Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker Bridged? Of moet dit anders?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by NBeat
    Het gaat mij er eigenlijk meer om de tijd dat ik nog maar 1 sub heb, want als ik er 2 heb, dan knal ik die gewoon stereo.

Ik heb ongeveer 3 maanden maar 1 sub en ik ben er niet zo'n fan van om maar 1 kanaal te belasten, wat dus die 3 maanden wel zou moeten als ik het goed begrijp ?
    Ja, in brug zegt de versterker namelijk "boem", in technische termen. (en als de versterker dat al niet doet, wat ik me niet kan voorstellen, zegt het subje dat wel, of een combinatie van beiden).

Brug gebruik je met name om meer vermogen te krijgen. Het kan eventueel helpen om je versterker, nu ga ik wat verkeerds zeggen, "een beetje terug te draaien", maar eigenlijk beperk je hiermee het input-signaal (en dus niet de output (!!)). Met name voor twee subs zou brug juist wel werken (omdat je anders niet het maximale uit je set haalt, en dat is altijd wel zo fijn)*

*lees wel: 2 subs in brug met de V4001+, de EP2500 zegt nog even hard, onveranderd, dezelfde "boem".

Comment

Ok, kortom, met deze sub niet te doen..

Wat is dan de oplossing om 1 sub aan te sluiten ?

Comment

De oplossing om 1 sub aan te sluiten:

-speakon kabel pakken
        -speakon in 1 uitgang van de versterker output (geen brug!)
        -speakon in sub
        -klaar.

Normaal gesproken sluit je de sub aan en krijgt de sub 650 Watt (4 ohm).
        (...)
        Mijn advies:
        draai lekker met deze versterker normaal met je sub voor de paar maanden, en als je een tweede sub erbij krijgt kan je nog eventueel met deze versterker doorgaan (zelfde manier van aansluiten nog steeds)
        Ik denk dat jij van mening bent/ergens hebt gehoord dat het ongelijk belasten van een (moderne) versterker in stereo problemen geeft. Zoals ik hier boven al aangaf, is dit niet het geval, en kan dit prima. (sterker nog, het kan zelfs beter zijn als je slimme schakelingen gebruikt)

Comment

Dit heb ik inderdaad ergens gelezen, waar meerdere mensen het er over eens waren, maar dat is al best een tijdje terug geloof ik.. en 3 maandjes zal ook niet zoveel uitmaken...

Ga hier binnenkort eens naar kijken

Comment

Meijer heeft gelijk de meeste versterkers zijn hierop berekend plus daarnaast word de eindtrap maar aan 1 zijde belast en scheeld weer in warmte ontwikkeling.

Maar misschien een domme vraag hoor maar waarom wil je een Behringer EP2500 gebruiken op deze 2 prachtige subs??? Is dit puur een budget kwestie? Als dit niet het geval is zou ik lekker gaan voor een American Audio V-serie versterker of een Ram Audio deze zijn kwalitatief stukken beter dan de behringer en hebben een betere beveiliging.

Comment

Ik had deze als eerste instantie gekozen als voorbeeld, zonder lang te zoeken, ik heb nog geen keuze gemaakt voor de versterker, voor de luidsprekers is het al wel bijna zeker dat ik de HK's wil hebben.
              De versterkers heb ik nog geen keuze voor gemaakt, dit was alleen even om als voorbeeld te dienen voor het probleem / theorie die ik aankaartte in de startpost.

Aangezien de versterker een redelijk belangrijke onderdeel is (als het al niet het belangrijkste onderdeel is) Wil ik hier niet te veel op bezuinigen, maar er staan nog meer dingen op de lijst (Zoals 4 of 8 LED Pars met DMX Software pakket + Dongle en een complete update van mijn snoeren arsenaal, namelijk alle 230V kabels moeten neopreen worden, dit zijn nu nog van die cheap-ass gamma kabelhaspels)

Kortom, ik moet nog even de prioriteiten op een rij zetten, kosten en inkomsten bekijken en daarna beslissen wat er eerst komt en wat later. Bovendien weet ik ook nog niet hoeveel ik wil bezuinigen op onderdelen...

Comment

Ik zou zeggen zoek het even voor jezelf uit en zodra je meer weet willen we graag even met je meekijken ;) :D

Comment

Ja zodra er keuzes zijn gemaakt laat ik het gelijk weten :)

Helaas is er weer iets extra's bij de lijst gekomen, want m'n mixer begint kuren te vertonen, dus die is aan vervanging toe :evil:

ps: Ik ben ook bezig om een soort van 'DJ/Licht/Geluid' Handleiding te maken.
                  Ik wil daar dus dit soort topics (Maar dan in een leuk verhaaltje) in gaan verwerken.
                  Alle onderwerpen zijn namelijk op internet te vinden (op dit forum bijvoorbeeld) Maar er zijn eigenlijk nog geen volledige publicaties met alle info (zowel gevorderd als beginner) te vinden.

Zie: Handleiding DJing / Licht- en Geluidtechniek

Comment

heel goed :D ik ben benieuwd :D

Comment

Working...
                    X