Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe versterker

hallo,

Ik ben op zoek naar een versterker voor mijn drive-in.
    De versterker is voor mijn subs, de DAP pr115B met daarin als woofer de DAP AB-15

product specificaties van de AB-15:

mpedance: 8 Ohm
    Freq. Range: 35 - 4000 Hz
    Crossover freq.: 1000 Hz
    Music power: 600W
    Power rating: 400W
    SPL (1W/1 m): 103 dB
    Dimensions: 390 mm
    Baffle cut-out: 350 mm
    Mounting depth: 145 mm
    Weight: 7, 58 kg

Ik zat zelf te denken aan de dap palladium 2000, en deze dan iets dicht te draaien want mij staat iets bij dat je altijd 1.5 x het rms vermogen er in mag sturen klopt dat?

Met vriendelijke groet,

DJordy

wat is je buget voor de versterker.
    Ik zouw zeker een versterker van 2x600 watt pakken.

Comment

hallo,

mijn budget is zoals de prijs van de dap palladium 2000 is:p

MVG
      DJordy

Comment

Met het budget van een P2000 (380 euro) zou ik ook zeker kiezen voor een P2000. De Palladium reeks is namelijk vrij robuust voor het geld en heeft degelijke voedingen.

Comment

En je kan altijd als je een P2000 hebt makkelijk uitbreiden omdat deze versterker veel aan kan. Ik heb de p-700, ik heb hier zeer over te spreken. Zijn goede prijs/kwaliteit verhouding van deze reeks van DAP.

Comment

maar wel altijd je versterker gewoon lekker helemaal open klappen...
            niet dicht gaan draaien, waarom niet?, daar kom je vanzelf wel achter ;)

Comment

Misschien zou je ook de uitleg er dan bij kunnen geven, zodat hij ook weet waarom?

Comment

vraag ik me ook af ik heb mijn Skytec Pro 240 ook altijd voluit staan en dan het volume regelen met mijn mengpaneel, nooit iets misgegaan :D

Comment

pfff hoe het precies zit durf ik ff niet te zeggen...
                  is me wel uitgelegd maar het heeft er meende ik mee te maken dat je "volume" regelaars op je amp geen volume's zijn maar gains...

Tevens ga je door het laag volume van je amp meer output uit je mixer halen om het juiste volume te bereiken. Doordat je dit gaat doen ga je meer en sneller kans lopen op een overgemoduleerd signaal en dat zorgt er dan ook weer voor dat je de ingangen van je amp eruit kunt blazen of in het ergste geval een gelijkstroom naar je speakers gaat sturen waardoor deze overlijden...

Zet je je amp dus open kan je met "minder" signaal meer en sneller een strakker volume creeren voor jou set. Zet je de amp in ieder geval gewoon geheel open en dan hoor je echt wel hoever je kan gaan met jou set... Hoe meer power je op je speakers hebt spelen hoe lekkerder ze het vinden, maar ook niet overdrijven...

Comment

Nou, ik draai altijd in het groen en nooit constant in het rood want dan kan het je versterker beschadigen, en als ik in het groen draai, met de versterker op 10, gaan mijn boxen nog mee, het zijn de Dap audio mc8.

Comment

Originally posted by yobotje View Post
                      Nou, ik draai altijd in het groen en nooit constant in het rood want dan kan het je versterker beschadigen, en als ik in het groen draai, met de versterker op 10, gaan mijn boxen nog mee, het zijn de Dap audio mc8.
                      Jouw speakers en versterker zijn veel anders dat dit. Zit volgens mij ook wel verschil in.

Comment

in het rood moet je zoiezo niet komen...
                        maar moet in geval van dat je geen x-over gebruikt gewoon je master gebruiken om te bepalen hoeveel signaal je de versterker in stuurt...
                        daarmee bepaal je hoe hard je gaat en dan uiteraard tot wat je speakers aan kunnen...

en hoe bepaal je dat... dat kun je horen... hoe? dat vind ik nogal moeilijk uit te leggen...

Comment

De PR-reeks zat net een stapje hoger dan de MC-reeks, dus op dat gebied valt het verschil wel mee. Maar het verschil tussen subs en kleine topkastjes is wel iets groter.

Overigens zal het niet goedkomen wanneer je de versterker helemaal opendraait en op 0dB uitstuurt vanaf je mixer als alleen die twee subjes achter de P2000 komen te hangen, omdat deze continue 750W RMS levert. Dat gaan die subjes echt niet trekken.

Comment

je hoeft toch ook geen 0db uit te sturen...
                            je moet ervoor zorgen dat je strak speelt en dat doe je in mijn ogen gewoon op je gehoor...

Comment

0dB is het meest optimale uitgangssignaal voor je mixer. in de plus is vervorming, in de min is verlies.

Als je dus iets moet afkappen kun je dat het beste doen bij de laatste schakel en dat zijn de gains van je versterker. Ook die kun je op gehoor aanpassen.

Comment

Working...
                              X