Announcement

Collapse
No announcement yet.

HELP! Welke versterker? En andere benodigdheden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HELP! Welke versterker? En andere benodigdheden?

Misschien een simpele vraag maar ik kom er niet uit.

Voor mijn oom moet ik een geluidsset samenstellen voor op zijn kantoor.
    De bedoeling is dat er 4 verschillende plafondspeakers kunnen worden geregeld op geluidssterkte. De input van deze speakers is hetzelfde.

In 4 verschillende ruimtes hangt er per ruimte dus 1 plafondspeaker.

Nu had ik een behringen HA400 koptelefoonversterker gekocht welke 4 uitgangen kan regelen. Hierop wou ik graag het speakerdraad aansluiten door deze te solderen op de 6.3mm pluggen.

Ik krijg echt geluid, wanneer de speakers zacht staan is dit redelijk maar wanneer je een normaal geluidsniveau hanteert beginnen de speakers echter te kraken en geven ze slecht geluid. Is de ha400 hier niet voor geschikt? Levert deze te weinig vermogen?

Mijn vraag is nu als volgt:
    Wat moet ik aanschaffen om het werkend te maken?

Alvast bedankt.

koptelefoonversterker
    Hierop wou ik graag het speakerdraad
    Daar zit je probleem. De HA400 heeft maar een héééél klein versterkertje aan boord om inderdaad, een hoofdtelefoon aan te sluiten, met een vrij hoge impedantie.

Nu moet die hoofdtelefoonversterker sowieso al over zijn nek gaan om er iets uit te laten komen, als je daar ook nog een laagohmige luidspreker op aansluit is het helemaal kassa.

Dit is dus ongelofelijk slecht voor je luidsprekers en de HA400.

In jouw situatie zou je een kastje nodig moeten hebben met speakeraansluitingen, die hoge vermogens aankan en waar je onafhankelijk het volume van kan instellen. Ik kan ze zo snel niet vinden in de shop, kan ik wel eens uitzoeken. ;)

Comment

Ben benieuwd met wat het wel kan!

Comment

Wat ook handig is om te weten: zijn het actieve of pasieve speakers?

Comment

als je een versterker gebruikt lijkt mij dat het om passieve speakers gaat!

Comment

Het ging om een hoofdtelefoon versterker...

Comment

Het gaat hier om passieve speakers.
              Niets geen bijzondere, gewoon simpele plafondspeakers.

Comment

Als je voor elke speaker apart een versterker hebt kun je een Zone-Mixer gebruiken. Dan kun je in elke zone apart het volume regelen, maar z'n apparaatje als versterker zijnde bestaat naar mijn weten niet.

De versterker(s) die je hiervoor nodig heb kan ik je persoonlijk niet bij helpen, maar de andere leden des te beter.. Het is dat wel belangrijk hoeveel watt deze speakertjes zijn, ook al zijn het simpele plafondspeakers.

Misschien is het mogelijk om de versterker ervoor te plaatsen, maar dat weet ik niet.. Als dit niet kan moet je er 4 verschillende achter zetten, voor elke zone eentje. Maar misschien kunnen ze dit bij bax even uittesten, ze hebben het product op voorraad.
                Last edited by Hardcoresymbol; Friday-26-11-2010, 21:36. Reason: kleine toevoeging.

Comment

Als je deze versterker koopt kun je op de versterker zelf de 4 zone's / speakers regelen.

Comment

Let wel op dat dit een 100v versterker is! Als je luidsprekers geen 100v kunnen verwerken gaat het niet.

Je kan ook overigens een volumeregelaar kopen per stuk. (10 euro) en die in elke ruimte plaatsen. Je zet je versterker op 75% aan en laat een lijn naar die volumeregelaar gaan waarmee je in de ruimte zelf de volume kan regelen. Ik kan ze zo niet 1 2 3 bij bax vinden. Overigens heeft C*n**d ze wel.

Comment

Neehoor, deze versterker is schakelbaar tussen 4-16 Ohm, 70V, 110V, 240V.
                      Dus je kunt er ook normale luidsprekers op aansluiten.

Graag eerst wat meer onderzoek doen voortaan.

Comment

Klopt is wel een 100 volt versterker ( sorry dat ik het er niet bij had gezet ). Wat ook kan is gewoon 2 goedkope versterkers pakken van vermogen x aangezien ik niet weet wat voor speakers er hangen. Dan met een label printer ff bij de volume knoppen de namen van de ruimte's zetten en tadaaa klaar.

Comment

Working...
                        X