Announcement

Collapse
No announcement yet.

dap mcb 15

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dap mcb 15

Hi leden,

Ik heb een paar leuke kisten hier in de webshop gezien. Merk is dap audio
    volgens mij zijn deze speakers ook te vinden in de dap pro serie. Maar daarbuiten wil ik jullie mening graag weten. En dan graag de plus EN minpunten. Voor wie nog niet helemaal weten wat ik met de dap mcb 15 bedoel; Het zijn subjes ongv 250 watt.

+ goedkoop
    + leuke aanvulling op MC-serie topkastjes
    + compact
    + komt voldoende geluid uit voor de prijs
    + ideaal voor low-budget toepassingen, jeugdketen, enz.
    + prijs/kwaliteit-verhouding

- kunnen niet zo laag als een echte subwoofer (het is meer een baskastje, heeft volgens mij dezelfde woofer als de MC15)
    - prijs/kwaliteit-verhouding (je betaalt niet zo veel, verwacht er geen wonderen van)
    - moeilijk uit te breiden zonder te eindigen met een grote stapel speakers
    - kunnen niet teveel belast worden
    - kunnen minder goed grote pieken verwerken

Eindconclusie: Voor low-budget toepassingen, jeugdketen, en allerlei ruimtes waar weinig geld is maar wel veel moet komen, zeg ik ja, leuke aanvulling, mits er iemand achter de knoppen staat die een beetje weet waar hij mee bezig is, anders zullen ze misschien snel het loodje leggen.
    Wil je serieus een drive-in gaan opstarten (of iets soortgelijks) en zoek je iets om je luidsprekers mee aan te vullen, dan heb je meer aan een stel fullrange luidsprekers in een hoger geprijsd segment dan een top/sub combinatie. Dan hoef je ook niet zoveel hout mee te slepen. ;)

Comment

Verwacht niet veel voor die 100 euro. Het is (zoals rick al zei) leuk om iets mee te doen met low-budget. Kijk anders eens naar de rx-18B of X-15B van DAP. Dit zijn wat duurdere subs maar hier kan je makkelijker mee uitbreiden. Ga anders eens luisteren bij BAX of de lokale pa-boer.

Comment

Kheb 1/2 speakers binnen. Klinkt goed. Is zeker niet zo,n zelfde vel als in de mc-12 zit. Deze speaker haalt behoorlijk lage tonen. Alleen kloppen de beschrijvingen niet helemaal bij de shop. De speaker is 300 watt rms en het is dap pro en geen dap audio. Maar ik ben goed te spreken over deze speaker.

Comment

Dap Audio = Dap Pro.
          Dat stickertje plakken ze er op zodat jij denkt dat het uit een pro-reeks is.

Hiernaast dient die 300W RMS met een korrel zout genomen te worden, omdat dit vermogen waarschijnlijk is gemeten met een sinus en niet met pure muziek. Als jij dus erg lage tonen door dat dingetje gaat jagen met je versterker redelijk ver open, kan het vies tegenvallen. Je moet dit soort kastjes met verstand behandelen, dus op gehoor. Hoor je duidelijk dat ze gaan kraken of vervormen, dan moet je ze terugdraaien.

Comment

Ja dat heb ik ook nog wel door. Kheb altijd al wel erg veel moeten beoordelen op gehoor :P. Maar zoals jij zegt; als je het met verstand behandeld dan zijn zulke kistjes wel erg leuk om mee te werken.

Comment

Working...
            X