Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer MDX 1600 compressor/limiter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer MDX 1600 compressor/limiter

Hoi,

ben in het bezit van een Behringer MDX 1600 compressor/limiter en zou die willen aansluiten op een 6-lader cd speler (en soms op een pc) en dan zo naar een DX.
    Maar welke manier van aansluiten gebruik ik hier best voor?

mvg - Luc:razz:

Waaróm wil je een CD-speler op een compressor aansluiten als ik vragen mag?

Comment

Wij hebben ook zoon ding in een hufterproof verhuur setje zitten. Maar bij ons zet de mdx 1600 gewoon als laatste voor de versterker. Het idee om hem gewoon na je cd-speler / pc te zetten kan ik ook niet helemaal volgen.

Misschien een rare vraag maar wat is een DX voor jou?

Comment

DX Stereo FM zender

Comment

Originally posted by Patrick View Post
          Waaróm wil je een CD-speler op een compressor aansluiten als ik vragen mag?

Om geen overmodulatie te krijgen door de zender:-P

Comment

Kun je dan niet beter de compressor na je master zetten, aan de eindtrap voor je zender?

Comment

Dat dacht ik ook. Ik ken het probleem van je zender oversturen maar als je het op jou manier doet heb je dus voor elke bron een eigen mdx zetten. Zelfs dan is het nog zo dat als je de master van een mixer je max volume kan voorbij gaan. Heb je nog steeds het probleem dat je je zender teveel input geeft.

Bij het radio station waar ik nog wel eens rond wil dwalen hebben ze een orban ( zeg maar ietsie pietsie duurdere mdx ) maar die zit gewoon als laatste voor de zender om het allemaal netjes te houden. De cd-speler's, pc's, microfoon's, enzo zitten allemaal gewoon rechtstreeks naar de mengtafel. De master van de mengtafel gaat daarna naar de processor en dan naar de versterker.

Dus volg eigenlijk nog steeds niet waarom je hem meteen na je cd-speler wil zetten of je moet je cd-speler rechtstreeks op je zender willen zetten dan is het natuurlijk een ander verhaal

Als dit laatste het geval is: gewoon een kabeltje van waarschijnlijk in jou geval dit en dan zul je waarschijnlijk na je mdx gewoon verder met xlr naar je zender.

Als je wel een mixer gebruikt moet je even kijken wat de output mogelijkeheden zijn van je mixer. Als je xlr tot je beschikking hebt gewoon alles lekker met xlr maken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Dat dacht ik ook. Ik ken het probleem van je zender oversturen maar als je het op jou manier doet heb je dus voor elke bron een eigen mdx zetten. Zelfs dan is het nog zo dat als je de master van een mixer je max volume kan voorbij gaan. Heb je nog steeds het probleem dat je je zender teveel input geeft.

Bij het radio station waar ik nog wel eens rond wil dwalen hebben ze een orban ( zeg maar ietsie pietsie duurdere mdx ) maar die zit gewoon als laatste voor de zender om het allemaal netjes te houden. De cd-speler's, pc's, microfoon's, enzo zitten allemaal gewoon rechtstreeks naar de mengtafel. De master van de mengtafel gaat daarna naar de processor en dan naar de versterker.

Dus volg eigenlijk nog steeds niet waarom je hem meteen na je cd-speler wil zetten of je moet je cd-speler rechtstreeks op je zender willen zetten dan is het natuurlijk een ander verhaal

Als dit laatste het geval is: gewoon een kabeltje van waarschijnlijk in jou geval dit en dan zul je waarschijnlijk na je mdx gewoon verder met xlr naar je zender.

Als je wel een mixer gebruikt moet je even kijken wat de output mogelijkeheden zijn van je mixer. Als je xlr tot je beschikking hebt gewoon alles lekker met xlr maken.
                Heel erg bedankt voor de info, grtjs - Luc

Comment

Working...
                X