Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel man kan ik hiermee aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel man kan ik hiermee aan?

Hallo,
    Het afgelopen jaar heb ik een setje samengesteld en aangeschaft bij Bax-Shop.
    Heb van de zomer een privé feest in een open legertent gehouden op een weiland met zo'n 70 bezoekers, en was nog redelijk verbaasd wat een geluid er uit kwam. Zowel zuiverheid, volume en druk.

Nieuwsgierig als ik ben als beginner zou ik wel willen weten wat de mogelijkheden zijn met dit setje aan grootte qua bezoekers/ruimte.
    Zowel outdoor als in een tent en indoor.

Het betreft:
    2 x JBL Jrx 125 top speakers http://www.bax-shop.nl/....
    2 x JBL Mrx 518-s sub's http://www.bax-shop.nl/....
    2 x Crest CPX 2600 versterkers http://www.bax-shop.nl/....

En wat zou het doen wanneer ik nog 2 van die sub's + versterker aanschaf?
    Wie kan hier een inschatting over doen, of wie heeft ervaring met deze (soortgelijke) set.
    Alvast bedankt voor de reacties!

Indoor moet een feestje á 150 tot 200 man wel lukken op een beetje volume, ook omdat je toppen erg hard kunnen gaan als er een flinke versterker achter zit.

Buitensituatie ligt aan de toepassing, de omgeving en waar je publiek staat.

Wel zou ik aanraden om een crossover te nemen als je die nog niet hebt, om het geluid een beetje te scheiden. Dan gaat het laag naar je subs en hoeven je toppen dat niet meer weer te geven.

Comment

Rick,
      Ik gebruik de low cut switch en de crossover switch die op de versterker zitten. In de handleiding "stereo bi-amped system" genaamd.
      Zou het met een aparte crossover beter klinken?

De versterkers hebben vermogen genoeg, deze zitten op 750rms en de toppen en subs zitten op 500rms. Dus vermogen zit wel goed

150 a 200 man is dat gebaseerd op de set die ik heb of wanneer ik nog 2 gelijke subs er bij neem?
      Last edited by Rappid; Tuesday-14-09-2010, 21:58.

Comment