Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Uit de handleiding:
    TAP – Pressing this button in time with the beat will help the built-in BPM counter detect the proper tempo. Holding the
    button for 2 seconds will cause the BPM counter to reset and recalculate.
    Het is dus alleen een middel om te zien met welk BPM een nummer aan het spelen is, niet om hem aan de hand van die aangegeven BPM te laten veranderen (door te tappen).

Wat je wil kan dus helaas niet, maar je kunt wel de BPM counters gebruiken als hulpmiddel om je platen gelijk te zetten. Finetuning moet je dan nog steeds zelf doen maar dat is bij iedere speler, BPM meter of niet. ;)

BPM met een knop gelijk zetten is wellicht mogelijk in je DJ-software, de NDX-800 kan via USB aan je laptop worden gekoppeld en als MIDI-controller fungeren. Per deck kan je dus met één van je NDX 800's bepaalde functies triggeren. En heeft je software een sync knopje om de bpm's gelijk te zetten dan kan dat inderdaad ja. (Al is het leerzamer om gewoon zonder dit soort foefjes te leren mixen. ;))

Een speler die aan de hand van tappen de BPM's gelijk kan zetten met de plaat die draait, ben ik nog niet echt tegengekomen.

Comment

ik ook nog nooit en als hij er is zal hij vrij prijzig zijn ben ik bang.
      Want het is moeilijk want de 2 table tops zouden dan moeten zijn verbonden.
      Anders kan dit zo wie zo niet en dit ga je dan weer zien in de prijs.
      Misschien dat het wel gaat als je hem aan de pc koppelt maar zou dan misschien ook aan liggen welke software je gebruikt.

Comment

Ik ga denk ik toch voor deze set ;)

Comment

De NDX-800 spelers met een leuke mixer? Of welke bedoel je precies. ;)

Comment

Het mengpaneel in het midden, een beetje goede. Ongeveer 200-250 euro.

Comment

ja de reloop rmx 30 waar we het over hadden?

Comment

Ja, maar is er niet een betere voor ongeveer 50-80 euro meer?

Comment

Dan kom je met jouw budget toch uit op de Gemini PS-828EFX DSP die ik eerder voorstelde. Heeft een kanaal extra, een eigen effectenmodule en gebalanceerde uitgangen (via XLR, robuuste plug en minder storingsgevoelig signaal).

Toch zou ik voorstellen om ze allebei eens uit te proberen, je eigen indruk van de beide mixers blijft uiteraard het beste en misschien kom je er ter plekke dan wel achter welke nu het best bij je past en je het lekkerst vindt werken. ;)

Comment

@ Rick,

Hij kwam uit amsterdam en dan is goes wel ver rijden om het te proberen.
                    Wat ik wel eens heb gedaan ergens een dj shop in a dam zoeken en daar fijn testen.
                    Hierna kun je ze hier kopen of bestellen bij bax dan weet je dat je goeie service hebt.

Comment

Het is ver rijden, maar het is ook veel geld. Ook kun je dan de tabletops gelijk uitproberen.

En zeg nu zelf, 50 euro aan reiskosten en een middagje tijd op een DJ-set van ongeveer 750 euro, dat lijkt mij een mooie investering als je dan ook de mogelijkheid hebt om veel andere apparaten uit te testen, ter plekke advies kunt krijgen en met een tevreden gevoel en eventueel dé set die bij je past de deur te verlaten. :)

Comment

Is de reloop rmx-30 in dit geval niet beter? Prijzen zijn hetzelfde. Welke werkt volgens jullie dan beter?

Om langs te komen gaat niet lukken, ik moet met mn vader komen en die heeft daar geen zin in. :P

Comment

Beter is eigenlijk een heel breed begrip. ;)
                          Zoek je een robuuste mixer die niet beschikt over allerlei foefjes en extra functies, dan is de Reloop de beste keuze. Vind je het leuk om tussen overgangen lekker te pielen met effecten en andere leuke foefjes en wil je af en toe nog iets extra's aansluiten (je pc, een Xbox of wat dan ook), dan zou ik zeker voor de Gemini gaan.

Comment

De gemini sluit ook wat beter aan qua look toch? Zal er is over nadenken :) En heeft 3 kanalen?

Comment

DJ-mixer kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ DJ-mixers koop je online bij Bax Music

Als je gewoon even kijkt bij de beschrijving zie je dat hij inderdaad 3 kanalen heeft.
                              Een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad hoor :P
                              Het ligt er maar net aan wat je mooi vindt aansluiten op de table tops.
                              Vindt personelijk ze allebei er niet verkeerd tussenstaan.

Comment

@ Jelle, ik stelde de PS 828EFX DSP voor, jij hebt de link van de drie-kanaals variant genomen.

De mixer die ik aangaf beschikt over maarliefst 4 kanalen. Persoonlijk vind ik de Gemini ook beter ogen bij de NDX 800 spelers dan de Reloop.

Comment

Working...
                                X