Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draadloos microfoon systeem (8 st) voor quizpresentatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draadloos microfoon systeem (8 st) voor quizpresentatie

Ik ben op zoek naar een draadloos systeem met 8 microfoons. Zelf ben ik geen kenner en ben afhankelijk van dit forum om een keuze te maken.

Nu heb ik dit systeem: http://www.bax-shop.nl/overige-micro...t-details.html
    De microfoons worden aangesloten op een versterker met 2 grote boxen.

Nadeel: Veel kabels en geluid is minder. Je moet heel erg dicht bij de microfoon praten wil je het goed horen. Bijna de microfoon opeten.

De quizzen worden in diverse zalen uitgevoerd met ongeveerd 100-120 mensen. Dus veel geroezemoes op de achtergrond.

Ik heb een systeem gevonden http://www.head-fi.org/products/pyle...desc-spec-tabs maar ik weet echt niet of dit kwalitatief beter is of waar ik op met letten.

Kan iemand mij helpen?

Het systeem uit de tweede link leveren we in de versie van Dap, namelijkdit systeem.

Maar, veel belangrijker om te weten, wat is het budget voor het systeem, is er al een mixer aanwezig om alle signalen te laten binnenkomen en moeten de sprekers continu kunnen praten of alleen bij het indrukken van een knop?

Comment

Het probleem van dat je de microfoon moet opvreten zal je altijd wel een beetje blijven houden. Je krijgt anders namelijk al vrij snel een feedback effect ( je wel bekende pieptoon ).

Voor de rest jah wat rick zij hij is me voor heb je misschien wat meer info voor ons om mee te werken.

Het 2de linkje is trouwens niet geschikt voor jou. Het probleem zit hem in de werk frequentie die is in nederland niet toegestaan of je moet er een vergunning voor hebben en daar ga ik nu even van uit dat je die niet hebt.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Het systeem uit de tweede link leveren we in de versie van Dap, namelijkdit systeem.

Maar, veel belangrijker om te weten, wat is het budget voor het systeem, is er al een mixer aanwezig om alle signalen te laten binnenkomen en moeten de sprekers continu kunnen praten of alleen bij het indrukken van een knop?
        Nu heb ik alleen een versterker waarop ik 4 microfoons aanluit. Weet niet of je dat met een mixer bedoeld. Ze moeten kunnen praten bij het indrukken van een knop. Het is bedoeld voor een quiz. Is daar iets voor uit een goedkoper segment. 1150 euro is toch wel aan de forse kant.

Waar moet ik opletten als ik zo'n systeem koop?
        Dit zegt mij niet veel:

Specificaties:
        - frequentiebereik: 500-980MHz
        - LCD display met zendinformatie
        - multi channel systeem
        - bereik: 100 m in de beste omstandigheden
        - frequentiebereik: 40 tot 18.000Hz
        - THD: <0.5%
        - voeding: 2x AA batterij
        - levensduur batterijen: 8 uur
        - modulation: FM
        - 8x 32 kanalen

Comment

Ik zou juist gaan voor een bedraad systeem met 8 zwanenhalsmicrofoons, tenzij het echt draadloos moet.

K&M heeft mooie basisstations met een push-to-talk knop waar eenvoudig een zwanenhalsmicrofoon op kan worden aangesloten, ziet er mits goed weggewerkt ook nog erg strak uit.

Met een mixer bedoel ik meer een apparaat als deze waar je de microfoons los op kunt aansluiten en ook goed vooraf kunt inregelen.
          De hoofduitgang kun je dan naar een versterker met luidsprekers sturen.

Wat betreft de microfoons heb ik persoonlijk nog niet direct een idee welke het beste geschikt zou zijn, maar het zal in de richting van de Samson CM20P worden.

Misschien dat iemand die ervaring heeft met conferences/vergader-installaties nog een idee heeft. :)

Comment

Schop naar Geluid en P.a.?

done.
            Last edited by Rick; Monday-15-11-2010, 17:58. Reason: Gefixt.

Comment

Moet je dit systeem vaker gaan gebruiken als 1x ?

Comment

En als het niet veel mag kosten zou ik voor voor een mengpaneel met 8 hand microfoons met kabels gaan.
                Als u grote bedoelingen heeft met het maken van opnames en het verzorgen van het geluid bij optredens weet u dat de keuze van een mixer erg moeilijk is. Dankzij Soundcraft kunt u nu kwaliteit kopen voor een normale prijs.

Dit is een degelijk mengpaneel daarvoor moet je nog 8 microfoons zoeken die binnen je budget passen.

Comment

Working...
                X