Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluid op een carnavalswagen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluid op een carnavalswagen.

hallo allemaal
    Ik ben verzocht door mijn carnavalsvereninging om geluid op de wagen uit te zoeken.
    We hebben nog 2 goed werkende jb system tsx-10 luidsprekers.
    Ik ben van plan om daarbij nog 2 tsx-10 luidsprekers en een jb vx-400 versterker erbij te kopen omdat ik maar een budget van 300 euro heb.
    Mijn vraag is aan jullie vakmensen,is dit wat en wat voor alternatieven zijn er nog?
    Let wel dit is voor op een carnavalswagen dus het hoeft niet zuiver maar hard te gaan.

Dan zou ik liever een VX-400 versterker per 2 TSX10 pakken, zodat je werkt met twee versterkers en vier luidsprekers. Zo haal je naar mijn idee het beste uit die setjes.
    Het kan dan echter niet extreem hard, maar met een kastje van nog geen 50 euro kun je dat eigenlijk ook niet verwachten.

Wanneer het toch extreem hard moet, kun je beter een setje huren, dan is zowel de geluidskwaliteit als de geluidskwantiteit een stuk beter.

Comment

Ik keek net even op het tweedehands forum van de-webshop-met-de-gele-achtergrond, en daar staat een versterker te koop die 2x 450 watt levert op 4 ohm/2x 300 watt op 8 ohm voor slechts 75 euro. Het is een DAP Radon E900. Lijkt me perfect voor je doeleinden. Mocht je de link willen, stuur even een berichtje. ;)

Comment

Natuurlijk wil ik alle informatie en links hebben,
        Maar ik zal het verhaal eventjes verduidelijken, na 2 jaar met een 80W huis en thuin versterkertje die er regelmatige thermisch uitvloog gewerkt te hebben waren we het zat.
        En hebben we de penningmeester voor geld gevraagd.
        Iedereen weet wat het betekend om een penningmeester om geld te vragen.
        Na lang wikken en wegen kreeg ik dus die 300 euro.
        Daarom wil ik liever nieuw kopen(voor de bon)

Ik dacht als ik 2 luidsprekers parallel schakel per uitgang, heb ik dus 4 ohm.
        Dus theoretisch moet die vx-400 dat toch aankunnen.
        Het hoeft natuurlijk niet extreem hard te gaan maar hard genoeg om in een carnavalsoptocht ong 10 meter in omtrek van de wagen gehoord te worden.

Comment

Een VX-400 kan inderdaad werken bij een impendantie van 4 ohm per kant, mits je TSX-10'jes een impendantie hebben van 8 ohm.
          Echter, elke luidspreker krijgt dan maar maximaal 100 watt, waardoor je ze niet optimaal benut.
          Een stel TSX-jes kosten je ca. 100 euro, waardoor er ca. 200 euro over is voor een versterker. Het is beter om te kiezen voor een iets zwaardere versterker, want deze VX-400 moet nu op volle kracht werken om een redelijk vermogen richting je luidsprekers te sturen. Wanneer je een iets zwaardere versterker neemt, hoeft deze relatief gezien minder hard te zwoegen om dezelfde vermogens te behalen, zodat je geluidssetje iets betrouwbaarder is. Een versterker is namelijk de belangrijkste factor in je hele geluidssysteem, want wanneer deze uitvalt, kun je verder vrij weinig meer.
          Ik begrijp dat jullie met een budgetprobleem zitten en ik weet ook dat penningmeesters verzot zijn op bonnetjes, maar misschien is het toch een idee om te kijken naar die DAP Radon. Ik zal je zometeen even een berichtje sturen met de link naar het betreffende tweedehands forum van die website. Wellicht valt er met die verkoper wel een bonnetje te regelen.

Comment

@ Jackk:

Zijn jullie alweer bezig met het carnaval voor 2009?

Comment

haha hier is de gekte ook al weer begonnen :P

Comment

Mischien een idee om 2xdap mc 12 tekopen is 160 euro.
                En dan nog 140 euro voor een leuke versterker.

Comment

MC12 ga je niet horen bij carnaval. Zeker niet op een redelijke wagen, die de meeste bouwers wel hebben.

Comment

mc12 is zeker niet geschikt, ik heb zelf de mc15, en die zijn al goed genoeg voor een feestje á 50-100 man... maar die komen bij carnaval er echt niet goed genoeg boven uit..

Comment

De meeste feestjes zijn binnen. En voor buitengebruik is het meestal achtertuin.
                      Met carnaval echter, staat het publiek soms 3 rijen dik PLUS er zijn andere carnavalswagens PLUS je eigen wagen is erg groot PLUS in februari waait het lekker wat invloed heeft op je geluidsdruk.

Comment

Dan is huren de beste opsie voor 300 euro krijg ik net een goede versterker.

Comment

Dat was al eens aangehaald..

Comment

Working...
                          X