Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat voor speakerkabels nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat voor speakerkabels nodig?

Ik heb zojuist twee ''KRK RP8 G2'' monitor speakers in ontvangst genomen, maar ik vraag mij af hoe ik deze het beste kan aansluiten.
    Anders gezegd, welke aansluitingen zijn het meest geschikt voor deze opstelling?

Ik kan kiezen uit de volgende ingangen op de KRK's:
    • Unbalanced; die een RCA ingang bevat
    • Balanced; die TRS en XLR ingangen bevat

Mijn versterker heeft normale kabel uitgangen met de mogelijkheid om er (3mm?) pluggen ipv. losse kabeleinden op aan te sluiten.

Hier een preview van de versterker-aansluitingen als verduidelijking van mijn omschrijving.

HO. STOP.

Deze luidspreker kun je absoluut niet op je versterker aansluiten want ze hebben al een ingebouwde versterker!

Je kunt dus óf vanaf de geluidsbron de speakers in (vanaf een PC o.i.d.).

Comment

Originally posted by Rick View Post
      HO. STOP.

Deze luidspreker kun je absoluut niet op je versterker aansluiten want ze hebben al een ingebouwde versterker!

Je kunt dus óf vanaf de geluidsbron de speakers in (vanaf een PC o.i.d.).
      Dat hoor ik ook nu pas! Toen ik in de showroom vroeg wat het verschil was tussen actief en passief met betrekking tot mijn versterker, was het antwoord dat deze actieve boxen hierdoor eerlijker geluid gaven en niet dat deze niet geschikt waren voor versterkers.

Als mij dit wel verteld was, dan was ik bij passieve boxen gebleven!

Comment

Conclusie: je gaat terug naar de winkel en lost het probleem samen met de verkoper op OF je sluit ze direct aan op je mengpaneel.

Comment

Ik denk dat er een gevalletje miscommunicatie is geweest met één van mijn collega's waardoor dit niet goed is uitgelegd in de showroom.

Maar omdat dit te wijten is aan geringe informatie van onze kant zijn we wel bereid om een oplossing te zoeken voor je situatie.

Afhankelijk van waar je het voor gaat gebruiken zijn er verschillende opties mogelijk.

Een scenario dat ik kan bedenken wanneer je ze gaat gebruiken voor producing, is om de KRK actieve monitoren om te wisselen voor zowel een setje actieve als passieve monitoren.
          Wanneer je verschil in woofergrootte en merk aanhoudt kun je je tracks beluisteren op twee soorten luidsprekers om te horen hoe het klinkt op beide setjes.

Een voorstel voor omruiling:
          Één setje Behringer Truth B2030P passieve studiomonitor set á € 135,-
          Één setje M-Audio Studiophile BX8A deluxe edition á €365,-

Het 10 euro voordeel mag je dan terug in je portemonnee steken. :)

Comment

Erm... heren... Als ik naar de versterker hierboven kijk zie ik PRE-Out (links onderin naast sub-out).

Middels PRE-OUT heb ik hier ook m'n actieve speakers aan m'n versterker hangen (hier komt gewoon een line signaal uit).

Check dat even als je precies deze versterker hebt.... Maar inderdaad wat je ook doet, niet je speakers via het versterker gedeelte aansluiten.

Comment

Technisch gezien kan het overigens wel, op je sub out zou dan het makkelijkst zijn.

Mag ik vragen waarom je trouwens per sé ze op je versterker aan wil sluiten? Het mag dan een Harman/Kardon zijn, het blijft een hi-fi versterker. En die is vaak niet geschikt voor studiodoeleinden, omdat hi-fi je klank verkleurt in het hoog en het laag. Dat wordt vaak als mooier ervaren, maar is niet geschikt om mee te produceren.

Tevens is er een reden dat een versterker vaak ingebouwd zit in studiomonitoren. Deze is vaak optimaal afgestemd op de luidspreker. Dat is niet alleen bevorderlijk voor de geluidskwaliteit, ook voor de efficiëntie. Omdat het zo optimaal mogelijk versterkt wordt (inclusief bi-amping) wordt de versterkermodule minder warm en hoeft deze ook minder gekoeld te worden. Vergelijk voor de grap eens een studioversterker in een monitor en een PA versterker qua ventilatorgeluid, en je zal begrijpen waarom versterkers in monitoren gebruikt worden.

Kort gezegd: waarom wil je per sé die versterker gebruiken? Om de geluidskwaliteit hoef je het niet te doen. En als het om de volumeregeling c.q. receiverfunctionaliteit gaat dan zijn er veel betere en goedkopere oplossingen. Pleur dat ding lekker op marktplaats joh, of hang hem aan hi-fi speakers waar hij hoort en goed voor geschikt is. Het is geen studioversterker.

Comment

afsluiting thread

Deze thread is inmiddels totaal van onderwerp veranderd aangezien er een aantal misverstanden zijn voorgevallen. De discussie zal voor mij niet veel meer toevoegen en daarom wil ik het bij deze afsluiten met het volgende:

Ik heb reeds telefonisch contact opgenomen en zal dit probleem verder direct oplossen via telefoon en/of bezoek aan de winkel. Daarbij heb ik de mogelijkheid gekregen om de monitors te retourneren of om te ruilen. De keuze die ik hiervoor staat nog niet vast, maar zal ik snel maken.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Comment

Working...
                X