Announcement

Collapse
No announcement yet.

Microfoonkabel als speakerkabel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als je van wat vermogen houd dan kan je de kabel ook als verwarming gebruiken. Op basis van ervarigen met hi-fi apperatuur zou ik het niet doen. Gebruik luidprekerkabel. Microfoonkabel dient een heel ander doel.

Het volgende is misschien een kwestie van smaak, maar ik vermeld het toch even als stof tot nadenken:

Je bent niet de enigste die op dit idee is gekomen. Ik ken er meer die de vrij grote moeite van het netjes wegwerken van de kabels niet wilden en het ook duidelijk zichtbaar wilden maken. De langste hield het een half jaar vol.

A: het is niet mooi
    B: het is erg kwetsbaar
    C: in huiskamer omstandigheden kan je van veel onderhoud uitgaan anders wordt het een stofnest.

Daarbij komt nog eens dat je het heel strak moet aanleggen om het mooi te maken en dan ben je weer net zo veel moeite kwijt als een stel : "gamma plak maar neer" kabelgoten.

Mijn idee: mooi netjes wegwerken in een kabelgoot, achter plinten of onder de vloerbedekking. Het is mooier en beter voor de bescherming van de kabel.
    Last edited by JPSholland; Wednesday-15-09-2010, 20:33. Reason: mijn o zo typische sgrijvvauten

Comment

weet je wat probeer het eens met een goedkope kabel en zet het eens hard dan weetje het!:D

Comment

Originally posted by malstrommusic View Post
        weet je wat probeer het eens met een goedkope kabel en zet het eens hard dan weetje het!:D
        Op dit antwoord zaten we te wachten!:p

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
          Mijn idee: mooi netjes wegwerken in een kabelgoot, achter plinten of onder de vloerbedekking. Het is mooier en beter voor de bescherming van de kabel.
          Nog een mooier idee, neem een flexibele LED-strip uit de shop, zoals dit en plak dat op die kabelgoot.

Comment

Klopt dat is zeker sjiek. Maar bij de heuts of auto materialenzaak kun je veel van die kabel krijgen met glitters. Her probleem is alleen dat die vaak enkel aderig is en vrij dikke. Deze kabels worden veelal voor de stroom van je versterker gebruikt en de min gaat gewoon naar je autoframe.

Comment

Ja, ik had het ook al over caraudio-voedingskabel. ;) Zijn inderdaad erg dik, maar eventueel kan je er ook voor kiezen om de helft van de losse kleine aderdraadjes af te snijden.

Comment

Working...
              X