hoort een band dit vaak ook en zeker als er over de ASL overleg gepleegd wordt over het oplossen van kleine storingen (wat toch zo af en toe wel eens gebeurd) dan kan de band of andere mensen waarvoor dit niet bedoeld is meeluisteren en na afloop gaan lopen zeuren over storingen die ze anders niet eens gemerkt hadden.

Comment

Je hoeft geen halve PA neer te zetten voor dat systeem natuurlijk, een klein, schattige speakertje (bijvoorbeeld een Behringer B205D is voldoende. Die komt met geen mogelijkheid over het podiumgeluid heen en als je die bij je monitorpositie op je tech richt hoort niemand er wat van.

Werkt overigens erg fijn!

Comment

Ik weet hoe fijn het werkt, kom regelmatig op locaties waar ze gewoon vast een shoutbox mic. geplaatst hebben en met Talkback de andere kant op communicatie gebruiken tussen podium/mon. positie en de FOH.
              Bovenstaande wordt veelal tijdens soundchecks etc. gebruikt terwijl de ASL daarnaast volop gebruikt wordt.

Comment

Wat je ook nog wel eens tegenkomt bij budget dingetjes, 2 pc's met skype. Moet je wel een degelijke headset hebben, anders versta je elkaar nog slecht.

Comment

wat ik gebruik om te cominuceren met de crew Foh Stage hands E.d.

een setje kenwood TK3201 met earplugs(bekend van security)
                  doet ook zijn werk en je bent een stuk mobieler dan een pc of asl systeem

Comment

Kan ook, al heb ik altijd de laptop bij als ik ergens geluid/monitor/licht doe.

Comment

oke, maar op een groot event kun je niet verwachten dat ieder zijn/haar laptop mee neemt voor onderlinge cominucatie, verder heb ik hem ook 9 van de 10 keer bij, maar das meer voor smaart, en mydmx

Comment

Gebruik zelf zeer veel ASL, ( niet bij drive inn natuurlijk) maar vindt het toch wel echt ideaal, dat je gewoon met iedereen kan praten. Kwaliteit van asl licht stukken hoger dan dat van een pc of portofoon.
                        Wil je echt mobiel zijn en ma het wat kosten je hebt ook droodloze varianten (van asl en van clearcom). De gerbruiken we regelmatig voor camera en dat werkt supper.

Comment

Klopt, je betaalt gewoon naar kwaliteit. Portofoon's vindt ik sowieso nooit werken.

Comment

Working...
                          X