De feesten (waar bij ik organiseer, meehelp) gebruiken wij bij feesten rond de 700 al een Line Array systeem. Dit gebruiken wij ook tijdens: Hoo!koorts hier treden allemaal jonge bands op. Zelf vind ik dit veel beter klinken dan andere set's die jullie aangaven. Maar ik denk dat je voor 10.000 nog geen Line Array systeem hebt. en dan de subs kabels ect. nog.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Geluidsset voor tot 700-900 man
Collapse
X
-
Wij zaten met dit zelfde dillemma. We wilde een grotere set maar moest natuurlijk praktisch en betaalbaar zijn. Nu kregen we van db het volgende advies ( was samen met bax en db in overleg gegaan;) ) Let wel deze set is gebaseerd op tent feesten voor 2.500 personen en dat bands er dan ook over kunnen spelen.
Ze kwamen met het volgende om gelijdelijk onze oude ad-system spectra sp12 set te vervangen.
Eerst 2x een flexys f18 bas met 2x een dvx d12 to.
Dan kon ons eerste compacte setje eruit en moest genoeg zijn voor 250 lekker te kunnen draaien ook als het een om een bandje zou gaan.
Daarna de 2 de set deze is gelijk aan de eerste.
Nu konden we dan 2 afzondelijke feesten tegelijk draaien als ook feesten tot ongeveer een goede 500 a 600 personen.
Na dit komt er in het na jaar 2x de concert flex serie zodat we in totaal 12x een flexys f18 sub 4x een flexys f212 en 4x een dvx d12.
Hiermee zouden we een tent feest van 2.500 personen probleemloos moeten kunnen spelen en ook voor een eventuele band zou dit geen probleem hoeven te zijn.
De reden dat we het in stappen doen is gewoon financieel technisch gezien. We houden niet van schulden en willen gewoon alles aan ons eigen hebben,
Maar om terug op het topic te komen. Ik denk met deze info vanaf leveranciers dat de concertflex een schitterende oplossing is en zeker als je eventueel halverwege de zaal je eigen topjes nog eens als delay gebruikt.
Ik zie er dus ook geen problemen in. Heb je eventueel een stampfeest huur je die 1ne keer toch gewoon wat bij.
De oplossing geboden als gebruik ze als monitor is zeker geen gek idee.
Ik ben wel heel benieuwd naar wat jou ervaringen zijn met de concertflex serie zijn vooral omdat wij hier in de toekomst ook volledig op over willen stappen.
Comment
-
Originally posted by Dj-Walter View PostDe feesten (waar bij ik organiseer, meehelp) gebruiken wij bij feesten rond de 700 al een Line Array systeem. Dit gebruiken wij ook tijdens: Hoo!koorts hier treden allemaal jonge bands op. Zelf vind ik dit veel beter klinken dan andere set's die jullie aangaven. Maar ik denk dat je voor 10.000 nog geen Line Array systeem hebt. en dan de subs kabels ect. nog.
Overigens hoeft een line-array ook weer niet zo duur te zijn. dB heeft al een systeem (T4, met 4 kastjes per kant en 1 sub) voor 15.000. Hier kun je ook wel een 700 man mee aan, maar dan kom je weer bij het verhaal dat een dergelijk systeem niet overal inzetbaar is en dus eerder mooi is om als alternatief voor een conventioneel systeem in te zetten. En dus niet andersom.
Originally posted by ronennieshow View PostNa dit komt er in het na jaar 2x de concert flex serie zodat we in totaal 12x een flexys f18 sub 4x een flexys f212 en 4x een dvx d12.
Hiermee zouden we een tent feest van 2.500 personen probleemloos moeten kunnen spelen en ook voor een eventuele band zou dit geen probleem hoeven te zijn.Last edited by Beckers Entertainment; Wednesday-01-09-2010, 22:19.
Comment
-
Klopt de infil is ook aangedacht excusses dit worden de flexys f315 2 maal.
Verder 4 toppen op het podium ( 2 per kant ) die gaan de nu hfl 10.3 van ad system vervangen en redde we het nu ook prima mee dus dat geloof ik wel dat het goed komt. Maar vergeet niet dat er 2x een delay hangt van 2x dvx d12.
Ook hebben we aan het sub laag achterin gedacht om dit eventueel na de aanschaf van de set te versterken als het tegen valt willen we dan nog 2 s20 aanschaffen.
Afgelopen jaar draaide we met het volgende probleemloos.
1x ad-system spectra sp12 ( 4x dubbel 18 inch sub ) ( 4x dubbel 10 inch top ) totaal dus 2 subs per kant 2 toppen per kant
2x een dubbele 18 inch webin ( ook 1 per kant )
2x jb-system 215 pro live als infil voor het podium
2x 2 das topjes 12inch / 2 inch als delay topje in de zaal.
Dit draaide op doll weekend probleemloos en gaf meer dan genoeg vermogen.
Daarom denken we dat de gegevens die db ons gaf wel moest goed komen. Plus zoals al gezegt houden we er rekening mee om eventueel nog uit te brijden met 2 s20 subs
Comment
-
Als je regelmatig grotere evenementen doet zou ik zeerzeker investeren in 2x S20.
Hou er ook rekening mee dat al die 18D's bandpass zijn en dus lekker doordrukken toch achter in de tent/zaal maar op de dansvloer iets minder presteren.
S20's aanvullen met 18D's zou dan wel weer een mooi geheel moeten geven.
Comment
-
Wanneer je een beetje grote tent en een groot, breed podium hebt, heb je helemaal vooraan aan de rand van het podium vrij weinig hoog/mid (omdat je stack vooral ver de zaal in blaast) Dit kan je oplossen door een paar topjes schuin naast je stack te zetten die je op de voorste rij publiek mikt.
Comment
-
Misschien kijken naar line array?
Link topspeaker
Link subwoofer
Dit is dan wel een passieve set van JBL, hier links van de actieve set:
Link topspeaker
Link subwoofer
DVA T4 is wat goedkoper, maar heeft ook minder watt.
Comment
Comment