Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Monitor box (drive in shows)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Monitor box (drive in shows)

Hey jongens

ik mijn boxen staan altijd voor me en soms moet het geluid dus danig zacht dat ik zelf de muziek niet meer hoor behalve door me koptelefoon natuurlijk.

dus ik ben opzoek naar een mintor box niet te groot

budget max €200
    1 speaker

ik heb zelf aan geluid staan
    actieve sub db 12 inch
    2x rcf 712 topjes

welke speaker is hier geschikt voor?
    ik dacht zelf aan een kleine behringer die ik bij bax had zien staan geloof 8 inch ofzo
    het hoeft niet te knalle dat ik doof word

8 inch lijkt me wel heel erg klein..

Ik denk dat je meer hebt aan een 10 inch variant, zoals de B210D. Het laag van je subs zal sowieso wel een beetje naar achteren afstralen dus veel laag hoeft niet echt in je monitor te zitten (er vanuitgaande dat je daar wel het zaalgeluid op wilt hebben). Echter, dankzij de 10 inch woofer heb je dan ook een kastje wat je eens voor andere kleine toepassingen in kunt zetten, bijvoorbeeld heel simpele spraak.

Comment

Oke ja miss wel

maar ik heb bijv me oude db basic 200s nog liggen maar die vind ik te groot om mee te zeulen en naast me te zetten het moet klein en compact zijn

ideen?

is dit bijvoorbeeld wat? http://www.bax-shop.nl/tot-e-200-/be...t-details.html
      Last edited by free energy; Monday-13-09-2010, 14:53.

Comment

Of een kleine db speaker: http://www.bax-shop.nl/tot-e-200-/db...t-details.html
        Is wel 8"!

Comment

Ik zou zelf toch voor een vloermonitor gaan. Bijvoorbeeld deze: Klik. Deze is 12 inch, en is gewoon geschikt voor een monitor. De prijs is nu 145 euro, normaal 179 euro.

Comment

Originally posted by hardstyle View Post
            Of een kleine db speaker: http://www.bax-shop.nl/tot-e-200-/db...t-details.html
            Is wel 8"!
            Dat is een 10''

Comment

Ik zou gewoon 1 van je basic 200's gebruiken.

Comment

Ik heb hele goede ervaringen met de american audio pxi reeks, ze hebben goed geluid, zijn goed handelbaar en ze blijven gewoon altijd doorgaan. Ze blijven me verbazen, afgelopen zaterdag hebben ze (12'' versie) de hele avond in de clip gedraaid en zelfs toen de benzine van de niet gestabiliseerde aggregaat op was deden ze het weer na een nieuwe scheut peut.

Comment

mijn eisen zijn de volgende

- compact/klein dus geen 12 inch

ik wil dus niet een overdreve super grote kast naast me Dus ook me DB basic 200 niet
                  dan kan ik net zo goed rcf tt kope dat kastje is 10 cm bij 30cm tis alleen ver boven me budget en het gaat veel te hard voor monitor

het gaat mij erom dat ik hoor wat het publiek hoort het mixen doe ik toch met koptelefoon op dus daar is het niet voor

Comment

Hier doelde ik op, die zijn niet groot als je het mij vraagt en valt binnen je budget. Dit zijn van die speakers dat als ze kapot zijn je ze bij het vuil zet en nieuwe koopt maar voor het geld toch aardig presteren.

Comment

Die kleine Behringer die je hebt zien staan is de Eurolive B205D vermoed ik, deze is erg compact en er komt verbazend goed geluid uit. Ik gebruik hem zelf als monitor bij mijn zangoptredens en ben er zeer tevreden over. Als ik lees waar jij het voor wil gebruiken is deze voor jou ook zeer geschikt lijkt me.

Comment

ja ik ga even kijke bij bax in de winkel zelf dan vind ik vast wat ik zoek
                        in ieder geval al bedankt voor de reacties,

nieuwe zijn natuurlijk nog steeds welkom!

Comment

ik heb uiteindelijk gekozen voor behringer b208D
                          dit is 8 inch boxje

super geluid en was precies wat ik zocht voor monitor box

Comment

dat is mooi weer een probleem opgelost:)

Comment

Vandaag nog even vastgehad, gewoon een lief klein luidsprekertje wat je onder je arm kan meenemen. :D Heb alleen niet meer gehoord wat voor herrie er uit komt. ;)

Comment

Working...
                              X