Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Ipad. Nu wilde ik deze aansluiten op mijn mixer. Nu merk ik dat er nauwelijks geluid uit mijn monitoren komt. Dit terwijl ik alles vol open zet? Hoe kan dit? Op mijn Ipad heb ik Red Bull BPM Studio
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ipad aansluiten op Numark M2
Collapse
X
-
Apple heeft volgensmij over alle producten niet een al te grootte output.. laatst moet ik draaien op een feest (had een pioneer setje gehuurd) en iemand had een macbook met muziek aan mij gegeven.. dus ik met auxdraadje doen enz. maar toen moest ik de gain helemaal open zetten op die djm 800.. dus ik denk een apple probleempje.... dus de oplossing is dat je de gain helemaal open moet zetten!
Comment
-
Time-out. Een gain is geen versterker, het is een regelaar die de ingangsgevoeligheid van dat kanaal aanpast.
En om gelijk de oplossing maar te geven (zoals eerder vermeld in dit topic en ook gegeven op MSN): voorversterker er tussen en het wil wel werken.
En tot slot om de reden te geven waarom het nu niet werkt, de iPad 3,5 mm connector is bedoeld om er een hoofdtelefoon of oordopjesset op aan te sluiten, en dat signaal is zwakker dan het signaal van een luidspreker. Hetzelfde geldt voor telefoons, iPods, MP3-spelers, etc. Kun je, met je Realtek geluidskaart, ook uitproberen: in de drivers daarvan (dat oranje icoontje in je tray) kun je selecteren of je een hoofdtelefoon of een line-aansluiting hebt aangesloten. En dan wordt het harder of zachter, afhankelijk van wat je selecteert.
There you go, problem solved. =)Last edited by Patrick Godschalk; Wednesday-22-09-2010, 17:00.
Comment
-
Originally posted by Jelle Classens View Postals je je gain vol open zet krijg je veel ruis ja gain kun je het beste gewoon in het midden laten staan.
Daarnaast kunnen we wel gaan beschrijven hoe gain werkt, maar dat is helemaal niet de vraag van de TS: dat was hoe hij een iPad harder kan insturen -> met een voorversterker dus.
Comment
Comment