Announcement

Collapse
No announcement yet.

Constant mute?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Constant mute?

Beste mensen,

Ik had even een vraagje, al vanaf ik begon met licht en geluid heb ik geleerd dat ik met PA als ik een kanaal niet gebruik moet muten. Ook als ik bv van de 16 kanalen altijd er maar 1 gebruik, dat dan de 16 kanalen op mute moesten.

Klopt dit? of maakt het niet uit als je afsluit of je dan je kanalen mute of niet? Want ik merk nu de laatste tijd dat soms de mute blijft han.gen als ik unmute.

Het betreft hier de Soundcraft Spirit LX7

Mvg,
    Bas

Wanneer je met verschillende acts op een avond te maken hebt of verschillende setups (bijv. talentenjachten waar drums uitversterkt zijn, waar niet altijd nodig zijn) kan je je eindmix behouden zonder dat je je kanalen dicht hoeft te schuiven door op de mute te duwen van die kanalen. Komen de drums weer op het podium, dan unmute je ze weer.

Comment

als je schuif dicht staat hoef je niet te muten..
      Als je knop blijft hangen is het of tijd voor onderhoud / grondig schoonmaken of een nieuw exemplaar...

Comment

Originally posted by zassie View Post
        als je schuif dicht staat hoef je niet te muten..
        Niet waar. De PRE auxen lopen niet via de fader en blijven dan dus gewoon aanstaan. Kan vrij vervelend zijn als je via de monitors toch nog een hoop kabaal krijgt van geluid wat niet meer gebruikt word.

Comment

In kwestie heb ik nog geen antwoord, bevordert het om te muten. Ja of nee, en zou het kunnen dat door het altijd gemute staan het kan gaan haperen?

Comment

In jouw thuis situatie, nee. Daar bevordert het muten niet. Haperen zou ook niet moeten voorkomen door muten.

Comment

He heerlijk, dat was niet negatief bedoeld. Maar soms gaan jullie heel diep in het onderwerp in, opzich is dat vaak niet erg. Maar in zon simpele situatie als dit, heb ik als TS geen voordeel aan "als" en ''stel dat''. Zie dat niet negatief, maar positief.

@Beckers Tnx. Dat is wat ik wou horen, maar hij hapert niet. Maar hij geeft een raar geluid (zal ik wel eens opnemen) een beetje als een heeeel erg oude platenspeler die je weer eens gebruikt. Of opgeblaasde speakers.

Comment

Working...
              X