Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset voor tot 700-900 man

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset voor tot 700-900 man

Beste lezer,
    Ik wil graag mijn drive in set uitbreiden om grotere zalen aan te kunnen.
    Ik denk aan zalen van 500 m2 tot 900m2 waar 600-900 mensen in kunnen zitten aan tafels en dansen op de dansvloer.
    muziek zal door bands verzorgd worden.

wat ik heb:
    2x DB technologies tops opera live 605 D
    2x DB technologies sub 15 D

Gisteren heb ik een Soundcraft LX7ii 24 kanaals mixer besteld.
    En een Shure 58 beta draadlood mic.

Ik heb beetje rondgevraagd over welke speakerset ik bij mijn set kan zetten om die zalen aan te kunnen. mij werd gezegd dat ik beste zelfde soort set kan kopen zodat het zelfde klinkt.

Ik wil nu een DB Technologies club XD 15 set bij kopen. 2x 15'' tops en 2x 18'' subs samen 3200 watt rms.

dan heb ik dus 4 tops van 15'' 2400 watt en 4 subs (2x15'' 2x18'') 3600 watt.

Kan ik met deze set max 900 man halen in een zaal van max 800m2 waar mensen zitten aan tafels en dansen op de dansvloer...

alvast bedankt!

Hallo,

2 sub 15D's en 2 SUB18D's voor 900 personen? Bij lange na niet.. Denk dat je dan op 500 personen zit.
    Zeker bij een band is het belangrijk om een goede sublaag te hebben, kick en bassen moeten duidelijk overkomen op je publiek.

Wat je zou kunnen overwegen:

4x dB S09 bassen
    4x dB D12 toppen

900 personen zijn enorm veel en om die op een aangenaam niveau van muziek te voorzien zul je een flinke investering moeten doen. Je huidige toppen zou je in kunnen zetten als monitor.

Comment

Hallo,
      Bedankt voor je reactie!
      Zou ik het ook kunnen halen met 4x 18'' sub 18d en 4x 15'' opera live 605d?

Comment

Nee, ga je niet redden.
        Set die ik voorstelde bestaat uit 8 18" speakers en 4 12" woofers met 1,5" (?) tweeters.
        Niet te vergelijken met de 18D's. (heb zelf 15D's en al enkele keren met 18D's mogen werken)

Hoevaak verwacht je dit soort feesten te gaan doen?
        Is huren geen betere optie? Een set aanschaffen moet je pas doen op het moment dat je er vaak genoeg mee kunt gaan werken en je hem binnen een x aantal jaren hebt terugverdiend.

Excuses, zie nu dat ik S09 heb geplaatst in de eerste post. Ik bedoel de S20.
        Last edited by Beckers Entertainment; Wednesday-01-09-2010, 15:46.

Comment

Ohh oky ja die S20 zijn niet te vergelijken met 18d subs.
          ik verwacht 1 keer per maand een feest te doen voor publiek tot 1000 man. verwacht daarmee ron 750€ per boeking te verdienen. Voor mij is gewicht ook belangrijk... moet me 2 man makkelijk te doen zijn...

ik zit nog te kijken naar een JBL set deze zijn best lichtgewicht..

2x JBL PRX625 professionele actieve luidspreker
          4x JBL PRX 618S-XLF professionele actieve subwoofer

Comment

RCF 4PRO professioneel actief luidsprekersysteem van bax shop is ook wel goed. staat dat het 1000 man aan kan. maar subs zijn wel beetje zwaar 50kg.

Comment

Ook bij dat systeem is 1000 man overdreven.
              Voor een keer, oké, maar om maandelijks in te zetten tot 1000 man? Nee, je komt tekort.

Wat is je totale budget?

Comment

mijn budget wordt steeds meer zo te zien. Ik dacht eerst met soortgelijke set als mijne erbij te doen voor 3800 voldoende zou zijn... nu denk ik dat meer dan dubbele nodig is.
                Ik probeer zo goedkoop mogelijk een kwalitatief systeem te kopen die makkelijk 1000 man aan kan en digitale versterkers heeft zodat de speakers niet te zwaar zijn. of moet ik beter naar een passieve systeem kijken?
                budget tot 10.000,-

Comment

Zou zelf voor 4x D12 en 4x S09 kijken. Feestjes tot 700/800 man moet je daar wel mee kunnen trekken. Zit je net iets boven de 10.000. Op die manier heb je wel 2 losse setjes die je eventueel nog tot 250 personen bij drive-in showtjes kunt inzetten.

Andere optie zou 4x D12 en 2x S20 kunnen zijn, die je eventueel later kunt uitbreiden met een 2e setje S20's.

Comment

Hallo,
                    na veel afweging, denk ik dat ik een keuze ga maken. Ik wil de dB Technologies Flexsys Concert System 2xF212, 4xSUB18D 5,5kw aanschaffen. Ik wil deze systeem op de podium neerzetten en verder wil ik mijn oude systeem (van 2x sub15D 2x Opera live 605D) 10 meter van podium in de zaal neerzetten zodat in het midden en achter in de zaal ook goed te horen is.

Enige wat ik nu nog moet bedenken is, of het niet beter is i.p.v. 2x F212 4x Opera live 605D neer te zetten??? zal dat veel verschil maken?

Comment

ik zou 2x het gala systeem nemen kost meer voor 2 maar je ben beter af!!

Comment

Op basis van? Argumentatie? Omdat?
                        Het gaat hier om veel geld, dan is het ook noodzakelijk dat je van elke set alle plus- en minputen weet om een goed vergelijk te maken.

Comment

volgens mij is het me nu wel duidelijk. ik ga de Flexsys concert system bestellen. en als de zaken goed gaan kan ik nog 2 extra flexsys F212 bij bestellen. Op en site kwam ik deze plaatje tegen, deze opstelling lijkt me super goed, was zelf niet opgekomen! dan heb ik een systeem van 7KW met hoge geluidsdruk. Opstelling 2 sub 18D op de zij op elkaar leggen en 2x F212 erop per kant.

Comment

De prijs is best belangrijk op dit moment. voor 7000 euro kan ik voorlopig mee vooruit met de concert system en mij boxen in de zaal erbij. Als ik 2-3 feesten gehad heb doe ik nog 2 Flexsys F212 erbij.
                            Waarom DB? ik heb best wat ervaring mee en ben erg tevreden. prijs/kwaliteit verhouding is ook goed. specs met RCF is bijna zelfde terwijl je meer betaald voor zelfde soort speaker.

Comment

Je wilt je sub-top setje halverwege de zaal gaan zetten?
                              Heb je ook een processor dan? Je subs ( en wellicht ook je topjes) zul je moeten delayen omdat je anders een vreemd geluid krijgt.

Daarnaast kan ik je nu al zeggen dat een bandje met dat systeem voor 500+ personen niet gaan lukken. ;)

Comment

Working...
                              X