Announcement

Collapse
No announcement yet.

luidspreker management systeem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• luidspreker management systeem

Ben ik weer

Ik was na een dag werken geheel mentaal gesloopt, dus dacht ik probeer het nog even om iets te maken, en na een avondje werk is er dit duo uit komen rollen.. :)

Ben benieuwd.. ( niet dat ik verwacht dat dit tophitjes worden =P )

maar ja, download ze maar, en post je reactie..

Vondt het wel grappig..

Code:
    http://www.rogerp.nl/SONGS/DJ_RogerP_-_HardCore_Time.mp3
    [url]http://www.rogerp.nl/SONGS/DJ_RogerP_-_Cocain_mixje.mp3[/url]
    Cheers!!!..

Ben nu druk bezig met een HardJump nummer, die zal in de loop van deze week ook wel online komen :P

Vote meteen ff aub @ http://www.djguide.nl/djinfo.p?djid=1279

Re: DJ RogerP 2 Tracks..

Originally posted by RogerP
    Ik heb ze beluisterd en ik ben van mening dat het een beetje erg eentonig is, dus van mij mag er meer variatie in je nummers komen. Voor de rest klinkt het prima, dus ga zo door!

Comment

Re: DJ RogerP 2 Tracks..

Originally posted by Heiychi
      Originally posted by RogerP
      Ik heb ze beluisterd en ik ben van mening dat het een beetje erg eentonig is, dus van mij mag er meer variatie in je nummers komen. Voor de rest klinkt het prima, dus ga zo door!
      gelijk in..

Comment

Absoluut niet mijn stijl maar het klinkt goed!

Ik heb geen foutjes kunnen ontdekken....

GA ZO DOOR :D

Comment

Die Hardcore Time vink nie verkeerd maar zoals eerder al was gepost wat eentonig! Cocain mixje vind ik weer beter als die Hardcore Time, maar dat komt omdat ie lekker stampt! Netjes gedaan hoor..

Comment

Dit gaat je in ieder geval beter af dan mixen :wink:

niet mijn stijl maar verder ok

Comment

luidspreker management systeem

Heren,

Op onze drive-in show vind ik dat te vaak de volumes verschillen, zeker wanneer de DJ niet goed op let of de plaat eerst even van te voren beluistert. Ik vind het meestal echt vreselijk irritant als de ene plaat harder is dan de andere. Daarnaast staat het ook best onprofessioneel.

Nu is het idee onder de jongens op gekomen om er iets van een limiter of iets dergelijks er tussen te hangen zodat ze de mixer "vol" open kunnen zetten en hun er niet op te hoeven letten of de volumes even hard zijn.

Prima idee, alleen ik wil eerst kijken wat de mogelijkheden zijn en natuurlijk de voor en nadelen. Ik moet toegeven dat ik totaal niet bekend ben met limiters, processors en dat soort gein dus wie helpt.

Nu zijn mijn vragen:
              - met welk systeem kan ik zoiets gaan regelen?
              - hoe zorg we er voor dat het niet vervorm, en alles nog perfect blijft klinken?
              - wordt alles op een en dezelfde volume weggestuurd of hoor je toch ook nog de "natuurlijke" volume verschillen die in de track thuis horen?

Trouwens onze kenmerken:
              We werken momenteel met:

Als mixer: Denon DN-X1500 (99% van de gevallen) of Behringer DJX700
              Als geluidset hebben we staan: verschillende luidsprekers uit de dB Technologies Basic reeds en twee sub-12's.

Ik wil er iets van 500,- aan uit geven, als het meer wordt moeten de jongens maar beter gaan opletten :twisted: .

Ik hoor jullie reacties graag!

Patrick

Comment

Beste Patrick,

Wat wij doen is het nummer voorbeluisteren op je koptelefoon en kijken of de vu-meters hetzelfde aangeven als het kanaal wat open staat, waardoor je altijd het zelfde volume wordt bereikt.

Hiervoor hoef je dus geen € 500 euri voor uit te geven.

Groeten, Jan-Paul

Comment

Dat doen wij ook, maar een aantal zijn ook echt te lui of hebben net-op-tijd een vervolgnummer.

We hebben het probleem dus ook alleen op klussen die gepresenteerd worden of doorschuifklussen (achtergrondmuziek, jaren 70 80 enz).

Comment

Bedoel je met doorschuifklussen een cd laten spelen zonder dat er gedraaid wordt?

Comment

Nee, dat je elke keer een nummer doorstart. Beetje skyradio stijl ;)

Comment

Het verschil is groot bij illegale downloads. Origineel heb ik er nooit zo'n last van. Limiters zijn geen oplossing volgends mij. Veel dj's draaien in het rood, maar dat komt zeker niet ten goeie van je geluidskwaliteit, je stuurt het tenslotte al vervormd naar je limiter toe.

Comment

De twee beste oplossingen voor DJ's die in het rood draaien zijn toch een limiter en een flinke klap voor de kop. ;)
                          Helaas is dat laatste geen goede oplossing wanneer de DJ's elkaar aflossen, en je als volgende DJ bij een setje aankomt die reeds in het rood staat te draaien. Het publiek zal lekker opkijken wanneer het volume opeens stukken minder is.

Wat jij meer zoekt is volgens mij een automatische gain-regelaar, die het volumeverschil tussen de draaiende plaat en een vaste waarde aanpast.
                          Maar of een dergelijk apparaat echt bestaat weet ik niet zeker. Ik ben dan ook niet echt op de hoogte van dit genre technologie ;)

Comment

Originally posted by roderickk
                            Het verschil is groot bij illegale downloads. Origineel heb ik er nooit zo'n last van.
                            Dat lijkt me sterk, gezien er geen enkele cd op een gelijk niveau word opgenomen, het is zelfs zo bij cheap ass verzamelaars dat het daar niet eens gelijk getrokken is.
                            Bij illegale downers is het probleem vaak de rip-kwaliteit, die gebruiken wij dus ook niet, al is het alleen al vanwege het woord "illegaal".
                            Verder moet je er bij eigen rips ook op letten dat je bitrate maximaal is, en bij het branden opletten dat je de opnames normaliseerd. En alles naar WAV rippen voordat je omzet naar mp3, hier zijn dan weer zat goede converters voor.

Het enige programma dat ik ken dat met gelijktrekken van je startvolume werkt, is Vdj, ik neem aan dat er in dit segment meer softwareprogramma's te krijgen zijn. Hardware technisch zal het toch op de oortjes aankomen, en dus de kwaliteit van je DJ. Om dit te kunnen zal de hardware het nummer namelijk moeten scannen, en ik weet niet of dit al bestaat.

Comment

Ik ben echt geen fan van een limiter.
                              Hier in een kroeg hebben ze ook een vrij prijzige dbx limiter hangen.
                              Je zou zeggen dat die zn werk goed zou moeten doen, alleen ik vind het wel zo beroerd klinken.
                              Mij is verteld dat dit is omdat de limiter de piek frequenties recht trekt, en daardoor wordt dus het totale geluid vervormt.
                              Draai je dan ook nog eens vol in het rood dan klinkt het al helemaal van geen kant.
                              Volgens mij is er maar 1 oplossing voor dit probleem, en dat is zorgen dat er goede mensen achter de knoppen staan.

Comment

Working...
                              X