Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke speakerset?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Waar woon je?

Want het grootste deel van onze verhuur speakers staan toch in winterrust, als je dichtbij woont zou je er best even een stel kunnen lenen, voor die keren dat je dan wel ergens naartoe moet betaal je gewoon huur.

Weet alleen niet of je ouders dat leuk gaan vinden.....LOL

Comment

Ik heb 1 omnitronic speaker icm de koolsound sx650. De hoge tonen zijn wat aan de schelle kant, maar toevallig heb ik ook dezelfde mixer als jij, djx 750, als je gewoon de high wat meer naar links draait is dat prima op te lossen. Als het geluid zacht staat klinkt het prima:) De bass is inderdaad lekker. Nog meer vragen?

Comment

@Deejay
        Ik woon in Rotterdam, maar ik denk dat het handiger is als ik ze koop, toch bedankt voor het aanbod! ;)

@dlo
        Inderdaad dat is makkelijk op te lossen. Het zijn wel grote speakers, toch? Gebruik jij ze ook op je kamer of alleen op feestjes? Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten voor ik ze koop? Wat vind je van de versterker? Maakt die veel lawaai en is het kwaliteit?

Mvg,

DJ HFM

Comment

ik zouw toch voor de behringer b 210 gaan klinken denk ik toch beter.
          Kan je altijd 1 behringer b 1500 onder zetten.
          is mischien iets duurder maar denk dat je daar later meer aan heb.

Comment

Hij is behoorlijk flink ja! Hij is alleen niet zo zwaar als die lijkt, en bijna een meter hoog. Jup, wat wel handig is om te weten, dat als ik de versterker op 65% heb ongeveer, en alles voor de rest op z'n hardst, dan gaat de speaker kraken. Dit zou dus moeten betekenen dat de versterker "over" heeft, maar voor m'n gevoel zou de speaker harder moeten kunnen. Ik gebruik hem alleen in m'n slaapkamer, maar heb al 2 mensen gehad die hem wilde lenen voor een feest. Ik denk alleen dat ie daar niet hard genoeg voor is. De versterker maakt natuurlijk wel wat geluid, maar niet overdreven veel. Geen kwaliteit natuurlijk, voor die prijs, maar tot nu toe niets op aan te merken.

Comment

Heb vandaag de Behringer b215d binnen gekregen en die klinken goed dus verwacht dat de Behringer b210d dan ook goed klink.. En zit Bass zat in hoor....

Comment

Een 15 inch woofer zal niet zoveel problemen hebben met bassweergave. Een 10 inch woofer is daar niet helemaal op gemaakt. Hij kan wel een beetje laag weergeven maar ergens houdt het op. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Een 15 inch woofer zal niet zoveel problemen hebben met bassweergave. Een 10 inch woofer is daar niet helemaal op gemaakt. Hij kan wel een beetje laag weergeven maar ergens houdt het op. ;)
                  Ik heb een 12 inch van Behringer (B212A), en de bass, hoor je niet echt duidelijk. Als je echt een bass wilt hebben, dan moet je toch gaan kijken voor een subwoofer.

Comment

nee inderdaad, de bass van die behringers zal voordat de subwoofer er is nog wel even gemist worden, maar zodra ik er een subwoofer bij heb zou het een heerlijk geluidssysteem zijn, volgens mij wel vergelijkbaar met de DAP Club Mate 15, wat mij dan een beter idee lijkt, aangezien die dan goedkoper is. Voor een passieve subwoofer van behringer zou ik dan 129 euro neer moeten leggen (+ een versterker...) en voor een actieve 337 euro.
                    Wat kunnen jullie over de DAP club mate 15 zeggen? Die is dan op latere termijn de betere oplossing lijkt mij.

Mvg,

DJ HFM

Comment

Een collega van me is erg te spreken over de Club Mate setjes en met name de 15 inch versie.

Het nadeel hiervan echter is dat het niet uit te breiden is, of in ieder geval lastig. De enige uitbreidingsmogelijkheid is een dubbel setje neerzetten uiteindelijk (links een set, rechts een set) met een T-balk voor je topkastjes.

Comment

Je zou eens kunnen beginnen met tweemaal Behringer B210D. Deze kun je ook dankzij de compacte vorm gebruiken als DJ-monitor thuis en later kan je er zonder problemen een subwoofer onder zetten. Hier komt ook vrij veel geluid uit, waardoor ze perfect zijn voor de wat kleinere feestjes. Als basis is het netjes om mee te starten.

Wil je toch flink groter en moet het toch voor dit budget stampen, dan zou je eens kunnen kijken naar tweemaal de Omnitronic DX-2222 passieve luidspreker met een Koolsound SX 650 budgetversterker.
                        Let wel, je moet er dan niet teveel eisen aan stellen, maar het is dan ook meer gericht op volume dan op de andere zaken. ;) Plus, je hebt dan twee enorme kasten die je niet zo makkelijk kwijt kunt. Als dat echter geen probleem is, valt het te overwegen.

Het is dus een beetje afhankelijk van wat je wilt. ;)
                        Allemaal leuk en aardig zo'n Omnitronic geluidsetje, maar dat is natuurlijk huilen. Hard gaat het niet, maar het is zó ontzettend schel dat het hard lijkt.. Gewoon auw aan je oren;)

Alleen het hout en de stoffering heeft al bijna de waarde van de koopprijs en dan stoppen ze er voor dat geld ook nog speakers in.... Meer dan een stukje karton voor laag en een trillend steentje op het hoog is het niet.

Comment

Volgens mij was mijn tekst dusdanig opgezet dat het wel duidelijk was dat dit een prijsvechter-setje is.
                          En voor de beginner die nog uit moet zoeken of het iets voor hem is, is deze prijscategorie ideaal.

Comment

Tsja, we hebben nou eenmaal niet allemaal 't budget voor een JBL set van 5000,- roderickk ===)

Comment

Volgens mij was mijn tekst dusdanig opgezet dat het wel duidelijk was dat dit een prijsvechter-setje is.
                              En voor de beginner die nog uit moet zoeken of het iets voor hem is, is deze prijscategorie ideaal.
                              In deze prijscategorie is het niet ideaal. Haal dan een geluidsetje van logitec bij de media markt sluit het aan op een dj setje en je hebt iets leuks voor op je kamer.

Menig concurrent van Bax-shop heeft dit soort spullen niet op haar webshop staan en ik vind ook dat Bax hiermee volledig de plank misslaat.

Dit soort speakers functioneren beter als een ontzettend gaaf nachtkastje.

Comment

Zonde dat er weer zo negatief gedaan moet worden. De reden dat deze luidsprekers in ons assortiment zitten is om aan de vraag te voldoen. Menig DJ wil gewoon een goedkoop instapsetje waar men een beetje mee kan experimenteren zonder gelijk bergen geld te hoeven uitgeven.

Ja, je betaalt 7 tientjes voor een dubbel 12 inch luidspreker en ja dat is geen geld. En daar is dan ook de kwaliteit naar. Feit is echter wel dat je dan twee grote luidsprekers thuis hebt staan voor een erg nette prijs.
                                En natuurlijk mag je er geen eisen of wensen aan stellen en moet je eigenlijk al blij zijn dat er geluid uitkomt, maar er is gewoon vraag naar, wie zijn wij dan om niet aan die vraag te voldoen?

En zoek je iets dat beter is, harder kan, meer bass heeft, dan moet je het ook in een duurder segment zoeken. Een logitec setje kan je niet zo makkelijk meenemen naar feestjes, twee instapmodel budgetspeakertjes wel.

Dat het niet jouw eerste keus is als je beginner was en dat jij het een ander ook niet aanraadt hoeft nog niet te betekenen dat iedereen dat hoeft te doen. Ieder heeft zijn eigen budget, toepassing, wensen en maakt zijn eigen keuzes.

Comment

Working...
                                X