Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zoek een subwoofer met maten van de Dap-k115

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

je moet zoiets kopen: http://link.marktplaats.nl/395326923

Comment

Ik zelf zoek echt 18'', zodat de K-115's beetje laag kunnen pakken en de subs echt het sublaag, weet niet hoe dit met TS zit.
      @dimi, dat zijn topkasten, geen baskisten.

Maar alweer terugkomend op mijn vraag, waarvoor kan je het best gaan? de Behringer of de DAP RX? Of zijn er nog andere subs in dat budget(dus niet meer dan 50,-- boven die prijs van die beide subs)
      Last edited by hardstyle; Sunday-28-11-2010, 15:32.

Comment

Kasten uit de mp link zijn geen topkasten maar baskistjes. (Niet echt subwoofers.)

Ook hier geldt overigens weer dat luisteren een groot deel van je onderzoek wordt. Welke gaat dieper, welke klinkt netter, welke gaat harder, welke kan je meer op z'n sodemieter geven, etc. ;)
        En daarvoor zul je toch uit je bureaustoel moeten komen. :D

Comment

Als je tussen de dap rx 18 en de behringer b 1800 moet kiezen zouw ik behringer pakken.
          Waarom gaan harder en dieper kwa bas.

gr.tom

Comment

Heb je ze dan al beiden naast elkaar gehoord? Met dezelfde versterker er achter?

Comment

Ik was van plan om volgende week of die week erop naar de pa boer te gaan en wou ik ze gaan beluisteren.
              Ik had er (vanwege voetbal en cv wagen bouwen) geen tijd voor gekregen deze week.
              Verder wil ik ze zelf gaan beluisteren met een P-1200 erachter, deze heb ik zelf hier staan voor de 2 K-115'jes en ben hier zeer over te spreken. De crossover wordt waarschijnlijk de cx3400 of de cx2310.
              Maar hoeveel man kan je ongeveer aan in een gemiddeld zaaltje binnen?
              Uitgaande van disco volume en pop muziek. (2xK-115 en 2xB1800X)

Edit: Is het trouweens mogelijk om een tussenpaal tussen een basje en 1 topje te zetten?
              Last edited by hardstyle; Sunday-28-11-2010, 17:59.

Comment

Ik zou voor je subs toch een zwaardere amp pakken, je kent de regel wel: 1,5 keer het vermogen van de subs, dat is een mooie richtlijn. ( dus een p1600 of p2000 ) Zul je echt geen spijt van krijgen! ook als je later doorgroeit heb je dan een amp die nog steeds voldoet. Ik zie op internet nergens staan dat er een flens in de rx-18b zit, maar dit is als je een beetje handig bent zo opgelost!

Comment

Ja, op een ander forum werd me ook al weer de bekende 1,5 regel toegewezen en zal dan ook voor een van beide gaan, de p-1600 of p-2000.
                  Maar even terugkomend op mijn vraag: hoeveel man kan je in een gemiddeld zaaltje aan, met pop muziek op disco volume?

Oh ja, is TS nog ergens aanwezig, ik zit nu wel allemaal leuk vragen enzo te stellen, maar hoe zit het met deze persoon zelf?

Comment

Maar even terugkomend op mijn vraag: hoeveel man kan je in een gemiddeld zaaltje aan, met pop muziek op disco volume?
                    Dat ligt grotendeels aan de kwaliteit en betrouwbaarheid van je pa set.;)

Comment

Er zit in de buurt van de grens van Duitsland (Wehl heet dat plaatsje geloof ik) een kroeg/bar/danscafe, die met 4x K112 en 2x RX18's. Het klinkt daar best wel ok.
                      De dansruimte is gemaakt voor +/-150 pers en dat gaat makkelijk, maar ik weet niet of die kasten gemaakt zijn voor het gooi en smijt werk van een discoshow. Ik zou dan toch voor de X serie gaan.

Comment

Dat zit hier heel kort in de buurt, ik woon zelf namelijk in Didam/ Nieuw-Dijk, kort bij Wehl, je bedoelt zaal bon bini, neem ik aan?
                        Ik weet toevallig ook welk bedrijf dat allemaal daar verzorgd.
                        Leuk gezellig zaaltje met een mooie ovale bar en ergens aan de ene zijkant een soort podium met een vast dj meubel/bar en aan de andere kant een klein 2 treeds verhoginkje of iets in die buurt. (het zaaltje waarvoor je achterom moet lopen, niet het café toch?)
                        Toen ik hier voor het laatst was, driekwart jaar geleden ofzo, hingen er 4 K-115's aan het plafond en Lagen er onder dit meubel 2 RW-18B's. Wat dat betreffende bedrijf tegen mij zei waren die speakers wel zo erg onder hande genomen, dat het enige wat nog origineel was, dat dat de kasten zelf waren.

Dus je wilt zeggen dat dit bijna compleet aan de ruimte ligt. (acoustic, of hoe je het ook schrijft).

De X-serie is zoals gezegd boven mijn budget, deze wil ik wel, maar anders plunder ik bijna mijn halve bankrekening en zo gek moet het dan ook weer niet worden voor een 15-jarige. (31 december 16 :D)
                        Dus gewoon, zoals gewoonlijk luisteren, luisteren en nog eens luisteren. I got it.
                        Wat betreft de aanschaf zelf: dit wordt pas na de kerstvakantie, aangezien ik hierin veel uren kan maken. :D

Comment

Originally posted by hardstyle View Post
                          (31 december 16 :D)
                          Jij neemt nieuwjaar wel heel letterlijk dan :)

Comment

Nouw ik denk dat de dap x 15b ook prima onder je k 115 passen.
                            En is iets duurder volgens mij 40 euro maar zijn wel denk ik beter.
                            Maar dat is mijn mening.

gr.tom

Comment

Haha, ja, nogal.
                              Ik ga sowiezo nog een aantal subs beluisteren, omdat ik nog een beetje twijfel, ik heb wel enige ideën, maar dit zal bevestigd worden, wanneer ik deze heb beluisterd.

Comment

Working...
                              X