Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Mixer

Als uitbreiding op onze NS7 om enkele microfoons bij aan te sluiten hebben we besloten een mixer aan te kopen.
    Hij moet minstens 4 microfoon aansluitingen hebben.
    Ik had gedacht aan de Yamaha MG82CX of de Mackie Pro FX8.
    Of zijn er nog andere mogelijkheden....

En hoe sluit je alles aan, m.a.w. plug je de NS7 mee in de mixer, of plug je de mixer in de NS7 ?

Heb je een specifiek budget vastgesteld voor een dergelijk mixertje? Dan is het iets makkelijker om alternatieven te bedenken.

Het maakt overigens niet zo gek veel uit hoe je het geheel aansluit, al zou ik persoonlijk de NS7 op de PA-mixer aansluiten.

Comment

Ik had gedacht aan +/- € 350,-
      Als ik de NS7 aansluit op de mixer had ik graag een gebalanceerde uitgang, omdat we met actieve speakers spelen.
      Last edited by bast; Sunday-14-11-2010, 15:59.

Comment

De Mackie die je al voorstelde lijkt mij de beste variant, omdat hij de mogelijkheid heeft voor gebalanceerde ingangen. 2x XLR vanaf je NS7 naar 2x gebalanceerde jackplug in de mixer.

Gebalanceerde uitgangen heeft hij ook, echter wel met jackplug. Je kunt hier eventueel wel een verloopkabeltje voor nemen, zodat je direct met XLR kunt inprikken.

Comment

Over het algemeen heeft een mengpaneel van betere kwaliteit gebalanceerde uitgangen.

Dit zijn een paar andere mooie mengpanelen binnen jouw budget:
          Yamaha MG124C €249,-
          Yamaha MG124CX €269,- (Met effecten)
          Soundcraft EFX-8 €289

Comment

Gebalanceerde uitgangen is inderdaad vaak niet zo'n probleem, gebalanceerde lijningangen is echter wat minder goed te vinden. :) De Mackie heeft dat toevallig net wel.

Comment

De allen en heath zed serie heeft dit ook.
              De xlr aansluitingen hebben een dubbele trap versterking 1ste deel om de mic signaal op te krikken naar line signaal en de 2de om je line signaal te regelen. We hebben zelf een zed 420 en zijn hier zeer over te spreken.

Er is een vrij groote uitgebrijde lijn van met verschillende aansluitingen en mogelijkheden en natuurlijk de ook daarbij horende prijzen. Dus vast en zeker ook iets wat precies in jou situatie de oplossing is.

Misschien een idee om hier na te kijken of dit iets is voor je.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                De allen en heath zed serie heeft dit ook.
                Misschien een idee om hier na te kijken of dit iets is voor je.
                Inderdaad de Allen & Heath ZED-10FX lijkt me ook wel wat.
                Zou die kwalitatief beter zijn dan de Mackie of Yamaha?
                Ik wil wel een zo compact mogellijk mixertje.

Comment

Kwa kalitijd zit het wel goed met de zed serie. Hierin zitten namelijk ook veel onderdelen die in de gl serie word gebruikt. De zed serie is eigenlijk een tussen maat tussen de mixwizzard / pa serie en de gl serie. Zoals al gezegt onze zed heeft al weer flink wat dienst gedraaid en nooit echt problemen gehad.

Comment

Ik werk ook vaak met een zed 24, daar ben ik ook zeker over te spreken. ik heb ook een keer een wat kleiner telg uit de zed serie (12)ingesteld en daar zit echt geen verschil in qua opbouw.
                    zo'n mixer is echt aan te raden.
                    Of er verschil in zit met Yamaha of mackie, natuurlijk maar wat beter is ligt grotendeels aan wat jij prettig vindt werken.

Comment

Dank u allen,
                      Het zal waarschijnlijk een Allen & Heath ZED worden,
                      een 10Fx of een 12Fx ...

Comment

Working...
                      X